Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن رد گزارش «ایندیپندنت» تصریح کرد که مسائل مربوط به منابع مالی نیروگاه بوشهر تأثیری بر روند مذاکرات «وین» برای احیای برجام ندارد.

قدس آنلاین: «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در اتریش طی مصاحبه‌ای به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، با رد گزارش اخیر روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» تصریح کرد که مسائل مربوط به تأمین منابع مالی نیروگاه بوشهر هیچ‌گونه تأثیری در گفت‌وگوهای «وین» برای احیای برجام ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» به نقل از یک منبع روس مدعی شده بود که اختلافات میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در خصوص پرداخت هزینه‌های نیروگاه بوشهر احتمالاً بر مذاکرات برجامی وین تأثیر می‌گذارد.

با این حال اولیانوف در این خصوص گفت: «چنین گمانه‌زنی‌هایی مطابق با واقعیت نیست و اگر مشکلی در روابط بین نهادهای اقتصادی ایجاد شود، نمی‌تواند بر روند مذاکرات وین برای احیای برجام تأثیر بگذارد».

پیش از این نیز روز شنبه (پنجم تیرماه)، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران علت خارج شدن نیروگاه هسته‌ای بوشهر از مدار را مسائل فنی توصیف کرد و گفت: « این موضوعی است که برای نیروگاه‌ها به صورت طبیعی ایجاد می‌شود و این مسئله تقریبا حل شده و ظرف ۲ -۳ روز آینده وارد مدار خواهد شد».

وی در ارتباط با مسئله تأمین منابع مالی نیروگاه بوشهر نیز توضیح داد: «در حال تأمین سوخت جدید نیروگاه بوشهر هستیم و منابع مالی آن نیز در حال تأمین است و وزارت نیرو نیز بدهی را که به سازمان داشت، پرداخت کرد و امروز نیز بانک مرکزی دستور داد که حواله پرداخت سوخت جدید نیروگاه، به روسیه با سرعت بیشتری انجام شود». (جزئیات بیشتر)

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی و به منظور احیای برجام برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود که از آن زمان تاکنون شش دور مذاکره در وین برگزار شده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات در آخرین اظهارنظر درباه این مذاکرات در ۳۰ خرداد ماه و پس از نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان این‌که ملاک ما رسیدن به یک توافق خوب است، درباره روند مذاکرات گفت: به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود. هنوز تاریخ دقیقی برای دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است.

اولیانوف پیش از این نیز در توئیتی احتمال توفیق مذاکرات وین در دور هفتم را بالا ارزیابی کرد و در عین گفت که نمی‌توان از پیش با قطعیت سخن گفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف نیروگاه بوشهر مذاکرات وین نیروگاه بوشهر احیای برجام منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

پاپ فرانسیس با پیشنهاد مذاکرات صلح، خواستار توقف جنگ اوکراین و غزه شد.

به گزارش ایسنا، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌بی‌اس نیوز بیان کرد: «لطفا. کشورهایی که در جنگ هستند جنگ را متوقف کنند. مذاکرات را شروع کنید و به دنبال صلح باشید.»

وی افزود: یک مذاکره صلح بهتر از جنگی بدون پایان است.

پاپ فرانسیس هم‌چنین خواستار شنیده شدن تجربیات «بسیار سخت» مردم غزه شد و گفت: «غذا تمام می‌شود و آنها باید برای آن بجنگند. کودکان نمی‌دانند چگونه لبخند بزنند. آنها فراموش کرده‌اند چگونه لبخند بزنند و هنگامی که کودکی فراموش کند چگونه لبخند بزند، خیلی سخت است. این مسئله واقعا جدیست؛ بسیار جدی.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • اینفوگرافیک: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه