Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسمی پاکستان روز سه‌شنبه این اظهارات را به نقل از «عمران‌خان» طی مصاحبه وی در برنامه زنده تلویزیون بین المللی چین (CGTN) عنوان کردند.

نخست وزیر پاکستان فشار آمریکا علیه این کشور برای کاهش تعلقات با چین را غیرمنصفانه توصیف کرد و افزود: روابط ما با چینی‌ها بسیار عمیق و با سابقه ۷۰ ساله است و ما هیچ توجهی به فشارهای خارجی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این امر عادلانه نیست که ایالات متحده یا سایر قدرت‌های غربی از پاکستان انتظار داشته باشند تا در قبال چین رویکرد جانبدارانه اتخاذ کند.

عمران‌خان که این روزها مواضع قوی علیه هرگونه تلاش آمریکا برای نفوذ نظامی در پاکستان به بهانه دریافت پایگاه نظامی اتخاذ کرده است، تاکید کرد: فارغ از هرنوع فشار و یا اتفاق، روابط پاکستان با چین هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی با تاکید بر تعهد پاکستان برای توسعه روابط با همه کشورها، گفت: آمریکا با تشکیل اتحاد به اصطلاح منطقه‌ای (ائتلاف موسوم به چهارگانه Quad) درصدد پیچیده کردن اوضاع است.

 مقامات پاکستانی نگران رویکرد مقابله جویانه واشنگتن در قبال چین و تشدید آن با شروع کار دولت جدید در آمریکا هستند. اسلام‌آباد بارها با اعلام آمادگی برای کمک به تنش زدایی میان آمریکا و چین تاکید داشته است که پاکستان خواهان روابط برابر و سودمند با هر دو کشور است و هرگونه رقابت و جنگ سرد را به ضرر منافع این کشورها در منقطه می‌داند.

وزیر امور خارجه پاکستان اوایل بهمن ماه سال گذشته با تاکید بر اینکه آمریکا نباید روابط نزدیک اسلام‌آباد با پکن را به ضرر خود بداند، گفت: پاکستان آماده میانجیگری بین این ۲ کشور است و می‌تواند نقش یک پل را میان آن‌ها ایفا کند.

«شاه محمود قریشی» در گفت وگو با الجزیره خطاب به آمریکا بیان کرد که آنان باید درک کنند که رابطه پاکستان با چین به ضرر آن‌ها نیست.

دولتمردان پاکستانی همواره از تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده و حتی پس از پایان ریاست جمهوری ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن، پیشنهاد میانجیگری بین این دو قدرت را مطرح کرده‌اند.

پاکستان که از یک سو چین را به عنوان همسایه قدرتمند و شریک اول اقتصادی خود دارد، از طرف دیگر مجبور به تعامل با آمریکا برای تامین دیگر منافع اقتصادی، امنیتی و حتی نظامی است. وضعیت افغانستان نیز باعث شده تا اسلام‌آباد مراقب هرگونه تنش در تعامل با واشنگتن و یا حتی جنگ سرد آمریکا با چین به عنوان شریک راهبردی پاکستان باشد.

311311

کد خبر 1530514

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عمران خان پاکستان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد