Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده کامیون با ارسال تصویری از لاستیک کامیون خود در شبکه های اجتماعی، از افزایش بی رویه قیمت لاستیک و ناتوانی رانندگان در خرید آن انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان می گویند افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی ناوگان سنگین از جمله کامیون ها در شرایطی رخ داده است که به گفته آنان به روزرسانی تن کیلومتر در اغلب استان ها و مراکز توزیع بار انجام نشده، مبلغ حق توقف کامیون ها برای سال جدید مشخص نشده، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه حق توقف ناوگان باری؛ اجحافی دیگر در حق رانندگان

به گفته رانندگان همچنین با گذشت یک سال از بخشنامه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در مورد کرایه صافی راننده ، این بخشنامه هنوز اجرایی نشده، نوسازی ناوگان با وجود وعده های مکرر مسئولان صورت نگرفته و بسیاری مشکلات دیگر....

رانندگان در حالی از شرایط تهیه لاستیک برای ناوگان سنگین انتقاد می کنند که وزارت صمت،  اواخر خرداد ماه اعلام کرد: واردات لاستیک با قیمت ارز نیمایی به طور مکفی انجام پذیرفته و هیچگونه اخلال و وقفه‌ ای در روند واردات صورت نپذیرفته است و در حال حاضر موجودی تایر سنگین به مقدار نیاز در انبارها موجود است‌.

به گزارش تین نیوز، وزارت صمت همچنین تاکید کرده است: با توجه به تحریم های ناعادلانه علیه کشور واردات تایرهای درج یک برند اروپایی در عمل غیر ممکن بوده و به ناچار واردات تایرهای آسیایی (‌عمدتا چینی و هندی‌) و ترکیه‌ای صورت می‌پذیرد.

در ادامه این توضیحات اعلام شده است: همچنین حسب ابلاغیه دولت از تاریخ 20/1/1399 گروه کالایی لاستیک از گروه یک به دو تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی شد، براساس تصمیم فوق از آن تاریخ به بعد هیچ‌گونه ارز ترجیحی (‌4200 تومان‌) به واردات تایر تخصیص داده نشد و متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حمل و نقل کشور همه واردکنندگانی که ارز ترجیحی در سال 1398 دریافت کرده اما موفق به واردات تایر نشده‌اند تا 30/11/1399 مهلت داده شد تا نسبت به واردات و ترخیص تایر تامین شده اقدام و از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه توزیع تایر راهداری براساس پیمایش و صدور حواله مطابق قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان نسبت به عرضه اقدام کنند که در حال حاضر پس از دوره مذکور میزان موجودی تایر تامین شده با ارز ترجیحی به حداقل موجود رسیده است‌.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: لاستیک کامیون لاستیک تین لاستیک به روزرسانی تن کیلومتر حمل و نقل مشکلات تین واردات تایر حمل و نقل تجارت واردات لاستیک نوسازی ناوگان باری تن کیلومتر کمبود لاستیک وزارت صمت ارز نیمایی لاستیک دولتی به روزرسانی تن کیلومتر افزایش قیمت تایر سنگین واردات تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • بازار لاستیک ترمز برید