Web Analytics Made Easy - Statcounter



سید سعید حسینی نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اعتراض حق قانونی نامزد‌ها و حتی رای دهندگان عزیز می باشد و هیات نظارت شهرستان از ابتدای فعالیت قانونی خود تصمیم داشت ضمن رعایت قانون حقی از ثبت نام کنندگان تضییع نگردد.

او افزود: در بررسی صلاحیت‌ها نیز دقت لازم صورت گرفت تا صلاحیت افراد بدون دلایل مستند صورت نگیرد و کسی بدون دلیل قانونی از گردونه رقابت‌ها کنار نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نائب رئیس هیئت نظارت ادامه داد: از تمامی کسانی که باعث شدند تنور انتخابات هر چه بیشتر گرم شود و با مشارکت بالا دل رهبری شاد و امید دشمنان به یاس مبدل شود تشکر می‌کنیم.

حسینی در جواب این سوال که چرا اقدام به بازشماری آرای صندوق کردید، بیان کرد: هیات نظارت بر اساس وظیفه ذاتی خود مدعی است که در شعبه رای گیری با سازو کاری که تعریف شده و با تیزبینی ناظرین آموزش دیده و با تجربه تخلفی صورت نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: به محض اینکه با اعتراض ۶ نفر از نامزد‌ها در شهر سلطان آباد مواجه شدیم و شبهاتی به تعدادی از صندوق‌ها وارد شد با هماهنگی هیات محترم اجرایی تصمیم به بازشماری دو شعبه گرفته شد.

نائب رئیس هیئت نظارت تاکید کرد: هرچند که مطمئن بودیم تغییر فاحشی ایجاد نخواهد شد اما به دلیل جوابگویی به افکار عمومی و احقاق حقوق نامزد‌ها این امر صورت گرفت.

حسینی اظهار کرد: بحمدالله سلامت کار در انظار هیات‌های اجرایی و نظارت و نمایندگان نامزد‌ها احراز و اقناع عمومی صورت گرفت، ضمن اینکه این آمادگی وجود داشت که در صورت اختلاف در آرا، صندوق‌های بیشتری نیز بازشماری گردد.

او افزود: این اقدام مهم از شجاعت و ابتکار هیات نظارت دوره ششم بوده که برای اولین بار انجام شد و در دوره‌های قبلی سابقه‌ای نداشته است و مصداق خوبی از شفافیت میباشد.

نائب رئیس هیئت نظارت ادامه داد: چنانچه مردم عملکرد شفافی را از مسئولین مشاهده کنند اعتماد بیشتری به عملکرد آن‌ها و در کلیت آن به نظام پیدا خواهند داشت.

حسینی در انتها بیان کرد: حرف و حدیث‌هایی روز انتخابات وجود داشت که مردم خودشان باید اخلاق شهروندی رو رعایت کنند، رای فروشی عمل زشتی است که دور از اخلاق است و در دراز مدت لطمه بزرگی به شورا و شهر خواهد زد، مردم ما مردم مذهبی و معتقدی هستند و نباید اجازه کاربرد چنین شیوه‌های زشتی رو در رای گیری به دیگران بدهند.

محمدرضا انصاری نیک رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خوشاب در پایان بازشماری آرا گفت: از مشارکت حداکثری مردم شریف و ولایت مدار شهرستان خوشاب که برگ زرین دیگری در تاریخ این شهرستان ثبت نمودند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: تمامی دوستان و اعضای هیات نظارت از همه ظرفیت قانونی و توان مدیریتی خود استفاده نمودند تا نامزد‌ها با انگیزه لازم در میدان رقابت حاضر شوند و انتخابات پرشور و سالمی برگزار گردد.

رئیس هیئت نظارت ادامه داد: در برخی موارد ایرادات قانونی در بعضی از مواد قانونی هم وجود دارد، و  از نمایندگان مجلس تقاضا داریم در فرصت لازم با بازنگری به اصلاح این قوانین اقدام نمایند.

انتهای پیام//ع. ظ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها انتخابات ریاست جمهوری بازشماری آرا رئیس هیئت نظارت هیات نظارت نائب رئیس نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها