Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@17:08:23 GMT

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۷۰۶۸

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین، امشب (سه شنبه) شاهد برگزاری حساس ترین و کلاسیک‌ ترین بازی دور یک هشتم نهایی رقابت‌ های یورو ۲۰۲۰ خواهیم بود.

جایی که دو تیم انگلیس و آلمان در ورزشگاه ومبلی لندن باید به دیدار یکدیگر بروند. برنده این مسابقه به دور یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کند و حریف برنده دیدار اوکراین و سوئد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو تیم بزرگ فوتبال اروپا و جهان پیش از این ۳۲ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که ماحصل آن ۱۳ برد برای هر یک از طرفین بوده و ۶ مسابقه هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. حالا بعد از حدود چهار سال شاهد جدال این ۲ تیم با یکدیگر هستیم.

از میان تمام این بازی‌ها چند دیدار جذاب در تورنمنت مهم فوتبال جهان یعنی جام جهانی و جام ملت‌ های اروپا بین این دو تیم به انجام رسیده که ماحصل آن نتایج به یادماندنی بوده که هیچوقت از ذهن اهالی فوتبال پاک نمی‌شود.

جام جهانی ۱۹۶۶: دیدار نهایی در ورزشگاه ومبلی باید برگزار می‌شد. انگلیسِ میزبان برای کسب نخستین عنوان قهرمان به مصاف آلمان غربی رفت و موفق شد با نتیجه ۴-۲ در دیداری جنجالی به برتری برسد.

این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی به اتمام رسیده بود اما تصمیم بحث‌برانگیز توفیق بهرام‌اف، کمک داور آذربایجانی آن دیدار باعث شد تا جف هرست زننده یک گل جنجالی و نادرست باشد. در نهایت تیم قرمزپوش میدان به برتری رسید و دشمنی دو کشور به فوتبال هم سرایت کرد.

جام جهانی ۱۹۷۰: این بار در یک چهارم نهایی و در جام جهانی مکزیک شاهد جدال ۲ تیم بودیم. آلمان غربی انتقام باخت چهار سال قبل را با یک کامبک رویایی گرفت. بازی در ۹۰ دقیقه بازهم به تساوی ۲ بر ۲ منجر شد و در اوقات اضافی گرد مولر، حکم به برتری ژرمن‌ها داد.

جام جهانی ۱۹۸۲: این بازی در دور دوم و در مرحله گروهی به انجام رسید و گلی در بر نداشت. تساوی بدون گل حاکم شد و آلمان به عنوان تنها تیم گروه به دور بعدی رسید اما در نهایت جام قهرمانی در خاک اسپانیا نصیب ایتالیا شد.

جام جهانی ۱۹۹۰: این بار در ایتالیا شاهد دوئل آلمان و انگلیس بودیم. دیداری که در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد و در ۱۲۰ دقیقه منجر به تساوی یک بر یک شد. آندرس برمه آلمان را پیش انداخت و در دقیقه ۸۰ گری لینه‌کر همه چیز را به تساوی کشاند. در ضربات پنالتی استوارت پیرس و کریس وادل پنالتی‌هایشان را خراب کردند تا تیم بکن‌باوئر به فینال برسد و در نهایت عنوان قهرمانی را مال خود کند.

یورو ۱۹۹۶: ۶ سال بعد بازهم ۲ تیم در همان مرحله و این بار در جام ملت های اروپا و در خاک انگلیس به مصاف هم رفتند. در کمال تعجب بازهم ضربات پنالتی باید تیم برتر را مشخص می‌کرد و مجددا نتیجه در جریان بازی یک بر یک شده بود. این بار از ۱۲ پنالتی زده شده فقط یکی از دست رفت و آن هم پنالتی گرت ساوث‌گیت بود که منجر به صعود آلمان‌ها شد. تیمی که در نهایت با هدایت برتی فوکتس به مقام قهرمانی رسید.

یورو ۲۰۰۰: این اولین بازی ۲ تیم در تورنمنت‌های معتبر بود که در ۹۰ دقیقه برنده داشت و این بار سه شیرها با گلزنی آلن شیرر به برتری دست پیدا کردند. البته که در پایان هر دو تیم از صعود به دور دوم بازماندند. هدایت انگلیس در این مسابقه بر عهده کوین کیگان بود و اریش ربیک هدایت آلمان را در دست داشت.

اینک سکانس جدید نبرد بریتانیا؛ دشمن را بُکُش و از عدد ۱۳ عبور کن

جام جهانی ۲۰۱۰: اما آخرین رویارویی ۲ تیم در یورو و جام جهانی به جام ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برمی‌گردد. دو تیم در دور یک هشتم نهایی، مانندامسال به مصاف هم رفتند و آلمان بود که با هدایت یواخیم لو به برتری چهار بر یک رسید تا تیم فابیو کاپلو با جام وداع کند. توماس مولر، کلوزه و پودولسکی درخشش ویژه‌ای در این دیدار داشتند و فرانک لمپارد هم یک گل سالم را به ثمر رساند که به اشتباه مردود اعلام شد.

حالا بعد از ۱۱ سال بار دیگر شاهد یک جدال تماشایی در یورو بین این دو تیم پرطرفدار هستیم؛ دو تیمی که دشمنی‌شان به صورت علنی در جنگ‌های جهانی آغاز شد و یکی از نقاط عطف این دشمنی نبرد بریتانیا بود.

جایی که آلمان‌ِ نازی حملات هوایی را علیه بریتانیا تدارک دید که بعدها پاسخ داده شد. این بار و در مستطیل سبز، فاتح نبرد ومبلی در خاک بریتانیا کدام تیم خواهد بود.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یورو ۲۰۲۰ ومبلی جام جهانی آلمان غربی جف هرست گرد مولر آلن شیرر جام جهانی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت و در دیگر دیدار این مرحله هم شامگاه چهارشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ تیم های پاری سن ژرمن و دورتموند رو در روی هم قرار می گیرند.

بسیاری از پیش بینی ها حاکی از آن است که رئال مادرید و پاری سن ژرمن با برتری برابر رقیبان خود راهی فینال خواهند شد و ۲ تیم آلمانی تلاش می کنند این پیش بینی ها را خنثی کنند و به فینال اروپا برسند.

«آنتونیو رودیگر» مدافع آلمانی رئال مادرید در گفت و گویی با رسانه « Lemediacarré» در خصوص دیدار برابر بایرن و همینطور حضور احتمالی پاری سن ژرمن در دیدار نهایی گفت: اگر در دیدار نهایی با کیلیان امباپه مواجه شوم او را شکست خواهم داد و اگر من را دریبل بزند او را نابود خواهم کرد.

خبرنگار این رسانه در خصوص آخرین دیدار تیم های ملی آلمان و فرانسه که با برتری ۲ بر صفر آلمان به پایان رسید از رودیگر پرسید: در آن دیدار امباپه را در جیب هایت گذاشتی.

اما رودیگر در پاسخ گفت: معتقدم این گونه صحبت کردن بی احترامی است. ما در خصوص یکی از بهترین بازیکن های جهان صحبت می کنیم و هر کسی تلاش می کند بهترین بازی خودش را ارائه دهد و سوال هایی از این دست را باید برای شبکه های مجازی کنار گذاشت. ما اینجا در یک دنیای واقعی زندگی می کنیم. کیلیان خیلی خاص است و در ۱۸ سالگی قهرمان جام جهانی شد که او را بسیار خاص تر می کند.

او ادامه داد: معتقدم امباپه می تواند به بهترین بازیکن تاریخ فرانسه تبدیل شود هرچند هنوز به این مرحله نرسیده است. در حال حاضر زیدان بهترین بازیکن تاریخ فرانسه است.

رودیگر در خصوص حضور احتمالی امباپه در رئال مادرید هم گفت: چه کسی گفته است که او به رئال می آید؟ این یک ادعای غیر رسمی است. به نظرم بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال همیشه در رئال مادرید بازی کرده اند. امباپه هم یکی از بهترین بازیکنان جهان است و می تواند به رئال بیاید و نتیجه خوبی خواهد گرفت.

کد خبر 6093319

دیگر خبرها

  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • (ویدئو) خلاصه بازی دورتموند ۱ - ۰ پاری‌سن‌ژرمن؛ ناکامی امباپه در عبور از دیوار زرد
  • خلاصه‌بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • خلاصه‌بازی الهلال و الاتحاد + فیلم
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • خط و نشان رودیگر برای امباپه/ چه کسی گفته او به رئال می‌آید؟
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان