Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه «گنجینه مانا» شامل آثار ۴۰ هنرمند پیشکسوت هنرهای سنتی عصر روز سه شنبه (هشتم تیر ماه) در تالار آئینه موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا- در تهران با حضور بهمن نامور مطلق رییس فرهنگستان هنر و نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنجینه مانا ۹ تا ۱۹ تیرماه سال جاری در موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا- تالار آئینه میزبان علاقه مندان می‌شود.

معرق و منبت، تراش بلور و شیشه، میناکاری، گچ‌بری، طراحی فرش، دوخت‌های سنتی و تزیینی، طراحی نقوش و چاپ، زیورآلات، نقاشی روی شیشه و سفال و آینه کاری برخی از حوزه‌های هنری این نمایشگاه است.

نمایشگاه گنجینه مانا تلاش دارد حاصل دسترنج  این هنرمندان پیشکسوت که در مسیر اعتلای هنرهای سنتی و ارتقای فرهنگ و سنت‌های این سرزمین گام برداشتند را نمایش دهد.

این نمایشگاه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت و موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا و با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به هنرهای سنتی از ۹ تا ۱۹ تیر می‌توانند برای تماشای این آثار به فرهنگستان هنر واقع در تهران، تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و طالقانی مراجعه کنند.

در آیین گشایش این نمایشگاه سید محمود دعایی، رجبی معمار و سید مجتبی حسینی معاون هنری  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند.

همچنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس از  اساتید و پیشکسوتان رشته های مختلف برای پاسداشت و توسعه هنرهای سنتی قدردانی شد.

برچسب‌ها سید محمود دعایی گردشگری سید مجتبی حسینی فرهنگستان هنر نیکنام حسینی پور موسسه هنرمندان پیشکسوت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمود دعایی گردشگری سید مجتبی حسینی سید محمود دعایی گردشگری سید مجتبی حسینی فرهنگستان هنر نیکنام حسینی پور موسسه هنرمندان پیشکسوت هنرمندان پیشکسوت فرهنگستان هنر هنرهای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خانه موسیقی، نصرالله شیرین‌آبادی نوارنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده ویولن و آهنگساز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

نصرالله شیرین‌آبادی فراهانی از معدود موزیسین‌های نابینای کشورمان محسوب می‌شد و با استعداد فوق‌العاده‌ای که داشته چنان نبوغی از خود بروز داده بود که در ۱۷ سالگی حسین تهرانی لقب «صبا کوچولو» را برای او انتخاب کرده بود.

مرحوم شیرین‌آبادی علاوه بر نوازندگی، در زمینه آهنگسازی، تدریس و اجرای موسیقی با بسیاری از هنرمندان نامدار موسیقی ایرانی همکاری داشته است.

گروه هنر خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی را به خانواده و جامعه موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود