Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  فرهاد دلق پوش در جلسه هم اندیشی شورای هم خانواده صنعت معدن تجارت استان افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی قرارداد با دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن با هدف فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی و احیای واحدهای راکد، طرح های نیمه تمام و افزایش طرح های فناورانه و حتی تامین مالی صنوف تولیدی در قالب طرح تام  اقدام به پرداخت تسهیلاتی کرده  که در فاز اول سهم استان از این طرح ۷۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سامانه بهین یاب  را بستری مناسب  دانست که برای ثبت نام و استفاده از مزایای تسهیلات طرح تام آماده شده است و تصریح کرد: طی  سه ماه نخست امسال بیش از ۲۸ واحد صنعتی گیلان مطابق با شاخص‌های تعیین شده موفق به ثبت نام جهت بهره مندی از طرح مذکور شده‌اند و  در همین راستا، بانک صنعت و معدن  تاکنون  یکصد میلیارد تومان پرداخت کرده است.

 رئیس سازمان صنعت معدن تجارت  گیلان در ادامه  با اشاره به  کمبود شدید اراضی صنعتی برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی جدید تصریح کرد: بیش از دو سال است که موضوع کمبود زمین را در جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشدیم و این در حالی است که با استقبال سرمایه‌گذاران در استان مواجه هستیم و  زمین صنعتی برای واگذاری نداریم.

 وی با بیان اینکه  در سال گذشته ۲۷۹ جواز تاسیس صنعتی در استان صادر شده است، افزود:  از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی به ناچار با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در گیلان علیرغم مراجعه سرمایه گذار مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش  به مشکلات قطعی برق واحدهای صنعتی نیز اشاره و بیان کرد: هر ساله برای کمبود انرژی به ویژه برق در فصل تابستان با نشست با مدیران شرکت برق برنامه‌ ای تدوین می‌شد که تا حدودی برای واحدهای صنعتی قابل تحمل بود ولی امسال مساله فعالیت ماینر ها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، مزید بر علت شده است و  این امر  صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه  کرده است.

 هم اکنون قریب به ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان واحدهای صنعتی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد