Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی امروز در تشریح سوال خود از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در آغاز پذیرش مسئولیت خود گفت: امام علی (ع) یکی از علت‌های پذیرش مسئولیت خود را اینطور بیان کرده است که مسئولیت را نمی‌پذیرفتم، چراکه خداوند از دانایان پیمان گرفته است که در برابر ظلم بر مظلومان ساکت نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: امام علی (ع) در فرمان تاریخی خود خطاب به مالک اشتر هنگام دسته بندی و طبقه بندی طبقات اجتماعی و رسیدن به طبقه ضعیف جامعه می‌فرماید که گروهی از طبقات ضعیف در جامعه هستند که دسترسی‌های دیگران را ندارند. این افراد به تشکل‌های تاثیرگذار و پیامک‌های دسته جمعی و گروهی دسترسی ندارند. طبقاتی که اگر حاکم از آن‌ها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

وی افزود: امام علی (ع) همچنین خطاب به مالک اشتر می‌فرماید طبقات ضعیف جامعه به عدالت تو نیازمند هستند، در برابر هر یک از آنان چنان باش که در پیشگاه خداوند بتوانی برای ادای حق آن‌ها عذری داشته باشی. حال ما نمایندگان در معرض این سوال قرار داریم که علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و فرشبافان و قطع بیمه آنان چیست؟ در این رابطه قانون سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و بنا بود بیمه آن‌ها به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود، در جریان تصویب این قانون نقش محمود احمدی نژاد و آقای امیری عضو وقت حقوقدانان شورای نگهبان و معاون پارلمان امروز ریاست جمهوری بسیار پررنگ بود، اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شد.

فرهنگی تصریح کرد: وقتی از مسئولان مربوط در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سوال می‌کنیم، آن‌ها مدعی می‌شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه بوده است. در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر گذاشته اند، در نظر نمی‌گیرند! عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است.

وی گفت: چندین بار به مسئولان مربوط درخصوص قطع بیمه این افراد نامه نوشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. ضمن اینکه دو سوال از وزیر مربوطه نیز مطرح کردم. وزیر سابق کار معتقد بود در این خصوص حق با فرشبافان و قالیبافان است و وزیر فعلی بار‌ها تاکید کردند که حل خواهد شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه دوباره بیمه آن‌ها قطع می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی قطع بیمه بیمه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پاکستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پاکستانی و دیگر رسانه‌های خارجی داشته است که دیدارهای او با مقامات بلندپایه این کشور و محورهای رایزنی‌های او را مورد توجه قرار دادند.

خبرگزاری رویترز با اعلام خبر سفر رئیسی به پاکستان، با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان درباره این سفر، به همراهان رئیسی، مدت سفر او و دیدارهای او با مقامات عالی‌رتبه پاکستان، از جمله نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه آن اشاره کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به سفر رئیسی نوشت: روسای ایران و پاکستان در نشست روز دوشنبه خود توافق کردند که همکاری‌های اقتصادی و امنیتی تقویت کنند.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به دیدار «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نوشت: سران دو کشور درباره طیفی از مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرده و وعده دادن که برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند. آن‌ها جنگ اسراییل علیه حماس در غزه را نیز محکوم کردند.

شبکه فرانس‌۲۴ نیز با اشاره به دیدارهای رئیسی و توافق او با نخست‌وزیر پاکستان برای تقویت همکاری‌ها، از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم، جنبه اقتصادی و تجاری سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور همسایه را مورد توجه قرار داده و نوشت: رئیسی گفته است که این سفر همچنین هدف ارتقای تجارت میان دو کشور را دنبال می‌کند که در حال حاضر، حدود ۲.۵ میلیارد دلار در سال است. پاکستان روی یک پروژه گازی مشترک با ایران برای حل‌وفصل مسئله کمبود انرژی در این کشور حساب کرده که رشد اقتصادی آن را تضعیف کرده است.

روزنامه پاکستانی داون نیز در گزارشی درباره محورهای رایزنی‌های رئیسی در پاکستان و توافق‌های انجام‌شده میان دو کشور، با برجسته کردن اهداف اقتصادی این سفر نوشت: پاکستان و ایران، روز دوشنبه، به عنوان بخشی از تفاهم‌نامه‌ای برای تعمیق روابط در تمامی حوزه‌ها، متعهد شدند که میزان تجارت سالانه خود را به ۱۰ میلیارد دلار تا پنج سال آینده برسانند.

افزون بر این، شبکه‌های پاکستانی از جمله جی‌تی‌وی، شبکه تلویزیونی سما پاکستان، شبکه دنیا نیوز پاکستان و شبکه اکسپرس نیوز پاکستان مراسم استقبال از رئیس‌جمهور را به صورت زنده پخش کردند.

شبکه سعودی العربیه، شبکه آج، پایگاه خبری هندی فرست پست، روزنامه هندوستان تایمز، شبکه ۲۴نیوز پاکستان، شبکه نیوز ۱۸ اردو، شبکه ایندیپندنت اردو، شبکه الجزیره، شبکه صدای آمریکا، شبکه لاهو رنج، شبکه تی‌وی‌سی نیوز نیجریه، شبکه نیوز۱۸ پاکستان، شبکه وان ایندیا، شبکه المیادین، شبکه العربی، شبکه ای‌ای۲۴ الجزایر، شبکه راشاتودی، شبکه لاهور نیوز، شبکه نیل نیوز مصر، کانال ۲۶ آرژانتین، شبکه تله‌سور ونزوئلا، شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین و شبکه گلوبال نیوز چین نیز سفر رئیس‌جمهور به پاکستان را مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • معاون رئیسی: دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی