Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجعفر کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اشتغال ایجادشده در بخش تعاون در سال گذشته گفت: در حال حاضر 97 هزار شرکت تعاونی فعال در کشور در رشته‌های تولید، توزیع و خدماتی فعالیت دارند که 52 درصد تعاونی‌ها تولیدی با اشتغال بالا هستند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل موجود چند گام مهم برداشتیم، در همکاری با معاونت اشتغال وزارت کار برای تثبیت اشتغال در دوران کرونا در بخش تعاون 4 هزار نفر را در 4 هزار تعاونی شناسایی کرده و یارانه دستمزد به آنها پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور تعاون وزیر کار اظهار داشت: همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با معاونت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بر این شد بر اساس قانونی که می‌گوید دولت 20 درصد سهم کارفرما برای بیمه شاغلان تعاونی را می‌تواند قبول کند، برای اولین بار در تعاونی‌های زنان، دانش‌بنیان، توان‌یابان، قرار شد 20 درصد تخفیف برای سهم بیمه کارفرما در نظر بگیریم، به این شرط که فرد هم شاغل در تعاونی و هم عضو شرکت تعاونی باشد و در گام نخست برای 11 هزار نفر این یارانه بیمه کارفرما را پرداخت می‌کنیم.

کبیری گفت: سال گذشته خط اعتباری متفاوت از محل صندوق توسعه ملی ماده 52 و نیز در تلفیق با منابع داخلی بانک توسعه تعاون، مبلغ 20 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در طول سال 99 از سوی بانک توسعه تعاون پرداخت شد که 70 درصد این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات هم برای تثبیت اشتغال و هم ایجاد اشتغال جدید بود که در هفته تعاون و دهه فجر این طرح‌ها راه‌اندازی می‌شود که ارزش این طرح‌ها 3 هزار میلیارد تومان بود که از زمستان 97 تاکنون برای بخش تعاون پرداخت شده است.

معاون امور تعاون وزیر کار تصریح کرد: از سال 97 تاکنون 1800 طرح تعاونی به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد اشتغال برای 87 هزار نفر شده است.

کبیری همچنین گفت: خط اعتباری با نرخ ترجیحی برای شرکت‌های تعاونی دانش بنیان، تعاونی زنان، جوانان و توان‌یابان، در نظر گرفته شده است.

* پرداخت هزار میلیارد تومان از منابع اشتغال زنان روستایی

وی در مورد ایجاد اشتغال در تعاونی‌های زنان و روستایی گفت: هزار میلیارد تومان از محل منابع ایجاد اشتغال روستایی به تعاونی‌ها پرداخت شد که 10 هزار و 500 شرکت تعاونی از این منابع استفاده کردند و عمده این شرکت‌ها تعاونی‌های زنان است که حداقل نیمی از اعضای آن را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون امور تعاون وزیر کار اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات ما به شرکت‌های تعاونی‌ها اختصاص خط اعتباری و ضمانت وام‌های تعاونی تا سقف 500 میلیون تومان که این ضمانت توسط صندوق ضمانت تعاون انجام می‌شود و اعضای تعاونی فقط چک و سفته برای دریافت این وام‌ها پرداخت می‌کنند.

کبیری همچنین در مورد راه‌اندازی سامانه جامع تعاون و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک گفت: درست است که مجامع الکترونیکی خیلی راحت برگزار می‌شود، اما برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک و مجامع الکترونیکی باید فرهنگ‌سازی شود و توسط اعضای تعاونی‌ها کلاس آموزش آنلاین برگزار می‌کنیم که با سامانه جامع بخش تعاون و نیز نحوه برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌ها آشنا شوند و این آموزش‌ها از طریق شبکه آپارات به تعاون‌گران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه وزیر کار زنان اشتغال میلیارد تومان ایجاد اشتغال پرداخت شد بخش تعاون تعاونی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل