Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و ایرنا امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت)، عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، پیروز حناچی (شهردار تهران) عیسی کلانتری (رئیس سازمان محیط زیست)، معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور)، مسعود پزشکیان (نماینده ادوار مختلف مجلس) و تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرنگاران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم علی ربیعی (سخنگوی دولت) ضمن تسلیت به خانواده این دو خبرنگار و همچنین همکاران رسانه‌ای آن‌ها گفت: شکل‌گیری ایسنا بخشی از خاطرات زندگی من است و بودن در کنار بچه‌های ایسنا را باعث مباهات می‌دانم. به خانواده‌ی این دو عزیز و پسری که قرار بود لباس دامادی به تن بپوشد تسلیت می‌گویم و مطمئنم این حادثه می‌تواند بتعث تحولاتی در چند حوزه شود.

وی ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم که همه‌ی اعضای رسانه از خبرنگار گرفته تا عکاسان و دبیران و سرویس و مدیران مسئول همه شرایط سختی دارند. امروز این دو خبرنگار ما – مهشاد و ریحانه – جان دادند، ولی مجموعه‌ی بچه‌های رسانه‌ای مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند.

علی ربیعی تاکید کرد: قطعا تجدید نظر در پروتکل‌های اعزام به ماموریت‌ها، الزامی است که همکاران ما در دولت به کمک نهاد‌های مدنی صنفی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای و آمار ۱۷۰۰۰ قربانی این تصادفات در سال ۹۸ گفت: مسئله‌ی بعدی که این حاثه باید به ما تلنگر بزند تصادفات جاده‌ایست. ما نیازمند فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر هستیم. باید در نوسازی وسایل نقلیه اقدامات اساسی انجام دهیم و خون این دو عزیز باید موجب سیاستگذاری معطوف به کاهش تصادفات جاده‌ای شود.

ربیعی تاکید کرد: وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد و افرادی در آن تصادف از دست می‌روند تنها یک نفر از دست نرفته، بلکه روح و حرارت زندگی و خروار‌ها عشق و محبت و خاطره به زیر خاک رفته است. مهشاد و ریحانه فقط یک اسم نبودند؛ روح و اصل و جریان زندگی بودند.

ربیعی در پایان گفت: با اشاره به خاطره‌ی از دست دادن فرزندش گفت: من ده سال به وسایل و اتاق فرزند دست نزدم و برای خود از او یادگار داشتم. هنوز هم بعد از سال‌ها گاهی به دنبال پسرم می‌گردم، برای همین خیلی خوب حال و روز پدر این دو عزیز را متوجه می‌شوم.

در ادامه این مراسم عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده، همکاران این دو خبرنگار و جامعه‌ی رسانه‌ای گفت: این اتفاق برای ما بسیار سنگین بود. خبرنگاران که خود همیشه راوی بودند در اینجا به موضوع روایت تبدیل شدند و جایگاه و موقعیتشان تغییر یافت.

صالحی با اشاره به مسئولیت‌پذیری این خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ نفر از خبرنگاران ما در این اتوبوس بودند و این سفر یک سفر کاری و رسانه‌ای و در جهت ایفای مسئولیت بود؛ و این نشان می‌دهد این خبرنگاران ما تا چه حد انسان‎های دغدغه‌مندی بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: مهشاد کریمی در آستانه‌ی مهم‌ترین اتفاق زندگی خود سفر کاری را ترجیح داد و این موضوع ساده‌ای نیست که از آن بگذریم.

صالحی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در سوانح جاده‌ای گفت: ۱۷۰۰۰ هزار سالانه آمار مرگ و میر از خبر‌های بد این کشور است و امروز که خبرنگاران ما در این اتفاق ما را به سوگ نشانده‌اند جامعه‌ی رسان‌ای می‌تواند این موضوع را بیش از گذشته به عنوان یک موضوع مهم مورد مطالبه قرار دهد؛ و سوگ این عزیزان مقدمه‌ای باشد برای این این حوادث.

وی تاکید کرد: این اتفاق تلخ باید دریچه‌ای باشد به سوی روشنایی و مقدمه‌ای باشد برای صیانت از جامعه‌ی خبرنگاری در مقابل حوادثی مشابه که در این صورت این اتفاق به همه‌ی تلخی‌اش دریچه‌ای به روشنایی باز خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست طالبان انتخابات 1400 مراسم ترحیم خبرنگار ایسنا و ایرنا پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست طالبان انتخابات 1400 دو خبرنگار رسانه ای جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: استفاده از توان جهاد دانشگاهی استان برای خدمت به قشر جوان، ضروری است و ما آماده همکاری هستیم.

جواد بازرگان امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف برنامه‌های مشترکی تدارک و اجرایی شده است که نتایج مطلوبی را شاهد بودیم. امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. برای تسهیل امور جوانان باید از هر فرصت و امکانی بهره برد و ما جهاد دانشگاهی استان را ظرفیتی در این راستا می‌دانیم که جوانان را در مسیرهای تعریف‌شده می‌تواند پرورش دهد و برای آنها مسیر تعریف کند.

او با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و آشنا کردن جوانان علاقه‌مند به کسب و کار از جمله توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استان است که امیدواریم با بستن تفاهم‌نامه به این امر دست یابیم، بیان کرد: ورزش از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان به آن ورود کرد. قطعاً استفاده از ظرفیت‌های متقابل می‌تواند ما را به اهداف در نظر گرفته‌شده برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: اداره‌ کل ورزش و جوانان در هر برهه‌ای آماده همکاری با جهاد دانشگاهی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به نتایج مطلوب همکاری بین‌ بخشی جهاد با اداره‌ کل ورزش و جوانان، گفت: این اداره‌ کل در ادوار مختلف کمک حال جهاد دانشگاهی بوده و تجارب خوبی از این همکاری ثبت شده است که امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج همکاری، فعالیت مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی در جهاد دانشگاهی است که اکنون حدود ۳۰ تیم در آن مستقرند و جوانان در حال فعالیت هستند. البته تعدادی از تیم‌ها رشد کرده و مستقل شده‌اند.

طاهر یوسفی‌ امیری اظهار کرد: یکی از تاکیدها در جهاد دانشگاهی این است که به‌ جای حمایت مستقیم فرهنگ اشتغال و ارتقای اعتماد به‌نفس در جوانان را جزو اهداف خود بگنجاند تا جوانان بتوانند به‌عنوان کارآفرین، مسیر شغلی درستی را طی کنند.

او با اشاره به اینکه توجه به زنجیره ارزش بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به موضوع جوانان به‌صورت سیستماتیک توجه شود و همه بخش‌ها مد نظر قرار گیرد تا به نتیجه موردنظر دست یابیم.

در این دیدار، تفاهم‌نامه‌ ارائه خدمات هدایت شغلی و استعدادیابی و مشاوره شغلی حمایت از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های الگویی و انگیزشی شغلی و کارآفرینی و اشتغال گروه‌های هدف (جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال) بسته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری