Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-02@17:22:14 GMT

ریسک ابتلا به سرطان در بیماران قلبی بالاست

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۹۶۰۷

ریسک ابتلا به سرطان در بیماران قلبی بالاست

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان بیش از ۱۰۰ هزار بیمار نارسایی قلبی و همین تعداد افراد بدون نارسایی قلبی را مورد بررسی قرار دادند. میانگین سنی آنها کمی بیش از ۷۲ سال بود و هیچ یک در ابتدای مطالعه مبتلا به سرطان نبودند.

در طول بیش از ۱۰ سال پیگیری این افراد، میزان سرطان در بیماران نارسایی قلبی ۷/۲۵٪ و در بین بیماران نارسایی قلبی ۲/۱۶٪ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس جنسیت، این نرخ در زنان با نارسایی قلبی ۶/۲۸ درصد، در زنان بدون نارسایی قلبی ۸/۱۸ درصد، در مردان مبتلا به نارسایی قلبی ۲/۲۳ درصد و در مردان بدون نارسایی قلبی ۸/۱۳ درصد بود.

«مارک لود »، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کریستین-آلبرشت آلمان، در این باره می‌گوید: «این یک مطالعه مشاهده‌ای بود و نتایج اثبات نمی‌کند که نارسایی قلبی باعث سرطان می‌شود. با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد بهتر است بیماران نارسایی قلبی از اقدامات پیشگیرانه از سرطان بهره مند شوند.»

تقریباً ۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به نارسایی قبلی هستند.

لود در ادامه می‌افزاید: «براساس این نتایج ما حدس می زنیم که ممکن است بین علت نارسایی قلبی و افزایش میزان سرطان رابطه علیتی وجود داشته باشد. این مسئله از نظر زیست شناختی قابل قبول است، زیرا شواهد تجربی نشان می‌دهد که عوامل ترشح شده از قلب دچار نارسایی ممکن است رشد تومور را تحریک کنند.»

به گفته وی: «از آنجائیکه نارسایی قلبی و سرطان دارای عوامل خطر مشترکی مانند چاقی و دیابت هستند، این موارد در تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شدند.»

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: نارسایی قلبی سرطان ریسک بیماری قلبی سرطان نارسایی قلبی نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

حمیدرضا بدیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، با دعوت از شهروندان برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او، خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، بیان کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی