Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای «القدس العربی» امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در مدت سه ماه، ۷۲ ساختمان و خانه در سرزمین های اشغالی را تخریب و ده ها شهروند فلسطینی را آواره کرده اند.

در پیوند با این جنایت ها، حکومت فلسطین نسبت به خطرهای افزایش حملات خشونت آمیز و نژادپرستانه نیروهای اشغالگر صهیونیست و گروه های افراطی شهرک نشین یهود علیه غیرنظامیان فلسطینی در سرزمین های اشغالی، از جمله قدس شرقی به سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، رئیس دوره ای شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان نوشت که نیروهای اشغالگر ۷۲ ساختمان را ظرف مدت سه ماه تخریب کرده اند که منجر به آوارگی ۷۸ شهروند از جمله ۴۷ کودک و ۱۵ زن شده است.

وی همچنین در این نامه افزوده است که رژیم صهیونیستی دستکم برای ۲۱۸ خانواده فلسطینی متشکل از ۹۷۰ نفر از جمله ۴۲۴ کودک حکم تخلیه خانه های آنها را صادر کرده است.

سفیر فلسطین در سازمان ملل ادامه داده که رژیم صهیونیستی افزون بر این، در هفته جاری یک کارزار گسترده دیگر برای تخریب خانه های فلسطینی در سراسر کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی به بهانه ساخت و سازهای بدون مجوز ترتیب داده است.

منصور یادآور شد که مقام های رژیم صهیونیستی در طول سال های اخیر تقریبا ۹۹ درصد از پروانه های ساختمانی فلسطینی ها را رد کرده اند که این در عمل ساخت و ساز برای فلسطینیان را غیرممکن کرده است.

وی در این نامه به تشدید خشونت شهرک نشینان مسلح در سراسر کرانه باختری، گسترش وحشت و حمله به فلسطینی ها اشاره و تاکید کرده که اقدام های شهرک نشینان افراطی در حالی انجام می شود که  از حمایت بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیل برخوردار هستند.

در همین پیوند نیز، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) در حمله به منطقه «سلوان» در قدس اقدام به تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی با هجوم گسترده به منطقه سلوان در قدس دست به تخریب ۱۷ خانه متعلق به فلسطینی ها زدند.

نظامیان صهیونیست با هجوم گسترده و همراهی بولدوزر و خودروهای نظامی به محله «البستان» در منطقه سلوان یورش بردند و تاکنون ۱۳ خانه فلسطینان را به طور کامل تخریب کرده اند.

این اقدام در پی مهلت ۲۴ ساعته رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها برای تخریب خانه های آنها در محله البستان انجام شد.

در همین حال، «حسین الشیخ»، یکی از اعضای کمیته مرکزی فتح ، گفت که محله البستان مورد حمله شدید و تخریب اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است و فلسطینی ها ساکن با معضل آوارگی مواجه شده اند.

وی از مجامع جهانی و سازمان های بین المللی خواست که برای جلوگیری از این جنایت صهیونیست ها و کشتار فلسطینی ها فوری مداخله کنند.

خبرگزاری فلسطینی وفا  نیز گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی محله البستان را به محاصره در آورده اند و مسیرهای ورودی به آن را بسته اند.

صهیونیست ها در میان سکوت نهادهای بین المللی و حقوق بشری تاکنون صدها خانه متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری از جمله قدس تخریب کرده است.
رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ قسمت‌هایی از کرانه باختری از جمله قدس را اشغال کرد. این رژیم مدعی است این ساختمان‌ها به صورت غیرقانونی نزدیک به موانع نظامی ساخته شده است.
ساکنان این منطقه جایی را برای ساخت خانه ندارند و فشار رژیم صهیونیستی اجازه ساخت خانه در اراضی مادری فلسطینی‌ها را از آنها گرفته است.
برخی تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی با تخریب مجدد منازل فلسطینی ها در قدس اشغالی، به دنبال ایجاد موج جدید یهودی سازی در سرزمین های اشغالی و گسترش شهرک سازی در این مناطق است.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد اسرائیل القدس العربی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد اسرائیل القدس العربی سازمان ملل متحد اسرائیل القدس العربی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی تخریب خانه فلسطینی ها کرانه باختری سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه