Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت : در سال‌های اخیر کاهش نزولات جوی باعث برداشت بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی از طریق حفر چاه‌های عمیق کشاورزی شده است.

وی افزود: طبق آمار، عمده مصرف آب زیرزمینی کشور در بخش کشاورزی است؛ کنتور‌های هوشمند آب و برق می‌تواند به عنوان ابزاری کارآمد در این بخش جهت استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری بیان کرد: کنتور‌های هوشمند آب و برق جایگزین دو کنتور موجود در چاه‌ها (کنتور دیجیتال سه فاز برق وکنتور حجمی آب) می‌شود؛ این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری همزمان پارامتر‌های آب و برق را ایجاد کرده و باعث کاهش هزینه‌های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری از کنتور می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: تلفیق این قابلیت‌ها در یک دستگاه علاوه بر مزایایی مدیریتی که در اختیار مسئولین وزارت نیرو قرار می‌دهد، باعث کاهش هزینه‌های خرید و نصب و نگهداری از کنتور می‌شود.

وی با بیان اینکه مخازن آب استان هم اکنون کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی دارد، تصریح کرد: از ۲ هزار و ۸۱۳ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۷ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

سروری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ کنتور در استان نصب شده که از این تعداد، ۳۷ کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و ۸ عدد بر روی چاه‌های صنعتی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در استان هیچ اضافه برداشتی از چاه‌های مجهز به کنتور وجود ندارد و نصب کنتور هوشمند باعث صرفه جویی و مدیریت مصرف شده به گونه‌ای که در سال ۹۹ در برداشت از منابع آب زیرزمینی حدود ۳ میلیون مترمکعب صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه ۶۰۶ چاه استان فاقد کنتور هوشمند هستند و تا پایان امسال  به این نوع کنتور مجهز خواهند شد، تصریح کرد: هر ساله نیاز به مصرف آب افزایش می‌یابد، اما حجم آب ثابت است و اکنون ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/ ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی آب های زیرزمینی چاه آب کنتور هوشمند خراسان جنوبی آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند برای پرسپولیس در دسترس شد

به گزارش "ورزش سه"، امیرمحمد هوشمند برخلاف همه دیدارهای دور برگشت لیگ برتر که در ترکیب نساجی حضور داشت، در مسابقه اخیرشان مقابل ذوب‌آهن به دلیل محرومیت دور از فهرست نفرات‌شان بود و نتوانست در ترکیب قرار بگیرد، اما او حالا آماده بازگشت به میادین برای جدال با پرسپولیس است.

این مدافع 24 ساله که پس از سه فصل موفق در آلومینیوم اراک راهی نساجی مازندران شد و عملکرد خوبی در خط دفاعی این تیم داشته، حالا پس از سپری کردن یک جلسه محرومیت در دیدار با ذوب‌آهن، آماده مسابقه آینده تیمش برابر پرسپولیس شده تا بتواند دوباره در خط دفاعی مثمر ثمر کار کند.

هوشمند که در این فصل موفق شده یک گل سه امتیازی برای نساجی مقابل استقلال خوزستان به ثمر رساند، امیدوار است در بازگشت به ترکیب تیمش بتواند روز موفقی برابر پرسپولیس داشته باشد و امتیاز بگیرند تا شانس بقای خود را بالاتر ببرند.

این مدافع در دوران حضورش در آلومینیوم اراک سه بار تجربه کسب پیروزی همراه تیمش مقابل پرسپولیس را داشته، امید زیادی دارد همراه با نساجی مازندران نیز به این مهم دست پیدا کند تا بیشتر از منطقه سقوط فاصله بگیرند.

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • هوشمند برای پرسپولیس در دسترس شد
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند