Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی پس از اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان، برخی انتقادات از طرف تعدادی از فعالان رسانه، مردم و کاندیداهای حاضر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر قوچان مطرح شد.

یکی از دلایل این اعتراضات تحویل دیرهنگام تعدادی از صندوق‌های رای‌گیری در سطح شهر بود که شبهاتی مبنی بر احتمال وجود برخی تخلفات را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس تعدادی از کاندیداها به‌صورت جمعی و جداگانه اعتراض خود را به نهادهای برگزاری انتخابات اعلام کردند تا در نهایت شب گذشته، ۸ تیر ماه، برخی از صندوق‌های اخذ رای مورد بازشماری قرار گرفت اما در کمال تعجب آمار صندوق‌ها اعلام نشد که همین امر موجب قانع نشدن کاندیداهای معترض از نتیجه بازشماری آرا و در نهایت ترک جلسه توسط آنان شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تنها تعداد اندکی از صندوق‌های مورد نظر نامزدها و برخی از صورت‌جلسه‌ها بررسی‌شده و نحوه بازشماری آرا هم به‌گونه‌ای بوده است که فقط تعداد آرای کاندیداهای معترض شمارش‌ شده و سپس به آن‌ها اعلام ‌شده است که تعداد آرا در این صندوق‌ها تغییری در روند انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

این در حالی است که با توجه به اینکه آرای مردم مصداق حق‌الناس است و باید از آن صیانت شود، بر اساس قانون پس از اعلام بازشماری آرا در یک صندوق باید تمام آرای ریخته شده در آن صندوق مورد بازشمارش قرار گیرد.

این موضوع در شرایطی به نگرانی کاندیداهای معترض دامن زده است که با بررسی در تعداد آرای ۱۰ نفر نخست انتخابات مشخص می‌شود که تفاوت آرا بین نفر دوم تا دهمین نفر تنها ۶۱۲ رای است. همچنین تشابه اسمی ۶ نفر از کاندیداهای انتخابات، امکان خطای سهوی و یا تخلف احتمالی را افزایش می‌دهد که در این صورت با بازشماری صحیح آرا، امکان تغییر اساسی در فهرست راه‌یافتگان به ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان وجود خواهد داشت.

در همین راستا ظهر امروز امین رضا مرآتی، فرماندار شهرستان قوچان، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تعداد اعضای حاضر برای بازشماری آرا گروه مشخصی هستند اما به جهت اطمینان بیشتر از نامزدهای معترض هم برای شرکت در جلسه دعوت به عمل آمد و یک ساعت پیش از بازشماری، جلسه گفت‌وگویی برای روشن شدن ابهامات و ایجاد آرامش در مخاطبان برگزار شد.

وی در پاسخ به درخواست اعلام تعداد دقیق صندوق‌های موردبررسی و آمار این صندوق‌ها گفت: تعدادی صندوق و صورت‌جلسه در قوچان بازشماری‌شده و صندوق‌های انتخاب ‌شده، آن‌هایی بود که بین اعتراض‌کنندگان مشترک بوده است.

فرماندار شهرستان قوچان اظهار کرد: تعداد ۷ نفر از کاندیداها به ‌صورت گروهی و ۲ نفر هم به ‌صورت جداگانه اعتراضات خود را به فرمانداری ارائه داده و خواستار بازشماری آرا شدند که در نهایت صندوق‌های مشترک مورد اجماع قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۸۱ صندوق اخذ رای برای شورای اسلامی شهر قوچان گفت: در بخش آبکوه و چند روستای شهرستان قوچان هم شاهد اعتراضاتی بودیم که نظر معترض شمارش مجدد بود.

به صورت سازمان‌یافته تخلفی صورت نگرفته است

مرآتی بابیان اینکه بروز تخلفات سازمان‌یافته به دلیل اعضای متفاوت در صندوق‌های رای را به ‌شدت رد می‌کنیم، گفت: ترکیب جلسه به ‌صورت قانونی بوده اما با استفاده از اختیارات‌مان نمایندگان شورای تامین برای نظارت بر موضوع حضور داشتند.

وی با بیان اینکه معترضان به نتیجه اعتراضات می‌توانند به مرجع بالاتر اعتراض کنند، اظهار کرد: انسان‌ها مبری از اشتباه نیستند اما اشتباهات سهوی و قابل‌بررسی است و تخلفات در سطح محدودی است اما اشتباهی که منجر به تغییر در ترتیب آرا باشد، در این صندوق‌ها اتفاق نیفتاده است.

با توجه به درخواست تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر قوچان جهت بررسی صندوق‌های اخذ رای، شب گذشته در بازشماری تعدادی از صندوق‌ها و صورت‌جلسات شعب اخذ رای در حضور ۱۰ نفر از اعضای هیات اجرایی و ۶ نفر از اعضای هیات نظارت و نمایندگان اعضای شورای تامین و تعدادی از نمایندگان نامزدهای معترض برگزار شد اما نتیجه این بازشماری و بررسی‌ها تغییری در ترتیب آرای نامزدها ایجاد نکرد.

انتخابات شهرستان قوچان در ۲۵۴ شعبه و با همکاری قریب به ۶۰۰۰ عوامل اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قوچان اسلامی شهر قوچان شهرستان قوچان بازشماری آرا صندوق ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، سرانجام به صورت رسمی رئیس این سازمان معرفی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (جمعه) پدرو روچا را به عنوان رئیس جدید این سازمان و جانشین لوئیس روبیالس، معرفی کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا از ماه سپتامبر سال گذشته در پی ماجرای رسوایی اخلاقی لوئیس روبیالس و استعفای او؛ به صورت موقت توسط روچا اداره می‌شد تا اینکه انتخابات میان دوره ماه می برای معرفی رئیس جدید برگزار شود اما به دلیل اینکه جز روچای 69 ساله شخص دیگری برای شرکت در این انتخابات نامزد نشده بود، او با حمایت اکثریت اعضای مجمع فدراسیون زودتر از موعد مقرر به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب شد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

انتخاب روچا به عنوان رئیس جدید فدارسیون فوتبال اسپانیا، پس از ابراز نگرانی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از وضعیت موجود وگمانه‌زنی‌ها درباره احتمال محرومیت نمایندگان باشگاهی و ملی این کشور به دلیل مداخله دولت در امور فوتبال صورت گرفته است.  

دوره ریاست رسمی روچا بر فدراسیون فوتبال اسپانیا کوتاه و تنها سه ماه خواهد بود (تا زمان برگزاری انتخابات عادی بعدی ریاست فدراسیون) اما همین هم برای نجات پیدا کردن نمایندگان فوتبال اسپانیا از محرومیت‌های فیفا و یوفا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی