Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج؛ دایوش بهنیا- نفله کردن بیت‌المال در استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه‌ای طولانی دارد و اگر به هر نقطه از استان از قلعه‌رئیسی با پروژه دره خواجه تا یاسوج با پردیس دانشگاه آزاد در منطقه سراب‌تاوه نگاه کنیم بیداد بی‌رحمی به بیت‌المال را خواهیم دید.

متاسفانه سرنوشت بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نافرجام بوده که نام بردن از آنها در این مقال و مجال نمی‌گنجد و به یقین یکی از دو پروژه بزرگ چند صد میلیاردی و یا شاید هزار میلیاردی در استان کهگیلویه و بویراحمد که اکنون به فنا رفته یکی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج و دیگری پردیس دانشگاه آزاد در سرآبتاوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت دانشگاه آزاد سراب‌تاوه علاوه بر هزینه چند صد میلیاردی در آن منابع طبیعی و جنگل را هم از بین برده و برای ساخت آن به اراضی ملی و طبیعی جفا شده است.

سایت دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سراب‌تاوه که بدون هدف و کورکورانه و با هزینه گزاف ساخته شده سالیان سال به حال خود رها گردیده و سرنوشت آن هنوز نامعلوم است.

دیدن این پروژه بزرگ چند صد میلیاردی و یا به عبارتی هزار میلیاردی در شاهراه یاسوج به شیراز و بر فراز تپه‌ای در سرآب‌تاوه دل هر بیننده را به درد می آورد چرا که نشان دهنده جفا به بیت‌المال و پشت پازدن به سرمایه های ملی مملکت است.

مسئولان دانشگاه آزاد کشور و مسئولان استانی راهکاری برای استفاده از این پروژه هزار میلیاردی پیدا نکرده‌اند و آن گونه که معلوم است تا سالهای سال باید سایت دانشگاه آزاد با آن همه هزینه چنین راکد بماند.

صحبت از ده‌ها هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر یاسوج و مشرف بر پایتخت طبیعت ایران است که چندین هزار متر ساختمان در این اراضی احداث شده و سال‌ها به امان خدا رها شده و هیچ مسئولی در این استان پاسخگوی نفله شدن بیت‌المال نیست.

ساختمان‌های چندین و چند طبقه که یک دهه به حال خود رها شده و قابلیت و ظرفیت یک دانشگاه بزرگ مادر را دارد و بنا به گفته کارشناسان ارزش این اراضی و ساختمان‌های آن در حال حاضر بیش از 800 میلیارد تا 1000 میلیارد تومان است.

مجموعه‌ای به حال خود رها شده که عرصه آن 40 هکتار و زیربنا 60 هزار متر مربع که بیش از 18 پروژه در آن اجرا شده و برخی ساختمان‌ها تا 100 درصد و برخی دیگر از 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سند مالکیت آن هم به تازگی به نام دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده که کلنگ آن در سال 86 به زمین زده شده بود و البته برای مدت یک سال نیز فعال بود.

به گزارش فارس؛ در سفر سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور به شهر یاسوج این معاون رئیس‌جمهور نیز از وضعیت کنونی مجموعه تعجب کرد و لب به اعتراض گشود که چرا این همه اراضی و ساختمان و هزینه‌های کمرشکن که در آن صورت گرفته همچنان به حال خود رها شده است.

سورنا ستاری که 40 هکتار اراضی معطل مانده به اضافه ده‌ها هزار مترمربع ساختمان و زیربنا را رها شده و بلااستفاده می‌دید که حتی محیط داخلی آن برای عبور و مرور آسفالت نشده بود لب به اعتراض گشود و ادامه چنین وضعیتی را خیانت دانست.

 سورنا ستاری از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که فکری به حال بیت‌المال هدر رفته و معطل مانده در این نقطه از شهر یاسوج کند و حداقل یکی از ساختمان‌های آن برای فعالیت‌های فناوارنه اختصاص داده شود تا خود به خود در این مجموعه رها شده فضای کار و جنب و جوش ایجاد شود.

اما سفر قریب‌الوقوع دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به یاسوج شاید مقدمه‌ای برای به فعلیت درآوردن این سایت چند صد میلیاردی و یا به عبارتی هزار میلیاردی باشد که تا پیش از این کمترین فعالیت ممکن در آن انجام شده و آن گونه که معلوم است ساختمان‌ها و ابنیه بر اثر عدم استفاده در حال از بین رفتن خواهد بود.

مسئولان دانشگاه آزاد و شخص دکتر طهرانچی بدانند که عزمی در استان برای استفاده بهینه از این ساختمان و ابنیه چند صد میلیاردی و به عبارتی هزار میلیاردی نیست و اگر نسبت به استفاده از آن اقدام نشود آیندگان قضاوت خوبی در مورد مدیران کنونی دانشگاه آزاد نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بیت المال خبرگزاری فارس یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه آزاد اسلامی چند صد میلیاردی هزار میلیاردی حال خود رها ساختمان ها بیت المال شهر یاسوج رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت به دعوت دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و... )، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج