Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناخت بموقع از دشمن و اهداف و سیاست‌های او و اخذ تصمیم بموقع و عمل بموقع؛ هر یک از اینها اگر در غیر وقت خود صورت گیرد، بر پیروزی شما اثر جدّی دارد.

فرازی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

رژه گسترده یگان های حشدالشعبی در استان دیالی و محل سابق استقرار گروهک تروریستی منافقین در عراق، بازتاب وسیعی در رسانه های غربی و عربی داشته است و خصوصاً که این روزها اخبار نگران کننده ای از همسایه شرقی کشورمان مبنی بر پیشروی گروه طالبان در افغانستان مخابره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط و به طور همزمان نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا با عقب نشینی از افغانستان، موجب شده اند تا طالبان خلا حضور آنان را در کشوری که ارتش و نیروهای انتظامی آن پس از 20 سال از تهاجم اولیه؛ کماکان فاقد استقلال بوده و وابسته به خارج هستند؛ پر نمایند. در این وضعیت و در حالی که گمانه زنی های بدبینانه دائر بر طمع گروه طالبان برای قبضه  نمودن قدرت سیاسی افغانستان و بیرون راندن سایر اقوام افغانستانی از دایره مشارکت در زمامداری است؛ رژه از پیش برنامه ریزی شده حشدالشعبی برای تاکید بر ضرورت وجود و فعالیت گروه های مردمی مقاومت انجام می پذیرد.

از سوی دیگر علی رغم عزیمت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به آمریکا برای رایزنی در مورد شرایط حاکم بر کشور و یاری طلبیدن از دولت بایدن برای کنترل اوضاع ناپایدار حاکمیت دولت افغانستان و ممانعت از پیشروی طالبان به واسطه ایجاد آتش بس و بردن ماجرا در فاز سیاسی؛ اخبار حاکی از مسلح شدن متنفذین و مردم در مناطق شمالی افغانستان برای مقابله با خشونت های احتمالی از جانب طالبان می باشد که می تواند به پیچیده تر شدن وضعیت امنیتی و سیاسی در افغانستان منجر شود.

برای رعایت اختصار به دو نکته قابل تامل در رژه حشدالشعبی اشاره می گردد:

- حضور نخست وزیر عراق در رژه یاد شده، تا حدی از شدت تنش ها و شایعات پیرامون شکاف عمیق دولت عراق و حشد می کاهد. حشدالشعبی تلاش می نماید تا با اتخاذ مواضع منطقی نشان دهد که این ظرفیت امنیتی – نظامی – سیاسی در خدمت منافع ملی عراق قرار خواهد داشت و این جریان مردمی در پی منفعت طلبی و سهم خواهی مرسوم نیست.

- تجهیزات استفاده شده در رژه مذکور از جمله پهپادها و موشک اندازها؛ پیام های روشن و قاطعی برای نیروهای فرامنطقه ای و دست اندرکاران منطقه ای آنان و به ویژه رژیم صهیونیستی دارد.

برای شادی ارواح طیبه همه شهدای جهان اسلام و مدافعان حرم، وطن و سلامت علی الخصوص به یاد سرداران مجاهد و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صلوات.

* سعید شهرابی فراهانی / کارشناس سیاسی و امنیتی

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار