Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه 8 تیرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز قرار بر این بود که وزیر کشور جهت پاسخگویی به سئوال نمایندگان اعم از آقای عباس‌زاده و خانم قاسم‌پور در کمیسیون حضور پیدا کند اما وی در نشست حضور نیافت، به همین دلیل این سئوال‌ها در صحن علنی ارائه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی گزارش بانک مرکزی از نحوه اجرای تبصره (۱۶) قانون بودجه ۱۴۰۰

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کیفیت اجرای تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار نشست امروز قرار گرفته بود، چرا که نمایندگان ایراداتی را به آن به ویژه پیرامون وام ازدواج وارد دانسته بودند، بنابراین از بُعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرده و هم از مسئولان بانک مرکزی و هم از آقای نادران رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس دعوت به عمل آورده شد.

وی تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی ادعا کردند که این تبصره را به درستی اجرا کرده‌اند به همین دلیل اعضای کمیسیون آنها را موظف کردند تا تمام آئین‌نامه‌های اجرایی و اسناد و مدارک دال بر این ادعای خود که نشان دهد بانک‌ها را ملزم کرده‌اند تا وظایف خود در اجرای این تبصره انجام دهند به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه دهند تا بر اساس آنها تصمیم‌گیری شود.

انصاری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بانک‌ها در اجرای تکالیفشان در جهت تامین اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات وام دارای رویه‌های متفاوتی بوده و سختگیری‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند که مانع از تسهیل امور این بخش شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: نمایندگان سئوالاتی پیرامون بحث مستوفای در رابطه با نحوه تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده برای محرومیت‌زدایی از رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس نیز داشتند مبنی بر اینکه الزام و تفکیک برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به روشنی در قانون بودجه آمده اما در اجرا با محدودیت و اعمال سلیقه همراه شده است که بنابر اظهارنظر آقای نادران، توافقاتی در این زمینه با این سازمان صورت گرفته که بعد از این مشکلات این بخش رفع شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس و نمایندگانی از بانک مرکزی، دیوان محاسبات، سردار اسماعیلی از نیروهای مسلح و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست طالبان انتخابات 1400 سوال طرح وزیر تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست طالبان انتخابات 1400 مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • اتفاق عجیب در صحن علنی مجلس /نمایندگان به جداول بودجه دسترسی ندارند!