Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از معضلاتی است که در استان به چشممیخورد و با وجود اقداماتی که برای رفع این معضل اندیشیده شده ولی هنوز نابسامانی های زیادی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر فرهنگسازی استفاده از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی در غرب استان، افزود: اعتقادات مذهبی ساکنان غرب استان  دلیل عدم استفاده آنان از تسهیلات مقاوم سازی خانه های روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان بر لزوم روشنگری شورای افتا و روحانیون در این زمینه تاکید کرد و گفت: مساله مقاوم سازی مسکن روستایی در غرب استان نیازمند اهتمام جدی‌تری است چرا که زلزله های اخیر نشان داد واحدهای مسکونی در این مناطق آسیب پذیری زیادی دارد.

 مرادنیا خواستار اقدام جدی تر در کردستان بویژه در غرب استان شد و با اذعان به اینکه اهالی این مناطق به دلیل محدودیت های مذهبی تمایلی به استفاده از تسهیلات ندارند، پیشنهاد کرد همایشی  با کمک چهره های سرشناس و مقبول اهل سنت برگزار مردماین مناطق به استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در روستاها متقاضی بسیاری دارد خواستار توجه بیشتر به روستاهای کردستان در این زمینه شد و گفت: عمران روستاها به ماندگاری مردم در آن کمک شایانی می کند.

استاندار کردستان با قدردانی  از خدمات بنیاد مسکن در استان، اظهار داشت: بنیاد مسکن جزو نهادهایی است که در آن تغییر ایجاد نشده و با همان فضا در حال خدمت است. 

مقاوم سازی ۲ میلیون مسکن روستایی

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده است افزود: ایجاد پل‌ها و دیواره‌ها برای پیشگیری از سیل در روستاها از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰۰ هزار واحد مسکن در شهرها نیز توسط بنیاد مسکن مقاوم‌سازی شده است افزود: اگر بتوانیم سالی ۲۰۰ هزار مسکن در روستاها بازسازی کنیم ظرف ۱۰ سال آینده تمام روستاها مقاوم‌سازی می‌شوند.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیرمسکونی وارد شده گفت: این توان را داریم تا مشکلات حاشیه شهرها را برطرف کنیم.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردند.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱ درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹ درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران کردستان بنياد مسكن انقلاب اسلامی بهمن مرادنیا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی غرب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نظم جهانی در حال تحولی دیگر است، اظهار کرد: انجام عملیات وعده صادق، نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی است وامروز با استقامت و حکمت مقام معظم رهبری نظم جهانی و منطقه‌ای در حال دگرگونی است و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دشمنان از تحریم اقتصادی هم ناامید هستند اما همچنان به دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و آگاه بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم، افزود: اگر اردوهای راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب تر بودیم. وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری اردوهای راهیان نور تمام قد و خارج از بروکراسی اداری اهتمام جدی داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است و این تکلیف انقلابی و اعتقادی ما است

طبق اظهارات استاندار کردستان، دشمنان فعالیت رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، به طوری که اگر در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی بارگذاری و بازنشر شود، آن صفحه بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی برای مدعیان آزادی بیان است.

زارعی کوشا تصریح کرد: خاکریزهای ما امروز نه در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا است و این‌ها معجزات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6094243

دیگر خبرها

  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود