Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمدظاهر رجبی در بازدید از جنگل‌ها و مراتع شهرستان باشت گفت: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط زاگرس است.

وی بیان کرد: متاسفانه بخاطر خشکسالی و کاهش بارندگی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشورتصریح کرد: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه باشت در کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی اظهار کرد: ۶۰۰ هکتار رستم فارس و ۵۰۰ هکتار از جنگل های بلوط منطقه بهبهان از استان خوزستان را فرا گرفته و در حال پیشروی در جنگل های لرستان و ایلام است.

وی گفت: اگر این آفت کنترل نشود 20 درصد از جنگل ها مناطق عنوان شده خشک می شودند.

رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشورتاکید کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT صورت می‌گیرد.

رجبی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری اجرایی می‌شود، بیان کرد: در جنگل‌های مناطق مبتلا شده به آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست بوده و ضرری برای موجودات و محیط زیست ندارد.

وی افزود: در حال حاضر جنگل‌های بلوط منطقه جنوبی زاگرس شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان بطور شدید به این آفت آلوده شده است.

رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: عملیات محلول پاشی به زودی در راستای جلوگیری از خسارت وارده به جنگل های بلوط این مناطق آغاز خواهد شد.

رجبی ادامه داد: وسعت جنگل های بلوط منطقه زاگرس را بیش از پنج میلیون هکتار است.

وی اضافه کرد: ۱۴ نوع آفت جنگل های کشور را از جمله ارسباران، ایران تورانی، زاگرس و البرز را تهدید می کند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست درگیری جنگل ها پزشکی جنگل ها و مراتع جنگل های بلوط جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان

 فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفز از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی تقدسی یکشنبه در تشریح جزییات خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب بکار رفته در صحنه تیراندازی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هویزه اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی پلیس در سال جاری برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند