Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:04:01 GMT

سند فرهنگی لرستان نقشه راه آینده است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۸۷۰۷

سند فرهنگی لرستان نقشه راه آینده است

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز سه‌شنبه در چهارمین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان از کلیه افرادی که در تدوین این سند تلاش کرده اند تقدیر می کند و لازم است که سند مذکور تکمیل و در اسرع وقت ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار شده است که طی جلسه ای با حضور دبیران کمیته های پنج گانه ذیل شورای فرهنگ عمومی محتوای اولیه سند برش استانی مجددا مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات لازم برای تصویب نهایی آن اتخاذ گردد. این سند از آن جهت اهمیت دارد که نقشه راه فرهنگی استان در سال های آینده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: تدوین سند فرهنگی استان یک نقشه راه است که آینده استان را از لحاظ فرهنگی ترسیم می کند، این سند فرهنگی قائم به شخص نیست و ارزش و اهمیت فراوانی دارد که کار تدوین آن با همت کارگروه اجتماعی و کمیته های زیرمجموعه در حال اتمام است.

محمود ثمینی بیان کرد: تصویب نهایی و اجرا و نظارت بر اجرای آن بر عهده شورای فرهنگ عمومی است که با توجه به وجود شخصیتی همچون دکتر شاهرخی در مسند ریاست آن قطعا شاهد تحول فرهنگی مناسبی در زمینه تحقق این سند خواهیم بود.

وی ادامه داد: انتظار می رود که حداکثر ظرف سه روز آینده دبیران کمیته های پنج گانه ، اولویت های سند مذکور را نهایی و جهت تصویب به شورای فرهنگ عمومی استان ارسال نمایند و سپس برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال گردد.  

وی اظهار کرد: موضوع جمعیت و سالمندی بسیار با اهمیت است که دغدغه های فراوانی برای مسئولان ارشد کشوری و استانی بوجود آورده است ، ما در ۲۰ سال قبل جزء جوانترین کشور های جهان بودیم که به دلایل مختلف این جایگاه را از دست داده ایم. جمعیت ما به طرز نگران کننده ای به سمت پیری می رود که باید مانع این پدیده شویم .

وی افزود: به این منظور یک بخش اقدامات فرهنگی است که باید متولیان فرهنگ جامعه با اقدامات و برنامه های خود این مسیر را تغییر دهند و از طرف دیگر بایستی در سایر زمینه ها هم دستگاه های اجرایی به خصوص در حوزه تامین شغل ، فرصت اشتغال ، و توسعه استان که به باروری جمعیت و جوان شدن آن کمک فروانی می کند اقدامات لازم صورت پذیرد ، و مسئله مانع زدایی از تولید و پشتیبانی از تولید در صحنه عمل تحقق یابد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی با اشاره به اهمیت انجام کارفرهنگی در زمینه اشتغال و تولید بیان داشت: شغل ، فقط پشت میز نشینی و کارمند اداری شدن نیست و باید این نگرش را با کمک ارکان آموزشی ، تبلیغی و ترویجی نظام متحول سازیم تا مساله ی اشتغال در بخش های دیگر مورد توجه نسل جوان جامعه قرار بگیرد.

برچسب‌ها خرم آباد لرستان امام جمعه خرم آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرم آباد لرستان امام جمعه خرم آباد خرم آباد لرستان امام جمعه خرم آباد شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران