Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس نمایندگان آمریکا به لغو برخی مجوز‌های اختیارات جنگی رئیس جمهور آمریکا رای داد.

خبرگزاری میزان - مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف، بخشی از لایحه‌ بحث برانگیز اقدام نظامی و جنگ علیه عراق و مجوز ۱۹۵۷ که به رئیس جمهور این کشور اجازه می‌داد تا برای محافظت در برابر تجاوزهای مسلحانه از هر کشوری که تحت کنترل آنچه «کمونیسم بین‌ المللی»، خوانده شده است، دست به اقدامات نظامی در خاورمیانه بزند، لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «پولیتیکو»، این اقدام که در راستای محدود کردن قدرت‌های جنگی رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، ۲ مجوز جنگ را که هر ۲ مربوط به جنگ‌های خاورمیانه بود، لغو کرد.

این مجوز‌ها به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌داد تا بدون هماهنگی و تایید کنگره دست به اقدام نظامی علیه هر کشور و یا گروهی بزند.

این اقدامات در حالی صورت گرفته است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به تازگی دستور حمله هوایی به نوار مرزی عراق و سوریه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: آتش سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا، افزایش قربانیان ریزش برج میامی ۹ کشته در ریزش برج میامی؛ تیراندازی در اوکلند و لس آنجلس

تلفات ریزش ساختمان در فلوریدا به ۱۲ نفر رسید

شهردار شهر «میامی-دید» در فلوریدا، می‎گوید شمار تلفات ناشی از ریزش برج «سرفساید»، به ۱۲ تن رسیده است.

بر اساس آخرین آمارها، هنوز از سرنوشت ۱۴۹ نفر در پی ریزش این برج، خبری در دست نیست.

 


به گفته مقام‎های محلی، عملیات امداد و نجات توسط گروه‌های امدادی همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‎ها، در عملیات امداد و نجات مقادیر زیادی بتن جابجا شده است.

 


کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن»، روز پنج شنبه برای بازدید از محل حادثه و صحبت با بازماندگان این حادثه به محل حادثه سفر خواهد کرد.

تحقیقات درباره علل بروز این حادثه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها