Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فرشبافان طبقاتی هستند که اگر حاکم از آن‌ها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سوالی از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امام علی (ع) یکی از علت‌های پذیرش مسئولیت خود را اینطور بیان کرده است که مسئولیت را نمی‌پذیرفتم، چرا که خداوند از دانایان پیمان گرفته است که در برابر ظلم بر مظلومان ساکت نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی از مسئولان مربوطه در رابطه با قطع بیمه فرشبافان و قالیبافان سوال می‌کنیم، آن‌ها مدعی می‌شوند که قطع بیمه این افراد به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه بوده است.

فرهنگی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا چنین مجازات سنگینی برای طبقات محروم جامعه که سلامت خود و سوی چشم خود را به جان خریده و در برابر سودی ناچیز به سمت تولید هنر گذاشته اند، در نظر نمی‌گیرند!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: عمده سود فروش فرش نصیب صادرکنندگان و فروشندگان است، لذا چندین بار به مسئولان مربوطه درخصوص قطع بیمه این افراد نامه نوشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد. ضمن اینکه دو سوال از وزیر مربوطه نیز مطرح کردم. وزیر سابق کار معتقد بود در این خصوص حق با فرشبافان و قالیبافان است و وزیر فعلی بار‌ها تاکید کردند که حل خواهد شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و پس از اجرا در بازه زمانی کوتاه مجدداً بیمه آن‌ها قطع می‌شود.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در فرمان تاریخی خود خطاب به مالک اشتر هنگام دسته بندی و طبقه بندی طبقات اجتماعی و رسیدن به طبقه ضعیف جامعه می‌فرماید که گروهی از طبقات ضعیف در جامعه هستند که دسترسی‌های دیگران را ندارند. این افراد به تشکل‌های تاثیرگذار و پیامک‌های دسته جمعی و گروهی دسترسی ندارند. طبقاتی که اگر حاکم از آن‌ها حمایت نکند، برای همیشه مظلوم مانده و در مشکلات خود دست و پا خواهند زد.

فرهنگی یادآور شد: در این رابطه قانون سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و بنا بود بیمه آن‌ها به صورت «بیست، بیست و هفتم» پرداخت شود، در جریان تصویب این قانون نقش محمود احمدی نژاد و آقای امیری عضو وقت حقوقدانان شورای نگهبان و معاون پارلمان امروز ریاست جمهوری بسیار پررنگ بود، اما متاسفانه اجرای این قانون بعد از مدتی قطع شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید طبقات ضعیف جامعه به عدالت تو نیازمند هستند، در برابر هر یک از آنان چنان باش که در پیشگاه خداوند بتوانی برای ادای حق آن‌ها عذری داشته باشی. حال ما نمایندگان در معرض این سوال قرار داریم که علت تضییع گسترده حقوق قالیبافان و فرشبافان و قطع بیمه آنان چیست؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدحسین فرهنگی مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری قطع بیمه بیمه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن