Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:05:18 GMT

التهابی در بازار مرغ وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۰۷۶۸

التهابی در بازار مرغ وجود ندارد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه هماهنگی در خصوص نحوه ثبت اطلاعات گوشت مرغ در سامانه جامع تجارت وسامانه رهگیری در اردبیل، گفت: ما نوسانات بازار مرغ را به دقت رصد می‌کنیم و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست می‌کنیم تا در شرایط متفاوت نیاز بازار را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به بازار و عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزهاست، ولی به صورت نسبی کشتار متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن در سطح استان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن طراحی شده برای عرضه مرغ تلاش بر این است تا از کشتارگاه تا سطح عرضه شفافیت کار انجام شود تا در یک فرآیند قانونی، صحیح و درست عرضه مرغ به شکل مناسب برای همشهریان اتفاق بیفتد.

صادقی افزود: اکثر واحد‌های صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و ما کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز بازار است و در صورت صلاحدید متولیان استانی گاهی صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوز‌های قانونی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در همه این واحد‌های صنفی و کشتارگاه‌ها با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار به شکل صحیح و درست اتفاق می‌افتد و از فردا قرار است بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحد‌های صنفی مورد رصد قرار گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رقم بخورد.

صادقی بیان کرد: مسئولیت نظارت و نرخ مصوب مرغ از کشتارگاه تا سطح خرده‌فروشی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از ماه‌ها قبل در صورت بروز تخلف پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

او از حمایت‌های دامپزشکی، اداره کل پست و پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی در همکاری برای اجرای صحیح این سامانه و رصد و پایش تولید، کشتار و توزیع قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم شرایط مناسبی را در این فرآیند در بهبود امور و جلوگیری از تخلفات احتمالی نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرغ گوشتی کشتارگاه مرغ توزیع مرغ واحدهای صنفی معدن و تجارت استان اردبیل سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار