Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الف» نشانی از آب و «ب» نشانه‌ای از برق در سال های اخیر و به همت دولت تدبیر و امید، الفبای آبادانی و عمران را در سراسر ایران اسلامی به صورت عینی و ملموس به تصویر کشیده تا در قالب پویش «هر هفته الف_ب_ایران» با محوریت وزارت نیرو، شاهد تامین آب و برق به عنوان ۲ عنصر اصلی و اساسی موردنیاز در مسیر توسعه زیرساخت های کشور و رفاه و آسایش هرچه بیشتر مردم در جای جای کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره برداری از سدها، توسعه شبکه آبیاری و زهکشی، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب، تصفیه خانه آب آشامیدنی، راه اندازی نیروگاه خورشیدی، حرارتی و تجدیدپذیر از مهمترین طرح هایی است که در قالب پویش «هر هفته الف_ب_ایران» در استان همدان بهره‌برداری شد. 

وزارت نیرو در این پویش ملی به دنبال تشویق و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش مهاجرت به ویژه در بخش های محروم و مرزی و اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی است؛ اهداف مهمی که در ۲ سطح ملی و استانی دنبال می شود.

به گفته وزیر نیرو، افزایش امید اجتماعی و نشان دادن ظرفیت های اقتصادی کشور حتی در شرایط سخت تحریم های اقتصادی از اهداف ملی پویش «هر هفته؛الف_ب_ایران»است.

پویش آبادانی در کهن دیار همدان پویا شد تا ساخت و سازهای به ثمر نشسته در صنعت آب و برق کشور را از بام پایتخت تاریخ و تمدن به گوش مردم ایران زمین برساند و ساز و کارهای تعریف شده در وزارت نیرو را با مردمان این شهر به شور و مشورت بنشیند. 

سومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب این پویش، فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد، استان همدان در ۲ هفته از سی و هشت هفته اجرا شده این پویش، میزبان این رویداد مهم ملی و عمرانی بوده و در چند هفته دیگر نیز همراه با دیگر استان های کشور، شاهد بهره برداری از طرح های زیربنایی حوزه آب و برق بوده است.

امروز نیز در راستای این پویش پروژه های مهمی در حوزه فاضلاب و برق استان همدان بهره برداری شد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو امروز در سیزدهمین هفته این پویش در سال ۱۴۰۰  پنج طرح آماده افتتاح را شامل سه طرح برقی و آبی در استان همدان و در دو استان زنجان و گلستان هر کدام یک طرح آبی به بهره‌برداری رساند؛ در آیین امروز همچنین عملیات اجرایی ۲ پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان همدان آغاز شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در همدان

امروز تصفیه خانه فاضلاب شهری همدان با اعتبار حدود یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تصفیه خانه در چهار مُدول ساخته شده و که ظرفیت تصفیه هر مُدول آن ۶۴۰ لیتر در ثانیه است.

«سید هادی حسینی بیدار» اظهار داشت: این تصفیه خانه سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب شهری همدان را تصفیه و کمک زیادی به تامین آب بخش‌های مختلف استان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پساب تصفیه شده خروجی این تصفیه خانه، در بخش‌های مختلفی همچون تامین آب نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه، پتروشیمی ابن سینا، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و همچنین حق آبه های کشاورزی را تامین می کند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای اجرای شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، چرخه تامین منابع آبی تنها محدود به نیروگاه شهید مفتح نیست و صنایع دیگر نقاط استان نیز برحسب درخواست از این فرصت برخوردار می شوند.

مدیرعامل آبفای استان همدان با اشاره به اینکه براساس بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان، پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب همدان از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طرح تامین آب مصرفی نیروگاه شهید مفتح از پساب این تصفیه خانه یکی از پروژه های شاخص آب و فاضلاب استان در راستای توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

حسینی بیدار همچنین به افزایش جمعیت زیر پوشش فاضلاب استان از ۵۴ درصد به ۷۵ درصد اشاره کرد و گفت: متوسط جمعیت زیر پوشش فاضلاب در کشور برابر با ۴۵ درصد و این میزان در شهر همدان ۹۶ درصد است.

بازدید استاندار از تصفیه خانه فاضلاب همدان

افتتاح پروژه های صنعت برق در استان همدان

«رضا سپهروند» مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر  در این باره گفت: چهار پروژه صنعت برق، همزمان با هفته سیزدهم پویش هر هفته الف-ب-ایران در آیینی از طریق برقراری ارتباط زنده تصویری با وزیر نیرو در استان همدان به بهره برداری رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث پست ۲۳۰ کیلوولت سردار شهید همدانی و پست۶۳ کیلوولت جی.آی.اس شهید حسینی همدان در هفته سیزدهم پویش هرهفته_الف_ب_ایران بهره برداری شدو افزایش ظرفیت پست فوق توزیع همدان چهار به میزان ۸۰ مگاولت آمپر نیز از دیگر طرح های این هفته بود.

سپهروند با بیان این که  بهینه سازی مرحله نخست پست فوق توزیع ملایر یک نیز به میزان ۶۰ مگا ولت آمپر به بهره برداری رسید، ادامه داد: افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان همدان ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان، بهبود کیفیت برق، تأمین نیاز مصرف مشترکان و ایجاد ظرفیت سازی برای توسعه صنعت در شهرهای همدان از ویژگی های مهم این پروژه ها محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع نزدیک به ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از این پروژه ها در استان همدان هزینه شده است.

استاندار همدان: افتتاح پروژه‌های آب و برق موجب توسعه اقتصادی همدان می شود

استاندار همدان در این آیین از طریق ارتباط زنده تصویری گفت: نزدیک به ۳۳۰ پروژه استان همدان در بخش های مختلف در حال ساخت است که افتتاح پروژه‌های آب و برق موجب تسریع در ساخت این پروژه‌ها و توسعه اقتصادی همدان می شود.

«سید سعید شاهرخی» با بیان اینکه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان یک تهدید بهداشتی را به فرصت تبدیل کرد اظهار داشت: افتتاح این پروژه‌ها باعث توسعه اقتصادی همدان شد و منطقه ویژه اقتصادی همدان را نجات داد.

وی افزود: استان همدان از نظر توسعه در یک جهش واقعی قرار دارد و در حوزه صنعت، گردشگری  و خدمات پروژه‌های عمده‌ای در حال ساخت است.

استاندار همدان ادامه داد: افتتاح این تصفیه‌خانه صنایع استان مانند پتروشیمی هگمتانه و پتروشیمی ابن‌سینا را هم با توسعه رو به‌رو کرده و همچنین مشکلات جدی که در دشت کبودراهنگ در زمینه فروچاله‌ها داشت، را رفع کرد.

شاهرخی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی ما مشکل برق ندارد، خاطرنشان کرد: همکاران ما در برق باختر اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: ما به قطب تولید فروسیلیس در کشور تبدیل شدیم و بیش از ۳۳۰ پروژه اقتصادی داریم که نیاز به آب و برق دارد.

بهره برداری از شبکه فاضلاب روستای ده پیاز

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: شبکه و تلمبه خانه فاضلاب روستای ده پیاز همدان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان همزمان با هفته سیزدهم پویش هر هفته الف-ب-ایران به بهره برداری رسید.

«فرهاد بختیاری فر» به خبرنگار ایرنا افزود: این تصفیه خانه، ظرفیت پوشش بیش از هشت هزار نفر درسال را دارد.

وی اظهار داشت: طول شبکه این پروژه، ۱۶ هزار متر و قطر آن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر از جنس لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت است.

بختیاری فر اظهار داشت: این شبکه نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ انشعاب دارد و توان تلمبه خانه آن ۷.۵ کیلو وات است و روزانه یک هزار متر مکعب فاضلاب را پمپاژ می کند.

بطری حاوی آب تصفیه شده فاضلاب همدان

به گزارش ایرنا، سومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور،  قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

برچسب‌ها انرژی برق همدان آب و فاضلاب پویش هرهفته_الف_ب_ایران سید سعید شاهرخی رضا اردکانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق همدان آب و فاضلاب انرژی برق همدان آب و فاضلاب پویش هرهفته الف ب ایران سید سعید شاهرخی رضا اردکانیان بهره برداری رسید هفته الف ب ایران تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری استان همدان تصفیه خانه اقتصادی همدان میلیارد تومان فاضلاب همدان صنعت آب و برق فاضلاب استان پروژه ها آب و فاضلاب تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس نوجوانان قهرمانی کشور اظهار کرد: از نظر فنی سطح مسابقات بالا بود و نفرات برتر جهت مسابقات قهرمان آسیا به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی افزود: استعدادهای خوبی را در این مسابقات شناسایی کردیم که قطعا آینده بوکس را خواهند ساخت.

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان کشور با اشاره به میزبانی ملایر گفت: هیچ نقطه ضعف و کم و کاستی در این چند روزه من ندیدم و ملایر نمره قابل قبولی گرفت.

احدی خاطرنشان کرد: از تمام مدیران استان همدان و شهرستان ملایر برای فراهم کردن بهترین امکانات سپاسگذار هستیم.

وی با بیان اینکه تحول خوبی در رده‌های پایه بوکس ایجاد شده است، بیان کرد: ما در رده‌های پایه پشتوانه‌های خوبی داریم که نویدبخش روزهای خوب برای بوکس کشور است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشور عنوان کرد: امیدواریم با نگاه مقام عالی وزارت ورزش و کمیته المپیک در تزریق منابع مالی شاهد توسعه روزافزون بوکس باشیم.

کد خبر 6092627

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر