Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، مهرزاد هوشمندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: صیانت و احیای حقوق عامه یکی از مأموریت‌های مهم  قوه قضاییه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان بیان کرد: صیانت از حقوق عامه در شهرستان دهاقان به طور ویژه در دستور کار دادگستری شهرستان قرار دارد، در زمانی که کشور با بحران مرغ مواجه بود متوجه شدیم که تعدادی از مرغ‌داری‌ها پس از مدت  مصوب وزارت جهاد کشاورزی، مرغ را به کشتارگاه عرضه نمی‌کنند، در راستای صیانت از حقوق عامه و کنترل قیمت‌ها  پس از دستور قضایی  ۱۸ تن مرغ به کشتارگاه عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با برگزاری جلسه کمیته نظارت بر فرایند توزیع مایحتاج عمومی که ریاست آن به عهده دادستان  هر شهرستان است، به جهت این‌که باید توزیع مرغ در آن مقطع باید با نظم و سیاست خاصی توزیع می‌شد؛ با  برقراری ایست و کنترل از خروج مرغ زنده و گرم از شهرستان به استان دیگر جلوگیری شد، با همکاری دادستان‌های شهرستان‌های دیگر استان در زمانی که بسیاری از شهر‌های کشور در مسأله مرغ مشکل جدی داشتند  استان اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار بود.

حل مشکل آزادسازی بستر رودخانه‌ها با ورود دادستانی

هوشمندی با بیان این‌که در سیل سال ۹۸ خسارات جانی و مالی بسیاری در نقاط مختلف کشور شاهد بودیم، آزادسازی بستر رودخانه را از دیگر اقدامات دادگستری شهرستان دهاقان در راستای صیانت از حقوق عامه بر شمرد و گفت: با توجه به حساسیت این موضوع و عدم تمکین بعضی از افراد به اخطارها، دادستانی به این موضوع ورود کرد و بستر رودخانه‌ها آزاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با اشاره به هم مرز بودن این شهرستان با استان چهار محال و بختیاری و جا به جایی مواد مخدر بین دو استان و استان‌های دیگر بیان کرد: پس از دریافت گزارش‌های مآمورین بلافاصله دستور قضایی صادر و محموله‌های اعلام شده توقیف شد، در ۳ ماه اخیر حدود ۲۰۰کیلوگرم مواد مخدر در سه محموله کشف شد و زمان کمتر از یک هفته تحقیقات لازمه انجام، کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شد.

وی  ادامه داد: در بعضی جاها  مشکل اطاله دادرسی وجود دارد، وقتی که  زمان دادرسی به طول بینجامد  اثر لازم را نخواهد داشت، در دادگستری و به خصوص دادسرای دهاقان  زمان دادرسی در همه پرونده از متوسط زمان تعیین شده نیز بهتر است  اما در مواردی مانند مواد مخدر در کمترین زمان ممکن  دادرسی انجام می‌شود.

هوشمندی  با اشاره به  مشکل تولید برق در کشور و خاموشی‌های اخیر بیان کرد: با توجه به اهمیت  این موضوع، در پی گزارش امور برق شهرستان  و  پس از صدور دستور قضایی  در دو مرحله  ۱۲۴ دستگاه ماینر که در  یکی از معادن و یک کارخانه در حال فعالیت بود توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان همچنین در باره برخورد با  چاه‌های غیرمجاز  گفت: با همکاری آب منطقه‌ای اقدامات خوبی در راستای  برخورد با  افرادی که چاه غیرمجاز حفر می‌کنند شد و  افرادی هم که قصد انجام این کار را داشتند پس از مشاهده حساسیت دستگاه قضایی بر این موضوع از انجام این کار منصرف شدند.

کسب رتبه اول استان در اجرای احکام کیفری توسط دادگستری دهاقان

وی با بیان این‌که استفاده از فناوری‌های نوین در سند تحول قضایی مورد توجه جدی قرار گرفته است گفت: پس از شیوع بیماری کرونا  تلاش برای الکترونیکی شدن در دادگستری‌ها بیشتر شد و بعضی دادگستری‌ها از جمله شهرستان دهاقان در این امر جز دادگستری‌های برتر است، روند رسیدگی  به پرونده‌ها و دستورات قضایی الکترونیکی شده است، برای مثال رؤیت دستور قضایی توسط دفتر باید در اسرع وقت انجام شود و در صورت  کوتاهی نمره منفی برای آن کارمند  منظور می‌شود.

هوشمندی با بیان این‌که دادگستری‌های شهرستان توسط استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: دادگستری شهرستان دهاقان در موضوع اجرای احکام کیفری در ۵ ماه گذشته  ۲ بار رتبه اول استان را  نسبت به سایر شهرستان‌ها با اختلاف زیاد کسب کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان، ابلاغ الکترونیکی را از دیگر تحولات قوه قضاییه بر شمرد و گفت:  ابلاغ الکترونیک دستورات قضایی علاوه  بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان، از تنش‌هایی که هنگام ابلاغ حضوری انجام می‌شد جلوگیری کرده است.

وی افزود: شهرستان دهاقان در ابلاغ الکترونیک  پیش‌رو بوده و طبق آخرین آمار   رتبه دوم را در ابلاغ الکترونیکی  کسب کرده‌ایم و ابلاغ حضوری به حداقل  ممکن رسیده است.

هوشمندی همچنین با اشاره به انجام دادرسی الکترونیک بیان کرد: با همکاری معاونت فناوری دادگستری کل و به منظور صرفه‌جویی در هزینه و زمان و عدم ایجاد مشکلات امنیتی در مسیر، دادرسی زندانیان به صورت مجازی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع  گفت: دادگستری  شهرستان  دهاقان در موضوع تکریم ارباب رجوع رتبه اول  را کسب کرده است و مردم شهرستان از عملکرد کارکنان قضایی و اداری رضایت کامل دارند.

دهاقان کمترین بازداشتی را در مرحله دادسرا دارد

وی با بیان این‌که  انجام مجازات جایگزین حبس در دستور کار قرار دارد، افزود:  از ابتدای شروع خدمت در شهرستان دهاقان تلاش بر این بوده که کسی را به زندان نفرستیم مگر مواردی که بسیار ضرورت داشته باشد، آمارها  نشان دهنده این است که  شهرستان دهاقان کمترین بازداشتی‌ها را در مرحله دادسرا دارد و تلاش می‌شود  از سخت‌گیری‌های بی جا در صدور قرار تأمین  جلوگیری شود تا فرد به زندان نرود.

هوشمندی با بیان این‌که  هدف از مجازات طرد فرد از جامعه نیست بلکه اصلاح است، گفت: زندان رفتن فرد  خانواده او را نیز تحت تأثیر  قرار می‌دهد و به همین خاطر تلاش  می‌کنیم تا در صورت امکان از زندان رفتن فرد جلوگیری کنیم  و از طرح‌هایی مانند آزادی مشروط  استفاده کنیم، در مواردی  هم که  زندان و یا دادستانی به این نتیجه برسد که  فردی شرایط  حبس را ندارد  تلاش کردیم تا مجازات دیگری برای او منظور کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان با بیان این‌که  دادگستری از زمان شیوع بیماری کرونا  همراه نظام سلامت بوده است، گفت: با تمام جدیت بحث سلامت مردم را دنبال کرده‌ایم و افرادی که به هر شکلی قصد  به خطر انداختن سلامت مردم را داشتند مورد مجازات قرار گرفتند و هیچ کوتاهی در این مسأله نشد.

وی  با اشاره به نظارت و پایش دادگستری در انتخابات  ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی  بیان کرد: در زمان انتخابات همراه ریاست دادگستری تا  صبح شنبه در شهرستان حضور داشتیم و رصد و پایش انجام می‌شد، در یکی از روستاها تنش کوچکی اتفاق افتاد که با حضور به موقع دادستانی و فرماندار موضوع حل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: تکریم ارباب رجوع شهرستان دهاقان دستور قضایی دادگستری ها قوه قضاییه حقوق عامه رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی