Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین رضا مرآتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازشماری تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان طی شب گذشته افزود: بازشماری آرا بر اساس قانون توسط تیم مشخصی متشکل از اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت انجام می‌گیرد که بنا به تشخیص رییس هیات اجرایی، نمایندگان اعضای شورای تأمین شهرستان نیز به‌ منظور نظارت در این جلسه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور کاندیداهای معترض در این جلسه اضافه کرد: در راستای اطمینان بیشتر مخاطبان حدود یک ساعت و نیم قبل از بازشماری آرا نشست پرسش و پاسخ بین کاندیداهای معترض و عوامل اجرایی و نظارت تیز برگزار شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان قوچان با بیان اینکه تنها هفت نفر از کاندیداها اعتراض خود را به هیات اجرایی اعلام کرده بودند گفت: معترضان اولویت‌های خود را نسبت به صندوق‌های مورد اعتراض اعلام کردند که صندوق‌های مشترک بین آنها انتخاب شد و تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به همراه برخی صورتجلسات مورد بازبینی و شمارش قرار گرفت.

مرآتی بدون اشاره به تعداد صندوقهایی که آرایشان بازشماری شده است افزود: برخی از کاندیداها به‌صورت دسته‌جمعی اعتراض خود را به هیات اجرایی ارائه دادند و ۲ کاندیدا نیز جداگانه درخواست بازشماری آرا را کردند.

وی اضافه کرد: در شهرهای باجگیران و شهر کهنه هیچ اعتراضی نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر و شمارش آرا وجود نداشت و تنها در بخش آبکوه یک اعتراض نسبت به بازشماری مجدد کل آرا و در سه روستا نیز شکایت کاندیداها از هم واصل‌ شده بود.

فرماندار قوچان با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر وجود تخلفات سازمان‌یافته در انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان گفت: به صراحت وجود هرگونه تخلف سازمان‌ یافته در انتخابات تکذیب می‌شود زیرا حدود ۱۸ نفر از اعضای شعبه اعم از نیروهای اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی در شعب اخذ رأی حضور دارند که این چینش مانع هرگونه تخلف سازمان‌ یافته می‌شود.

مرآتی با یادآوری این که انسان‌ها عاری از اشتباه نیستند و امکان دارد اشتباهات سهوی در شمارش آرا صورت گرفته باشد افزود: چنانچه  نقصی که حاصل اشتباه فردی برخی از عوامل اجرایی باشد در این بررسی‌ها مسجل شود در جهت احقاق حق افراد ذی نفع اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد:کاندیداها اگر به نتیجه بازشماری آرا هم اعتراض داشتند می‌توانند به مرجع بالاتر یعنی مراجع استانی اعتراض کنند. 

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۵۴ شعبه اخذ رای شهرستان قوچان برگزار شد که در این میان ۸۱ شعبه اخذ رأی وظیفه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان را بر عهده داشت. 

در این انتخابات ۸۴ نامزد برای کسب هفت صندلی شورای شهر قوچان خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند. پس از اعلام نتایج انتخابات کاندیداهای معترض می‌توانند اعتراضات خود را به‌صورت مکتوب به هیات اجرائی برگزاری انتخابات ارائه دهند تا در صورت نیاز، بازشماری صندوق‌های اخذ رأی صورت گیرد و بر اساس قانون باید ۱۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی بازشماری شود.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد قوچان باجگیران انتخابات شهر و روستا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد قوچان انتخابات ۱۴۰۰ مشهد قوچان باجگیران انتخابات شهر و روستا انتخابات شورای اسلامی شهر صندوق های اخذ رأی بازشماری آرا هیات اجرایی شهر قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899878

دیگر خبرها

  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند