Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حاصل تمامی اقدامات در مجموعه وزارت کار منجر به صیانت از دارایی های شرکت شستا و سازمان تامین اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد شریعتمداری در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (9تیر)مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال حسین میرزائی نماینده اصفهان در مورد اینکه منابع حاصل از فروش سهام شستا صرف چه اقداماتی شده است، گفت: براساس مدارک شفاف، سهام شرکت شستا و شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی در بازار بورس عرضه شده است  و براساس آمار تا فروردین 1399، 12 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان سهام این شرکت در بازار بورس عرضه شده است و منابع حاصله عینا به حساب سازمان تامین اجتماعی بازگشته تا در چارچوب هیات امنای این سازمان و قانون بودجه به مصرف برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: براساس مدارک 5 هزار میلیارد تومان از سهام سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سرمایه بانک رفاه هزینه شده است، افزایش سرمایه بانک ها براساس مصوبه مجلس برعهده دولت است.همچنین هزار میلیارد تومان خرج خرید مجدد سهام شستا از بازار بورس شده تا به کاهش عرضه سهام در بورس کمک کند و 6 هزار و 100 میلیارد دیگر مجددا سرمایه گذاری شده زیرا براساس مصوبه مجلس 50 هزار میلیارد تومان اجازه سرمایه گذاری به صندوق های بازنشستگی داده شده است. البته امکان اینکه تا پایان سال این سهام به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود تا بتواند از طریق انتشار اوراق تبعی و یا انواع دیگر منابعی را به دست بیاورد وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی از محل همین 6 هزار و 100 تومان و جابه جایی سهام توانست منابع لازم برای پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند.هر مجموعه ای که مسئولیت نگهداری دارایی هایی را برعهده دارد باید بتواند سرمایه ها را به طور روزمره اصلاح و بهینه هزینه کند، سازمان تامین اجتماعی هم در جهت صیانت از منابع خود به افزایش بازدهی، سهامش را در بازار بورس عرضه کرده است.

 

شریعتمداری گفت: بسیاری از شرکت ها چند لایه مکانیزم عرضه سهام در بورس را چه در ایران و یا خارج از کشور در اختیار دارند و براساس تحقیقات و مدارک ما بسیاری از شرکت های داخلی مانند صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، گسترش نفت و گاز ایران، شرکت های سرمایه پذیر، ستاد اجرایی فرمان امام، گروه سرمایه گذاری تدبیر، شرکت دارویی برکت، گروه دارویی البرز و سبحان، صندوق بازنشستگی نفت و ... سهام خود را در بازار بورس عرضه کردند.

 

وی با بیان  اینکه حاصل تمامی اقدامات در مجموعه وزارت کار منجر به صیانت از دارایی های شرکت شستا و سازمان تامین اجتماعی شده است.  گفت: در زمان ورود من به وزارت کار سود حاصله شناسایی شده در آخرین مجمع عمومی شستا 1200 میلیارد تومان بود اما امروز در آخرین مجمع 34 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

 

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: البته برخی این افزایش را ناشی از قیمت دلار می دانند اما در مقایسه روند سود خالص دلاری با ارز نیمایی و دولتی، از حدود 299 میلیون دلار سود خالص دلاری در تاریخ 31 خرداد 97 به سود خالص یک میلیارد و 533 میلیون دلار با نرخ دلار نیمایی و دولتی رسیده ایم که این تفاوت یعنی 28 برابر کردن سود شرکت شستا در عرض سه سال که نتیجه بورسی شدن شستا برای ایجاد شفافیت است.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: تامین اجتماعی وزیر کار مجلس سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان بازار بورس عرضه شرکت شستا وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید

به گزارش همشهری آنلاین پس از اینکه 85 درصد از سهام باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت، پسوند این شرکت به نام رسمی آبی‌ها اضافه شد. بحث ‌بر سر تغییر نام‌ باشگاه استقلال داغ است و هواداران و کارشناسان در این‌خصوص اظهارنظرهای متفاوتی دارند.

در همین خصوص امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق استقلال به خبرنگار اعتماد گفت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال با توجه به اینکه میلیون‌ها هوادار دارند و یک برند هستند اگر بخواهند نام‌شان را تغییر بدهند ساز و کار قانونی خودش را دارد. باید ‌دید قید کردند که خریدار حق تغییر نام را دارد یا نه؟ اگر قید نشده باشد مجمع برگزار می‌کنند و یک پسوند یا پیشوند اضافه می‌کنند یا اصلا کل نام را عوض می‌کنند. این ‌حق صاحب سهام است. اما راهش است در مجمع نام را تغییر بدهند و بعد بفرستند برای ثبت شرکت‌ها.

این مدیر ورزشی ادامه داد: حتی در ثبت شرکت‌ها آن برند ثبت شود. روال قانونی این و حق سهامداران است. قطعا سهامداران بر این واقف هستند که نام اصلی این دو باشگاه ابزاری اقتصادی برای‌شان هست و سالیان سال با این نام فعالیت کرده‌اند و اگر این نام را عوض کنند به ضررشان می‌شود و قطعا هم این‌ کار را نمی‌کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های اسبقیان، معاون وزیر ورزش افزود: چه چیزی را می‌خواهید بررسی کنید؟ در قرارداد اگر قید شده باشد، خصوصی‌سازی می‌تواند ورود کند نه وزارت ورزش‌. شما الان هیچ مسئولیتی در قبال این دو باشگاه ندارید و حق هیچ اظهارنظری در خصوص نام‌ این دو باشگاه ‌هم ‌ندارید پس صاحب سهام چکاره است؟

واعظ آشتیانی تصریح کرد: هیچ ربطی به وزارت ورزش ندارد که صاحب سهام بخواهد پیشوند یا پسوند به نام اضافه کند. طرف فروش هم سازمان خصوصی‌سازی است نه وزارت ورزش! فکر کنم آقایان جایگاه حقوقی خودشان را نمی‌دانند و هنوز فکر می‌کنند باید دخالتی داشته باشند. دخالت‌تان تمام شد! هم دخالت و هم نظارت شما تمام شده. معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی با انتقاد از رویکرد وزارت ورزش گفت: شما آن زمانی که باید دخالت و نظارت می‌کردید، سکوت می‌کردید امروز ‌که ‌واگذار شده اظهارنظر می‌کنید؟ بروید شرح وظیفه‌تان را بخوانید و ببینید چه شرح وظایفی دارید!

واعظ آشتیانی در خصوص اینکه تغییر نام استقلال ممکن است این تیم را در آسیا با مشکل مواجه کند، گفت: نه؛ تغییر نام چیزی نیست که به AFC ربطی داشته باشد. اگر مراحل در مجمع طی شود و بعد به ثبت شرکت‌ها برسد طی یک فرآیند قانونی مشکلی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 848604 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • تغییر نام استقلال و پرسپولیس ربطی به وزارت ورزش ندارد | تمام شد؛‌ شما دیگر هیچ مسئولیتی ندارید
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی