Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شجاعی با انتقاد از تراژدی تکراری قطعی ۴ روزه خطوط ارتباطی و کم کاری وزارت ارتباطات در دلگان گفت: با گفتار درمانی و شعار مشکلات مردم رفع نمی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: امروز وارد چهارمین روزی شدیم که خطوط ارتباطی منطقه جلگه چاه هاشم به دلیل قطعی فیبر نوری در حوزه فنوج قطع شده، این اتفاق در حالی رخ داده که در ایام امتحانات قرار داریم و مشکلاتی را برای دانشجویان به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بازار منطقه وابسته به دستگاه‌های کارتخوان است که به دلیل قطعی ارتباطات امکان استفاده از آن وجود ندارد و عابر بانک ها نیز از کار افتاه و ارتباط تلفنی به صورت کلی قطع شده است.

شجاعی اظهار کرد: از سویی در بحران کرونا قرار داریم که به دلیل قطعی ارتباطات، ارائه خدمات بهداشت و درمان دچار اختلال شده است و امکان برقراری تماس برای واکسیناسیون و ثبت اینترنتی آن وجود ندارد.

وی با بیان این که فعالیت نانوایی ها نیز دچار مشکل شده و تمام زندگی مردم تحت شعاع قرار گرفته است، اذعان کرد: ارتباطات دهستان پر جمعیت هودیان نیز از سه روز قبل قطع شده که دلیل بروز این مشکل فیبر هوایی است که هوای گرم و طوفان سبب قطعی آن می شود، همچنین شاهد قطعی های عمدی به ویژه در فنوج هستیم، در برخی نقاط فیبرها روی زمین افتاده و اقدامی برای‌ پایدار کردن آن صورت نمی گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه چند شهرستان فقط یک تیم تعمیراتی دارد، هر بار که با مخابرات تماس می گیریم اعلام می کنند که تیم شان به شهرستان دیگری برای تعمیرات اعزام شده و تا نوبت به دلگان برسد شاید سه روز زمان ببرد، سوال این است که مگر در عصر جدید چیزی به نام نوبت برای تعمیرات مفهوم دارد؟ آن هم در حالی که حق مردم است.

وی اظهار کرد: پایداری خطوط همراه اول قرار بود تا پایان اردیبهشت انجام شود، در این راستا تعهداتی وجود داشت که خیلی کند انجام می شود، این مشکلات مربوط به شرکت مخابرات است، مردم گلایه‌مند هستند، به جای این که یکی از دستگاه های مولد رضایتمندی باشد، به یکی از نقاط چالشی تبدیل شده و مردم مکرر نارضایتی شان را به ما منتقل می کنند که در دیگر ابعاد از جمله رضایتمندی عمومی هم تاثیر گذاشته است.

فرماندار دلگان گفت: متاسفانه مخابرات پاسخگو نیست و این تراژدی غمبار ماست که هر بار حداقل قطعی ۷۲ ساعته را متحمل می شویم و این برایشان عادی و گویا خونسردی بر آن ها چیره شده و بی قراری که باید باشد، وجود ندارد.

وی افزود: خطوط ثابت شهر گلمورتی هم دچار مشکل است، بارها اعلام کردیم، حتی خطوط برخی ادارات قطع است و تعمیراتی صورت نمی گیرد و مخابرات توان پاسخگویی به نیازهای منطقه را ندارد.

شجاعی اضافه کرد: ما انتظار داشتیم که مخابرات ایران و وزارت ارتباطات در شهرستان دلگان نمایندگی داشته باشد، اما حال که این اقدام صورت نگرفته و ادعا می کنند که خصوصی شده است، حداقل باید یک تیم تعمیراتی داشته باشند.

وی گفت: مگر فقط ماموریت مخابرات راه اندازی خطوط مخابراتی، ارتقای آن یا ایجاد سایت های جدید هست؟ نگهداری این خطوط اهمیت بیشتری دارد. از سویی در حوزه دلگان کمترین میزان قطع عمدی را داریم، اما در شهرستان های اطراف قطعی عمدی و غیرعمدی را شاهد هستیم که متاسقانه وقتی فیبر روی زمین افتاده و سایت ها مراقبت نمی شود، بلکه بعد احداث رها می شود، بروز چنین اتفاق هایی طبیعی است.

این مقام مسئول افزود: وقتی اتفاقی رخ می دهد، مکلف و موظف هستند که بلافاصله در کمترین زمان ممکن اتصالات را برقرار کنند، نه این که ۴ روز اتصالات مخابرات قطع باشد، در واقع با چنین روندی مردم دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: کنکور را در پیش داریم، عمده ترین نیازشان این روزها ارتباطات و اینترنت است که بتوانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، اما خطوط منطقه جلگه چاه هاشم با حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت قطع شده، برخی سایت ها معطل کولر است، تعدادی هم ذخیرکننده نیرو ندارند، یا سوخته اند که تعویض یا تعمیر نشده اند، این باعث می شود قطعی ها طولانی و نارضایتی ها زیاد شود.

شجاعی گفت: انتظار داریم آقایان پیگیری کنند، با گفتار درمانی و شعار و عذرخواهی مشکلات مردم رفع نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قطع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند