Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شروع فوتبالش اظهار کرد: پدرم فوتبالیست تیم‌های تهران شرق و استقلال بود و من از کودکی همیشه همراه او بودم به همین دلیل در تمرینات و بازی هایش بازیکنانی مثل عباس تنیده گر، محمد پور و حسین صدقیانی که در دوران فوتبال من سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان بود و این افراد فوتبال مدرن را از کشور‌های اروپایی وارد ایران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در کودکی به دروازه بانی علاقه‌مند بودم و  با سه نسل فوتبالی دهه ۳۰ مثل جدی کار و کوزه کنانی را دیدم و متوجه شدم دروازه بانی فوتبال خیلی سخت است. بعدا مدافع شدم، اما در نهایت مهاجم شدم. در تورنمنت هفتاد و پنج سالگی تاسیس تیم فوتبال رئال مادرید که با حضور تیم‌های آرژانتین، الجزایر، ایران و تیم فوتبال رئال مادرید برگزار شد، در بازی اول دروازه بان ما مصدوم شد و «نبوی» دروازه بان دوم تیم بود و مهاجرانی سرمربی وقت تیم ملی فوتبال گفته بود در صورت مصدومیت دروازه بان من توی دروازه تیم بایستم. من در پست مهاجم متوجه شدم، که وظیفه اصلی من گل زدن و پاس گل دادن است. من روز‌های جمعه در منطقه شمیرانات چندین بازی انجام می‌دادم و ازگل زدن بسیار لذت می‌بردم و برخی تیم‌های برای اینکه برای تیمشان بازی کنم، به دنبال من می‌آمدند.

او گفت: من فوتبالم را از آموزشگاه‌های تهران به همراه مرحوم ایرج دانایی فر آغاز کردم و به یاد دارم برای یک مسابقه به کرمان رفته بودیم و توانستم گل هم بزنم. بعد از این سال ها با تیم جوانان استقلال در لیگ دسته سوم فوتبال، برای تیم کیان که تیم فوتبالی نداشت، بازی کردم و در همان سال در مسابقات جام ملت‌های جوانان آسیا چند گل زدم. در فینال مسابقات  توانستم با یک ضربه قیچی برگردان،  دروازه عراق را  باز کنم و بهترین گل من در این مسابقات بود. من با تیم ملی جوانان ۲ بار پشت سر هم قهرمان این مسابقات شدیم. پس از این بازی‌ها من به تیم ملی فوتبال بزرگسالان برای بازی‌های آسیایی در هند دعوت شدم و اولین بازی من در مقابل برمه بود و در بازی دوم مقابل عراق توانستم اولین گلم را برای تیم ملی به ثمر برسانم. من در ۲ تورنمنت جوانان تهران فقط پاس گل دادم، اما در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تایلند با سیزده گل آقای گل مسابقات شدم و همیشه درباره شادی‌های پس از گلمان با علی پروین و غفور جهانی صحبت می‌کردیم.

ناصر حجازی قبل از بازی ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ خیلی عصبی بود روشن در خصوص بازی ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ بیان کرد: در بازی مقدماتی جام جهانی با استرالیا ناصر حجازی به دلیل شکست سنگین چهار سال قبلش در استرالیا بسیار عصبی بود و به او روحیه می‌دادم. بازیکنان استرالیایی به دلیل بازی کردن در تیم های اروپایی تیم قوی داشتند، اما تیم ما نسبت به آن‌ها هماهنگ‌تر بود. در بازی رفت مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ در استرالیا داور یک پنالتی به نفع استرالیا اعلام کرد و خوشبختانه بازیکن آن‌ها علی رغم تشخیص درست حجازی توپ را به بالای دروازه ما زد و روحیه تیم ما ۲ چندان شد. ما انگیزه زیادی برای جبران شکست سه بر صفر چهار سال قبل این بازی داشتیم، چرا که به  خاطر این شکست نتوانسته بودیم به جام جهانی ۱۹۷۴ راه پیدا کنیم. او بیان کرد: در آن بازی محمد صادقی یک شوت به سمت دروازه استرالیا زد و حشمت مهاجرانی سرمربی وقت تیم ملی فوتبال تاکید کرده بود که دروازه بان استرالیا ۲ ضرب گیر است و در حین شوت زدن صادقی این مسئله به یادم آمد و با یک بغل پای آرام قبل از اینکه مدافعان استرالیا کاری انجام دهند توپ را وارد دروازه استرالیا کردم و پس از زدن گل به حجازی گفتم که دیدی توانستم گل بزنم و اتفاقا آن بازی یکی از بهترین بازی‌های دوران حجازی در تیم ملی بود.

روشن در خصوص رکوردش برای بازی در همه‌ی تیم‌های ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: بسیار خوشحالم از اینکه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در پی ثبت رکورد‌های ورزش کشورمان است و باید این موارد را برای آیندگان ثبت کنیم تا به تاریخ ورزش کشورمان افتخار کنیم.

تیم ملی فوتبال ایران در المپیک ۱۹۷۶ متشکل از بازیکنان تیم جوانان بود

او در خصوص ناکامی تیم ملی فوتبال امید در صعود به المپیک گفت: در حال حاضر صحبت‌هایی مطرح می‌شود که فوتبال را از مسابقات المپیک حذف کنند، چرا که مسابقات دو و میدانی در المپیک طرفداران بیشتری نسبت به فوتبال تیم‌های امید دارد. زمانی که من عضو تیم ملی المپیک بودم با یک برنامه ریزی درست توانستیم به این مسابقات صعود کنیم و ۸۰ درصد تیم المپیک متشکل از بازیکنان تیم ملی جوانان سال‌های ۱۳۵۱ به بعد مثل قاسم پور و فرکی بود، اما با این روند فعلی نمی‌توانیم به المپیک صعود کنیم.

او ادامه داد: تیم‌های شرق آسیا فوتبالی ماشینی را بازی می‌کنند، اما بازیکنان ایرانی با تعصب و غیرتی بازی می‌کنند. من قبل از بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بحرین پیش بینی می‌کردم تیم ملی با توجه به آرامشی که نسبت به دوران کی روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال دارد به راحتی می‌تواند این چهار بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد و به مرحله بعد صعود کند و بودن وحید هاشمیان و کریم باقری در کادر فنی بسیار تاثیر گذار بود. ما باید راحت ۶ گل به تیم ملی عراق می‌زدیم. قایدی یک موقعیت مسلم گل را به بیرون زد. من معتقدم باید حتما یک دکتر روانشناس در کنار تیم ملی فوتبال باشد و از لحاظ روانی بازیکنان را مهیا بازی های پیش رو کند.

مربیان سرشناس  باید هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده بگیرند

او افزود: دراگان اسکوچیچ مربی خوبی است و برای تیم ملی نیز زحمت کشید، اما با توجه به اعتبار فوتبال ایران در آسیا همیشه باید مربیان بزرگ و سرشناس دنیا هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشند. البته این روز‌ها صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی مطرح می‌شد و معتقدم این کار یک اشتباه بسیار بزرگ است. او در ۸ سالی که سرمربی بود چه کاری برای فوتبال کشورمان انجام داد. فوتبالیست‌هایی هم دوره من در استقلال و پرسپولیس با مربیانی بزرگ و تاثیر گذاری همچون رایکوف، راجرز، اوفارل و حشمت مهاجرانی که فوتبال ایران را متحول کردند، کار کرده اند و به همین دلیل از کی روش انتقاد می‌کنند. او هیچ وقت مثل اوفارل سرمربی اسبق تیم ملی از هیچ مربی داخلی در کادر فنی تیم ملی استفاده نکرد تا پس از رفتن او ما چندین مربی با دانش مثل مهاجرانی، حبیبی و صالح نیا داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید یک برنامه ریزی مثل دوران دهه ۵۰ که تیم ملی فوتبال در همه رده‌ها قهرمان آسیا می‌شد را انجام دهد تا پس از بردن بحرینی که مساحت و جمعیت اش از شهر قم نیز کمتر است، این قدر نگوییم تیم ملی تاریخ سازی کرده است. ما توان این برنامه ریزی را داریم.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال در خصوص شکستن رکورد بیشترین گل ملی علی دایی توسط کریستیانو رونالدو گفت: در دورانی که فرانس پوشکاش این رکورد را در اختیار داشت گل زدن مقداری سخت بود، اما علی دایی این رکورد را شکست داد و رونالدو نیز بازیکنی بسیار آماده با توانایی بالا است که می‌تواند حتی تا پنج سال دیگر هم به راحتی بازی کند. این رکورد شکنی رونالدو هیچ چیز از علی دایی کم نمی‌کند و برای فوتبال کشورمان نیز افتخار است.

معاون وزیر ورزش وجوانان نباید در مدیریت استقلال دخالت کند

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال در خصوص مشکلات این تیم اظهار کرد: مشکلات استقلال مربوط به دیروز و امروز نیست و این مشکلات بیش از ده سال است که شروع شده و فقط به خاطر سلیقه‌های مختلف افراد وزارت ورزش وجوانان استقلال دچار این مشکلات شده است. من متوجه نمی‌شوم چگونه شخص وزیر ورزش و جوانان و یا معاونانش در امور تیم دخالت می‌کنند. در این سال‌ها  ابتدا سرمربی استقلال معرفی می‌شود و بعد مدیرعامل و این اتفاق بسیار عجیبی است.  

او افزود: برای یک عضو هیئت مدیره تیمی همچون استقلال بسیار بد است که علی رغم عضویت در هیئت مدیره، معاون وزیر برای استقلال تصمیم بگیرد و تنها کسی که با این  مسئله مخالف است، قریب بود. وظیفه مدیرعامل تیم است که اجازه دخالت فردی، چون معاون وزیر را در امور تیم ندهد. من فکر نمی‌کنم مشکلات مدیریتی استقلال به زودی حل شود.

 هواداران فوتبال ایران باید در هیئت مدیره تیمشان عضو باشند

روشن، درباره  بازی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی ایران  بیان کرد: اگر فرصت کافی به هر مربی داده شود و مربی نیز برنامه‌ای سه تا پنج ساله را به مدیریت تیم ارائه کند، مسلما هواداران نیز تا به ثمر رسیدن برنامه آن مربی صبر خواهند کرد. استقلال تاکنون ۲ بار به دسته سوم فوتبال رفته و با کمک هوادارانش به سطح اول فوتبال برگشته است. آبراموویچ مالک چلسی است، اما همیشه گفته که مالک اصلی این تیم هوادارانش هستند. در همه جای دنیا حتی کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز از هواداران وفادار تیم نه لیدر‌ها در هیئت مدیره تیم عضو هستند و در تصمیم گیری‌های تیمشان دخالت می‌کنند. حتی من نیز به عنوان یک خارجی  در کمیته پیشکسوتان  یک تیم عربی عضو هستم. در این سال‌ها چندین مدیرعامل استقلال تغییر کرده است، حتی پرسپولیس که چهار سال متوالی  قهرمان لیگ برتر فوتبال شده نیز مدیرعامل هایش پی در پی تغییر کرده اند. در فوتبال ما ثبات  مدیریتی وجود ندارد و مدیران ما نمی‌دانند که تا چه زمانی مدیرعامل هستند.

بیشتر بخوانید

قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به صورت آنلاین برگزار می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسن روشن تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال مقدماتی جام جهانی فوتبال کشورمان تیم ملی فوتبال فوتبال ایران برنامه ریزی هیئت مدیره تیم فوتبال دروازه بان برای تیم اسبق تیم بازی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور

تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

tags # استقلال ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مطهری: قبل از بازی در مورد مسائل فنی حرف نمی‌زنم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود