Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@14:34:53 GMT

اطلاعیه پلیس راهور درباره علل تصادف دو اتوبوس

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۸۶۴

پلیس راهور نیروی انتظامی (ناجا) با اعلام نتایج بررسی کمیسیون عالی تصادفات علل دو حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و سرباز معلمان را «بی احتیاطی و ضعف مهارت رانندگان اتوبوسها» و «بی مبالاتی مسئولان سفرها» اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  متن کامل اطلاعیه کمیسیون عالی تصادفات ناجا که امروز سه شنبه در پایگاه خبری پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) منتشر شد، به این شرح است؛

«به دستور فرمانده نیروی انتظامی به پلیس راهور ناجا در پی دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس در استان‌های آذربایجان غربی و یزد، کمیسیون عالی تصادفات در دو جلسه (روز‌های جمعه و شنبه تاریخ چهارم و پنجم تیر ماه) در ستاد پلیس راهور ناجا تشکیل شد که نتیجه کمیسیون‌های فوق جهت استحضار مردم شریف ایران به شرح زیر اعلام می‌شود:

با توجه به گزارش کارشناسان تصادفات از صحنه تصادف، گزارش رئیس پلیس راه استان در این خصوص به مراجع ذیربط استانی و با بهره گیری از اطلاعات سامانه و سیستم‌ها از قبیل سامانه سپهتن، تردد شمار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و همچنین نظریه فنی کارشناسان اعزامی از ستاد پلیس راهور ناجا به محل وقوع تصادف که مبین جزئیات و ابعاد دقیق‌تر از نوع و نحوه شکل گیری تصادفات می‌باشد و با استفاده از کارشناسان فنی مکانیک در بازدید از بخش‌های مختلف فنی و مکانیکی اتوبوس ها، نظریه کمیسیون عالی تصادفات در راستای وظایف ذاتی پلیس مبنی بر رسیدگی بر تصادفات به قرار زیر است:

الف - علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی:
۱- بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیین نامه راهور).
۲- بی مبالاتی و قصور مسئولین هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک.

ب - علت تامه حادثه اتوبوس در استان یزد:
۱- بی مبالاتی و عدم مهارت راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از بکارگیری وسیله نقلیه با عیب و نقص فنی مستمر (نقض ماده ۵۴ و ۹۸ آیین نامه راهور).
۲- بی مبالاتی مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مسافربری ماهان سفر ایرانیان به علت صدور صورت وضعیت برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی.

شایان ذکر است، بررسی ها، جزئیات و مستندات این حوادث به مقامات مسئول ارسال گردیده است.

در پایان پلیس راهور ناجا ضمن ابراز تاسف از حوادث پیش آمده و مشابه و همدردی با خانواده‌های جانباختگان، انتظار دارد که مسئولین عالی رتبه کشور، دستگاه‌ها و متولیان ایمنی در راه‌ها و شهر ها، رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه علی الخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند و با تلاش مضاعف نسبت به پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی اقدام عاجلی بعمل آورند تا ان شاء الله شاهد حوادث ناگواری از این دست در آینده نباشیم.»
گفتنی است، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه دوم تیر برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد. این حادثه بعدازظهر در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر رخ داد.

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در این حادثه غم انگیز جان خود را از دست دادند.

همچنین بر حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان استان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت ۶ صبح روز سوم تیر ماه رخ داد، هفت سرنشین فوت کرده و ۲۶ نفر مصدوم شدند که پنج نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند. برچسب ها: اطلاعیه ، واژگونی اتوبوس ، اطلاعیه ، پلیس راهور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اطلاعیه واژگونی اتوبوس اطلاعیه پلیس راهور کمیسیون عالی تصادفات پلیس راهور ناجا واژگونی اتوبوس وسیله نقلیه بی مبالاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان مهم‌ترین علت رخداد تصادفات درون‌شهری استان را در فروردین سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی افزود: در فروردین سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها را در پی داشته است، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده اضافه کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت را در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه داشته است که همواره بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تصادف عابران پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد نداشتن در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابران پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهند پیشگیری کنند.

کد خبر 747797

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه