Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمدرضا غفاری معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخش‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی هیچ مسئولیتی در قبال پژوهشگران پسا دکتری ندارد گفت: فردی که متاسفانه بر اثر خودکشی جان خود را از دست داد، یک پژوهشگر دوره پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد بود که در قالب تفاهم نامه‌ای با یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه فعالیت پژوهشی انجام می‌داد؛ بنابراین ایشان دانشجو نبوده بلکه یک پژوهشگر پسا دکتری است و بخش‌های دانشجویی دانشگاه مسئولیتی در قبال او و همچنین سایر پژوهشگران پسادکتری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس آئین نامه‌ای که در وزارت علوم وجود دارد پژوهشگران پسادکتری می‌توانند در قالب چهارچوبی طرح‌های پژوهشی را با اساتیدی در دانشگاه‌ها انجام بدهند و برای خود فعالیت‌های پژوهشی تعریف کنند؛ بنابراین ما در دوره پسا دکتری دانشجو نداریم و دوره دانشجویی این افراد به اتمام رسیده است.

غفاری تاکید کرد: در بحث دکتر سعید قلی بیگلو دانشگاه فردوسی مساعدت لازم را با وی انجام داده و خوابگاهی در اختیار این پژوهشگر قرار داده است و بر اساس گزارشی که دریافت کردم وقتی او در محیط دانشگاه حضور داشته و دانشگاه متوجه شرایط نامساعد او می‌شود از طریق دفتر مشاوره و مددکاری ایشان را به بیمارستان منتقل کرده و بخش‌های مربوطه در بیمارستان بررسی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام داده و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که مشکلی متوجه او نیست.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: بطورکلی دانشگاه‌ها اگر با مواردی این چنینی مواجه شدند برای اینکه خطری ایجاد نشود باید رسیدگی و پیگیری‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را انجام بدهند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در محیط‌های دانشگاهی نباشیم.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه علت خودکشی دکتر سعید قلی بیگلو هنوز مشخص نیست گفت: این موضوع نیازمند بررسی‌های تخصصی است و دانشگاه فردوسی مشهد پیگیر این موضوع می‌باشد.

روز یکشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دکتر سعید قلی بیگلو پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه فردوسی مشهد در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت علوم خودکشی پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد وزارت علوم پسا دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد در اولین نشست میز‌های تخصصی سند ملی زیارت گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گیرد در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در مرکز ملی داده‌های زیارت پوشش داده تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.
حسین افخمی روحانی در خصوص تاسیس مرکز ملی داده‌های زیارت افزود: با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مرکز ملی داده‌های زیارت مصوبه کارگروه ملی زیارت کشور است و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز مصوب شد، اضافه کرد: طی مصوبه‌ای که در زمینه این کارگروه ملی مطرح شد قرار است این مرکز در پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یک فعالیت پژوهشی دانشگاهی مستقر شود تا بررسی و تحلیل داده‌های زیارت در این مرکز صورت گیرد.
رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سال گذشته یک فرآیند اجرایی و ساختاری در این خصوص طی شد که در اجرای این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در استان و سپس در سطح کشور نیز انجام می‌شود تا تصمیم‌گیری در حوزه زیارت مبتنی بر داده‌ها باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌ها کمتر براساس داده‌ها صورت می‌گرفت در تلاش هستیم تا تمامی داده‌های ثبتی، افکارسنجی و رفتارسنجی را در این مرکز پوشش دهیم تا به مدیران در امر زیارت برای تصمیم‌گیری‌های کلان کمک شود.
افخمی روحانی گفت: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی نیز ارتقا دهیم. جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های زیارت است و ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت تمامی اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی مناسبی برای مسائل مختلف زیارت نیز داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تمامی دستگاه‌ها باید حمایت‌های خود را داشته باشند تا تمامی داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های کلان جمع‌آوری شود، چراکه زیارت به عنوان یک پیشران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان و کشور محسوب می‌شود و لازمه آن این است که تمامی ارگان‌های مربوطه مشارکت خود را در این زمینه به کار گیرند.

دیگر خبرها

  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳