Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:23:26 GMT

نمایشی روی پشت بام تالار هنر اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۱۵۲۲

نمایشی روی پشت بام تالار هنر اصفهان

یک کارگردان گفت: به جای اینکه نمایش در سالن‌ها تماشا شود، اجرای "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" روی پشت بام تالار هنر انجام خواهد شد. در ماه‌های گذشته تصمیم گرفتیم که روند اجرا را تغییر دهیم، این کار برای رعایت شرایط ایمنی مخاطب و گروه و همچنین ایجاد روندی تازه انتخاب شد.

دلاور خسرو نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ژانر نمایش "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" اجتماعی است و متن آن برداشتی از نمایشنامه "ننه دلاور و فرزندان او" نوشته برتولت برشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکسال است که به صورت گروهی درگیر این نمایش هستیم.

وی با اشاره به مضمون این نمایش، افزود: نمایش درباره خانواده ننه دلاور است که در جنگی گرفتار شده وبا یک گاری سیار کار خرید و فروش انجام می‌دهد. در حین نمایش فرزندان ننه دلاور کی یکی کشته می‌شوند، اما او همچنان کار خود را ادامه می‌دهد.

این کارگردان ادامه داد: این اولین اجرای نمایش است که در تالار هنر اجرا می‌شود و احتمال دارد که در ادامه برای برخی جشنواره‌ها فرستاده شود.

خسرو نیا اضافه کرد: تئاتر به پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود. فارغ از بیماری، به دلیل روند اجتماعی که مردم این روزها با آن درگیر هستند، نمایش‌ها باید با نگاه جدید آماده شود. اگر این نوع نگاه در آثار نمایشی باشد مخاطب برای حضور در سالن‌های تئاتر تشویق می‌شود و استقبال می‌کند.

وی در باره محل اجرای تئاتر، تصریح کرد: به جای اینکه نمایش در سالن‌ها تماشا شود، اجرا "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" روی پشت بام تالار هنر انجام خواهد شد. در ماه‌های گذشته تصمیم گرفتیم که روند اجرا را تغییر دهیم، این کار برای رعایت شرایط ایمنی مخاطب و گروه و همچنین ایجاد روندی تازه انتخاب شد.

این کارگردان خاطر نشان کرد: سعی کردیم دسته مخاطبان جدیدی را وارد حوزه نمایش کنیم. از دید من کارهایی که نگاهی نو دارد باعث می‌شود مخاطبی که مدت‌ها تئاتر ندیده یا به تئاتر کلاسیک رغبت نشان نمی‌دهد، به جمع مخاطبان تئاتر افزوده شوند. ما بیشتر تلاش کردیم با این دسته از مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

خسرو نیا افزود: همیشه در تغییر موقعیت‌ها است که نسل جوان می‌تواند نگاه خود را ثابت کند. چیزی که باعث شده در این شرایط کار کنیم روحیه جوان تیم است که برای آنها شرایط مهم نیست، بلکه نتیجه و هدف مهم است.

وی ادامه داد: همیشه اعتماد کمتری به جوانان و نگاه آنان وجود دارد و به کسانی که تجربه بیشتری دارند و کار بیشتری روی صحنه برده اند نگاه بهتری می‌شود. چراکه این افراد دیگر امتحان خود را پس داده اند و نتیجه کار آنها معلوم است.

این کارگردان خاطر نشان کرد: نه در اصفهان بلکه در همه جا وقتی یک گروه جوان می‌خواهند فعالیت کنند، مشکلات بیشتری سر راهشان قرار دارد. این مساله گریبان گیر ما هم بوده، اما سعی کردیم با گفتمان از این مرحله بگذریم و از فرصت خود استفاده کنیم.

خسرو نیا اضافه کرد: حمایت‌های بسیار خوبی از سوی شهرداری و حوزه هنری از ما صورت گرفت تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم استقبال خوبی از این کار صورت بگیرد.

گفتنی است، نمایش "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" از امروز _نهم تا بیست و سوم تیر ماه_ در تالار هنر اجرا خواهد داشت.

کد خبر 504058

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر اصفهان تئاتر ایران تالار هنر تالار هنر اصفهان نمایش ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تالار هنر خسرو نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی