Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح ٣٠٧٠ (ارائه ٣٠ خدمت غیرحضوری) مراجعات حضوری مردمی به شعب و کارگزاری‌های این سازمان را نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح قابل‌توجهی در کشور کاهش داده است.

به گزارش منیبان؛ مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که با عنوان «سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر؛ با موضوع تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» در هتل همای تهران برگزار شد، گفت: تحول در عرصه دیجیتال اکنون یک ضرورت است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی که با بخش اعظم جامعه مرتبط و وظیفه خدمت‌رسانی به این جمعیت را بر عهده دارد، باید پیشگام در این زمینه می‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برخی فشارهای اجتماعی در آغاز اجرای طرح ٣٠٧٠ تصریح کرد: هر یک از تغییر و تحولات در آغاز می‌تواند با برخی فشارهای اجتماعی، نارضایتی و نارسایی، به منظور پیاده‌سازی و تکمیل طرح همراه باشد، اما طرح ٣٠٧٠ با استفاده نظرات شرکای اجتماعی، همت مجموعه تأمین اجتماعی و همکاری دیگر دستگاه‌ها به ثمر نشست.

سالاری ادامه داد: در مرحله نخست باید ایرادات این طرح رفع شود و سپس خدماتی جدید در سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری و مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان به صفر برسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عنوان این طرح نیز به ارائه ٣٠ خدمت غیرحضوری که سبب کاهش ٧٠ درصد از مراجعات حضوری مردمی به این سازمان خواهد شد، اشاره می‌کند.

او تاکید کرد: خدمات این طرح با افزایش سهولت دسترسی و استفاده عموم جامعه باید کاملا غیرحضوری شود و همچنین سازمان در زمینه برخی نواقص پاسخگو باشد.

به گفته سالاری، سامانه تلفنی ١۴٢٠ سازمان تأمین اجتماعی نیز با هدف پاسخگویی به سوالات مردمی و رفع مشکلات عمومی راه‌اندازی شد، که در سال جدید نیز بیش از پیش گسترش یافته است.

او افزود: طرح ٣٠٧٠، مراجعات حضوری مردمی را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد، اما خدمات سازمان تأمین اجتماعی در این باره زمانی افزایش داشته است.

سالاری ادامه داد: اما تکمیل آن در گرو مراجعات حضوری صفر به شعب و کارگزاری‌های این سازمان بوده و هدف تأمین اجتماعی نیز سیستم خدمت‌رسانی پایدار و آنی به جامعه هدف به همراه کاهش هزینه و اتلاف وقت است.

سالاری توضیح داد: سرعت عمل در ارائه خدمات و پرداخت سرویس بدون ثبت درخواست به بیمه‌شدگان نظیر کمک هزینه ازدواج نیز از دیگر اهداف اساسی این طرح در سازمان تامین اجتماعی بوده است.

او همچنین با اشاره به بازخورد مردمی در خصوص این طرح افزود: بازخورد جامعه هدف نیز از این طرح باید به طور مداوم گرفته و برخی نظرسنجی‌ها نیز حاکی از افزایش رضایتمندی جامعه است.

به گفته سالاری، اصلاحات و رفع نواقص این طرح نیز باید برمبنای بازخورد مردمی انجام پذیرد.

او همچنین با اشاره به حمایت برخی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از طرح ٣٠٧٠ گفت: سرویس خدمات غیرحضوری باید ارتقا یافته و سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های آتی به عدم مراجعه مردمی رسیده باشد.

سالاری درخصوص استارت‌آپ‌ها یادآور شد: سرویس‌دهی در سامانه سازمان تأمین اجتماعی نیز سبب ارتقاء خلاقیت در جامعه شده و سازمان از شرکت‌های مربوطه دعوت می‌کند، در پلتفرم سازمان سرویس‌دهی کنند. شرکت خدمات ماشینی تأمین اجتماعی نیز مأمور انجام این طرح است.

او درباره نگرانی برخی شرکای اجتماعی مبنی بر به حاشیه رفتن طرح ٣٠٧٠ با تغییرات مدیریتی گفت: در صورت دستیابی به مراجعات کاملا غیرحضوری و پیشرفت ٩٠ درصدی طرح، احتمال بازگشت به شیوه‌های سنتی حضوری ضعیف است و با رسیدگی‌های فشرده رصد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به مستندسازی افزود: مستندسازی نیز در سازمان تامین اجتماعی انجام شده و در حال حاضر طرح ٣٠٧٠ با تالیف همکاران مجموعه به منظور رجوع برای عموم و همکاران آتی سازمان معرفی می‌شود.

سالاری ادامه داد: خدمات مفاصاحساب همکاران نیز غیرحضوری شده و صرفا انجام برخی از استعلامات از دیگر دستگاه‌ها (به‌دلیل نبود امکانات غیرحضوری در آن سازمان مربوطه) مستلزم مراجعات حضوری می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در واقع خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در قالب سه محور درمان، خدمات بیمه‌ای و پشتیبانی مالی ساماندهی شده و علیرغم مخاطبان متفاوت در یک محور واحد پیش برده خواهد شد.

سالاری با اشاره به نتایج یکی از تحقیقات مؤسسة عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: ٧۵ درصد از جامعه از این خدمات غیرحضوری استفاده و ٢۵ درصد نیز معتقدند، بهره‌گیری از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی آسان نیست؛ این آمار در آغاز اجرای طرح قابل‌قبول و نواقص گفته شده توسط جامعه هدف نیز باید برطرف شود.

او تاکید کرد: حل مساله نباید سبب پاک کردن صورت مسئله شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در باره قراردادهای پژوهشی یادآور شد: این قراردادها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشته، اما دسترسی الکترونیکی این تحقیقات نیز توسط سازمان جهت تبادل اطلاعات پژوهشی به وزارتخانه داده شده است.

او تصریح کرد: برای دستیابی به مراجعات کاملا غیرحضوری و رفع همه مشکلات و نواقص طرح، ارتقای کیفیت و سهولت دسترسی نیز گام برداشته و طرح ٣٠٧٠ به ۴٠٨٠ و در نهایت مراجعات حضوری مردمی صفر رسد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی حقوق جامعه سازمان تامین اجتماعی مشکلات کاهش هزینه ازدواج خلاقیت تحقیقات و فناوری وزارتخانه تامین اجتماعی مراجعات حضوری سازمان تأمین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تأمین اجتماعی نیز مدیرعامل سازمان خدمات غیرحضوری اجرای طرح طرح ٣٠٧٠

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی