Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:57:03 GMT

بهشت طلایی خرو، پایتخت آلوی ایران

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۹۰۵۳

بهشت طلایی خرو، پایتخت آلوی ایران



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منطقه خرو بهشت گمشده‌ای در میان دره‌های سرسبز بینالود است. از جمله زیبایی‌های این روستا کوچه باغ‌های افسانه‌ای، رود‌های خروشان، چشمه‌ها و آبشار‌های باشکوه، باغ‌های فراوان آلو، سیب، گیلاس، گردو، تاکستان‌های فراوان از طبیعت بی نظیر این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل برداشت آلو روستای خرو دارای چشم اندازی بی‌نظیر و طلایی می‌شود. از باغ ها، سبد‌های بزرگ پر از آلو خارج و برای خشک شدن روی تمام پشت‌بام‌ها پخش می‌شوند.

سوغات این منطقه علاوه بر آلو، شربتی است که اهالی این روستا از گیاه ریواس تهیه می‌کنند، همچنین محصولات دستباف و سبد‌های حصیری از دیگر سوغاتی‌های روستای خرو به شمار می‌روند.


مکان‌های دیدنی منطقه بقعه چشمه علی، گذرگاه تاریخی خرو به زشک، آبشار شش‌آب، رباط قلعه، بوستان حاج قره، آتشکده باستانی روستای خرو، بقایای برج‌های قدیمی رودمیان و غار‌های پیرامون روستای خرو است.


برای رسیدن به روستای خرو باید از مشهد خارج شده و در فاصله ۲۰ کیلومتر مانده به نیشابور و در سمت راست وارد جاده فرعی به سمت خرو شوید. با طی ۶ کیلومتر دیگر وارد روستای خرو خواهید شد.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت زیبا طبیعت گردی صنایع دستی رشته کوه روستای خرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهشت گمشده سیروان
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند