Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم در رابطه با "طرح پیشنهادی مجلس برای صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" گفت: چنین طرحی را مطلقا جز اولویت های کاری مجلس نمی دانم، در بحث کلیت ساماندهی فضای مجازی هیچ کس حرفی ندارد، اما اگر این طرح منجر به محدود کردن استفاده مردم شود به گونه ای که خود مردم نتوانند اما بعضی از مسئولین دسترسی را داشته باشند طبیعتا با اصل استقرار قانون اساسی در تضاد است و حتما با کار نظام مغایرت جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معین الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار در مجلس، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "طرح پیشنهادی مجلس برای صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" گفت: اجازه دهید زوایای طرح را عنوان نکنم، با توجه به آنکه حضرت آقا به فضای مجازی حساسیت هایی دارند اما روش های این چنینی مانند طرح پیشنهادی مجلس متاسفانه نتیجه عکس می دهد. چگونه است که نمایندگان مجلس از توئیتر استفاده می کنند و از طریق فیلترشکن هم وارد می شوند اما این برای مردم ممنوع است! لذا روش های این چنینی راه به جایی نمی برد و ما قبلا تجربه آن را داشتیم مانند ممنوعیت ویدئو که هیچ نتیجه ای نداشت. اینکه برخی از نمایندگان تقاضای ماده 85 دارند مبنی بر اینکه طرح در کمیسیون مطرح شود را نمی پذیریم زیرا این طرح باید در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: چنین طرحی را مطلقا جز اولویت های کاری مجلس نمی دانم، در بحث کلیت ساماندهی فضای مجازی هیچ کس حرفی ندارد اما اگر این طرح منجر به محدود کردن استفاده مردم شود به گونه ای که خود مردم نتوانند اما بعضی از مسئولین دسترسی را داشته باشند طبیعتا با اصل استقرار قانون اساسی در تضاد است و حتما با کار نظام مغایرت جدی دارد. بنده مخالف چنین طرحی هستم و معتقدم که این طرح باید از دستورکار خارج شود. 

معین الدین سعیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه، طرح 170 امضا دارد فکر می کنید جو مجلس به چه صورت باشد، بیان کرد: قطعا این گونه نیست که اکثر نمایندگان با طرح موافق باشند، در شرایط فعلی کشور اولویت باید اوضاع اقتصادی مردم باشد. من فکر می کنم که نقض غرض است و نباید تمرکزمان این گونه مسائل باشد. بخشی زیادی از مردم کسب و کارشان در بستر فضای مجازی است، شما اگر بخواهید اینستاگرام را حذف کنید به کسب و کار مردم  آسیب وارد می شود. با اصل نظارت حاکمیت بر فضای مجازی هیچ مشکلی نداریم اما باید نظارت به گونه ای باشد که آزادی های مشروع مردم را محدود نکند و مهمتر اینکه از کاری که خودمان انجام می دهیم نباید مردم را منع کنیم و محدودیت چنین رفتارهایی نتیجه آن دلسردی مردم جامعه است. 

او در خصوص برخورد محرمانه با نمایندگان در این طرح گفت: وقتی نمایندگان مردم را محرم ندانیم که دیگر هیچ بحثی پیش نمی‌آید. در این شرایطی که مردم در انتخابات یک حماسه ای خلق کردند و در انتخابات حضور داشتند نباید باعث نگرانی آنها شویم. در شرایط کرونا بسیاری از مشاغل دچار چالش شدند و بسیاری از مردم از پلت فرم های مجازی برای معیشت خودشان و برای کار خودشان استفاده می کنند الان که چنین بحثی مطرح شده متاسفانه التهاب در مردم ایجاد کردیم.7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم برنا مجلس فضای مجازی توئیتر قانون اساسی کسب و کار جامعه محرم انتخابات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!