Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:27:09 GMT

دردسرهای لینک‌های جعلی حراج تابستانه

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۱۵۳۶

دردسرهای لینک‌های جعلی حراج تابستانه

رئیس پلیس فتا استان در خصوص ارسال لینک‌های جعلی تحت عنوان فروش حراج ویژه تابستانه اجناس برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ امین یادگار نژاد اظهار کرد: در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی شاهد ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی بوده که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهندسی اجتماعی ،دیگر شگرد مجرمان سایبری است که با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو تماس یا پیغام آنها نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای سفارش شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین می‌باشند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در خریدهای اینترنتی شهروندان از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

سرهنگ یادگار نژاد یادآور شد: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد، درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد، می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یادگارنژاد لینک جعلی شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید

در روز‌های اخیر همزمان با برنامه‌های تازه دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک و یارانه نقدی شاهد ارسال گسترده پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه از سرشماره‌های ناشناس هستیم.

به گزارش تسنیم، به‌عنوان مثال یکی از این پیامک‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

در پیامک زیر از مخاطب خواسته شده است برای مشاهده یارانه معیشتی از طریق لینکی که در داخل پیامک قرار داده شده است، پیگیری انجام شود، این درحالی است که به‌وضوح یک لینک مشکوک با آدرسی نامعتبر در این پیامک‌ها قرار داده شده است که احتمالاً هدف ارسال‌کنندگان آن سودجویی از مردم است.

از سوی دیگر باید به این نکته نیز باید توجه داشت که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۱ و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه معیشتی که از سال ۱۳۹۸ برقرار شده بود حذف گردید و به‌صورت یکجا یارانه‌های نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز می‌شود.

پیش‌تر از سوی مسئولان نیروی انتظامی درخصوص لینک‌های آلوده و مشکوک که در قالب پیامک ارسال می‌شود هشدار داده شده بود.

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی