Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:45:40 GMT

وزیر راه: وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم!

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۱۷۳۲

وزیر راه: وقت نکردم در سامانه اسکان ثبت نام کنم!

محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دریانورد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳ میلیون محل سکونت خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعداد ثبت اطلاعات، تا پایان شهریور به بیش از ۲۵ میلیون واحد مسکونی که در سرشماری نفوس و مسکن آمده، می‌رسد یا خیر؟ گفت: اگر کسی نگوید ضرورت ندارد این کار انجام شود و بگذارند مردم کار خودشان را انجام دهند امیدواریم کل کار انجام شود؛ چون سامانه اسکان ظرفیت و کشش آن را دارد رسانه‌ها هم حتماً تبلیغ کنند تا مردم این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن گفت: هر آنچه پارسال اعلام شده، برقرار است و شرایطی که برای سقف متراژ واحد مسکونی و یا تعداد ضامنان وجود داشت، امسال هم وجود دارد. من هر چه بگویم، ذهن جامعه را به هم می‌ریزد؛ فقط مبلغ را افزایش دادیم، ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه برای مستأجران در شهر تهران به ۷۰ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان کلانشهرها به ۴۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درباره اعتراض کامیونداران حامل مواد سوختی گفت: ما کرایه ناوگان جاده‌ای نفتکش را، هم پارسال و هم امسال افزایش داده‌ایم و این افزایش اعمال شده است.

اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که آیا شما خودتان در سامانه اسکان ثبت نام کرده‌اید؟ گفت: من در سامانه اسکان ثبت نام نکرده‌ام فقط یک خانه دارم و وقت نکرده‌ام در سامانه اسکان ثبت نام کنم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر راه سامانه اسکان سامانه اسکان ثبت نام میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد

با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف 20 روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا 30 روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می‌رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می‌تواند جلوی سو استفاده‌های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت‌های ارزی با کندی مواجه می‌شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر 20 روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه 20 روزه یک واردکننده می‌گذرد و نمی‌توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه‌تر و قابل مدیریت تر شود.

به گزارش تسنیم، پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی‌های بانکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور