Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@23:45:05 GMT

انتشار «رسانه شناسی» آغاز راهی تازه

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۰۰۸۷

انتشار «رسانه شناسی» آغاز راهی تازه

شخصیت نویسنده و پیشینه پژوهشی و آموزشی دکتر محسنیان راد، بر دانشجویان و علاقمندان رشته های مختلف علوم انسانی روشن است اما این کتاب چون یک دایره المعارف، در میان دیگر آثار ایشان جایگاه ویژه دارد.

بررسی و ارزش این اثر زمان و فرصت مناسبی می طلبد اما معرفی آن بخصوص برای مدیران مسوول مطبوعات و رسانه های سمعی و بصری و شبکه های اجتماعی در روزگاری که منابع و ماخذ حوزه رسانه بغایت کم عمق و دور از سرچشمه های نو و بین المللی است، ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تاکید می توان گفت این کتاب بنحوی موثر، خلاء کمبود منابع را مرتفع می کند.

به گفته نویسنده وضع لفظ " رسانه شناسی " در تداوم اثری در حوزه علم رسانه و ارتباط شناسی است و بعنوان شاخه ای از ارتباط شناسی دانش مطالعه ماهیت، جریان و فراگرد نظام های معنایی مستقر در مغز انسان را بررسی می کند.

تالیف این کتاب جامع هفت سال طول کشیده است و در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است. در شرایط بی حوصله گی مخاطب و گزیده خوانی دانشجو، مطالعه این اثر جامع البته انتظار بزرگی است اما کتابخانه ها، دانشگاهها و مراکز علمی و فرهنگی با تهیه وترویج این کتاب می توانند تا حد زیادی به ارتقاء موقعیت  رسانه ها در ایران کمک کنند.

با تبریک صمیمانه به استاد محسنیان راد آرزومندم بزودی صاحبان رای و فضل به ارزیابی و معرفی بیشتر این اثر ماندگار همت کنند.

کد خبر 1530594

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها