Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:00:28 GMT

۸۵۰۰ هکتار از باغات سمیرم در معرض خشکسالی شدید است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۳۷۸

۸۵۰۰ هکتار از باغات سمیرم در معرض خشکسالی شدید است

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در مراتع استان اظهار داشت: به همین منظور جلسه مدیریت بحران در شهرستان سمیرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سمیرم دارای ۳۷۰ هزار هکتار مرتع و ۸۰ هزار هکتار اراضی جنگلی است، افزود: در این شهرستان سه ذخیره جنگلی کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۳ هکتار از اراضی اصفهان در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۸۳ هکتار از اراضی و مراتع شهرستان سمیرم دچار آتش سوزی شد، ابراز داشت: مجموع آتش سوزی‌های استان در این بازه زمانی ۲۶ مورد و شامل ۱۱۳ هکتار بوده است که ۹۰ درصد آن در شهرستان سمیرم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای پیشگیری کنترل حریق و آتش سوزی در مراتع بررسی شد، ادامه داد: در این زمینه آموزش مرتع داران، اهالی و عشایر برای کنترل و اطفا حریق، تجهیز ۱۰۰ تیم عملیاتی برای کنترل حریق در ایام تابستان، نصب تابلوهای هشدار در اطراف جاده‌ها و مناطق مستعد آتش سوزی مورد تاکید قرار گرفت.

آتش سوزی در مراتع اصفهان را به ۱۵۰۴ اطلاع دهید

شیشه فروش با بیان اینکه شماره ۱۵۰۴ مربوط به استان اصفهان و شماره ۱۳۹ خط تلفن کشوری برای هشدار آتش سوزی در مراتع پیش بینی شده است، اضافه کرد: همچنین همه باغداران و زارعینی که علوفه‌های خشک دارند موظف به هرس این علوفه‌ها شدند ضمن اینکه شهرداری‌ها و راهداری‌ها موظف به جمع آوری پوشش‌های گیاهی خشک شدند.

وی تصریح کرد: همچنین تاکید شد به گردشگران توصیه شود اشیا براق را در مراتع رها نکنند.

بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در اصفهان مستقر شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار جنگل، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۰۷ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان اصفهان گفت: ضروری است سازمان منابع طبیعی نسبت به استقرار بالگرد مجهز به سبد آب پاش به استان اصفهان اقدام کند.

وی افزود: همچنین مصوب شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نسبت به راه‌اندازی سه ایستگاه ثابت کنترل و پیشگیری حریق در شهرستان‌های سمیرم، چادگان و فریدن پیگیری لازم را انجام دهد.

تأمین آب باغات سمیرم با استفاده از انتقال آب با لوله

شیشه فروش همچنین به چالش جدی در زمینه بحران آب در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۲۶ هزار هکتار باغات این شهرستان در معرض کم آبی شدید است.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد برای نجات این باغات جهاد کشاورزی نسبت به تأمین آب با استفاده از انتقال آب با لوله پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 5247092

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیریت بحران آتش سوزی مراتع خشکسالی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان قوه قضاییه اردبیل خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا هفته قوه قضاییه ایلام واکسن کرونا مواد مخدر شهرستان سمیرم استان اصفهان هزار هکتار آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

فیلم خبرنگار ایمنا از بارش برف در ارتفاعات منطقه وردشت شهرستان سمیرم را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 747697

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم