Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آزمون دستیاری پزشکی که دیروز برگزار شد، گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد ۴۳.۳ درصد داوطلبان مرد و ۵۶.۷ درصد داوطلبان زن بودند و ۷۷.۹ درصد از داوطلبان در آزمون شرکت کردند و ۲۷۸۲ داوطلب غایب بودند.

زمان کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۰ 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: تلاش می‌کنیم امروز یا در نهایت فردا کلید اولیه چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی منتشر شود و رسیدگی به اعتراضات بر اساس دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کرونایی آزمون دستیاری بیان کرد: در این دوره از آزمون هم همچون سال گذشته لازم بود که داوطلبان فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و به منظور حفظ سلامتی داوطلبان برای مبتلایان به کرونا مکانی جداگانه درنظر گرفته شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: در نهایت با توجه به تکمیل فرم خوداظهاری کرونا تعداد ۷۱ داوطلب مبتلا به کرونا بودند که در حوزه‌های امتحانی در بخش جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

کاهش آمار داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی ۱۴۰۰ 

هاشمی نظری با اشاره به کاهش آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای آزمون دستیاری پزشکی بیان کرد: در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شد، بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند و بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد آمار داوطلبان آزمون دستیاری کاهش یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلسات آزمون اظهار کرد: امسال چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ در ۲۸ دانشگاه‌ علوم پزشکی و ۳۲ حوزه امتحانی برگزار شد و باید توجه داشت که ما زیر مجموعه وزارت بهداشت هستیم و اصلا نمی‌توانیم اجازه دهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و خودمان باید الگو باشیم و خوشبختانه تاکنون گزارشی از تخلف یا رعایت نشدن نکات بهداشتی در حوزه‌های امتحانی دریافت نشده است و تمام حوزه‌ها آزمون را با شرایط خوب و رعایت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرده اند.

گفتنی است؛ چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پس از دوبار تعویق امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. پیش از این قرار بود در ۷ اسفندماه ۹۹ برگزار شود که با اعتراض داوطلبان به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد و پس از آن در ۷ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد. دلیل این تعویق رای موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر رسیدگی به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری و رعایت فاصله آزمون‌ها بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستیاری پزشکی آزمون پزشکی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دستیاری پزشکی دوره آزمون برگزار شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۳ تا فردا برای انتخاب رشته مهلت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری تا فردا شنبه ۸ اردیبهشت مهلت دارند که با ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن را به صورت دقیق و کامل مطالعه و پس از آن کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و ثبت کنند.

به گفته کریمیان، کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کد خبر 748273

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود