Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش از پرداخت تسهیلات در قالب«طرح تام» به واحدهای صنعتی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر دلق پوش در جلسه هم اندیشی شورای هم خانواده صمت استان با حضور میهمانان امور استانهای وزارت صمت، گفت: این هم اندیشی ها برای رفع نیازها و عارضه یابی جهت پوشش سیاست های کلان وزارت صمت  در استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت استان گیلان خاطر نشان کرد: ظرفیت های صنعتی گیلان بسیار است به طور مثال فقط در صنعت سلولزی؛ سه و نیم میلیون متر مکعب تولید انواع مقاطع چوبی قابل رقابت با صنعت اروپا داریم که این بخش نیازمند توجه بیشتر است  و تخصیص مواد اولیه بیشتر برای افزایش ظرفیت تولیدات استان در دستور کار می باشد.

وی افزود: هر ساله برای کمبود انرژی به ویژه برق در فصل تابستان با نشست با مدیران شرکت برق برنامه‌ ای تدوین می‌شد که تا حدودی برای واحدهای صنعتی قابل تحمل بود ولی امسال مساله فعالیت ماینر ها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، مزید بر علت شده است و واقعاً صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه نموده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعطای تسهیلات در قالب طرح تام به واحدهای صنعتی پرداخت و گفت: وزارت صمت طی قرارداد با دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن باهدف فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی و احیا واحدهای راکد، طرح های نیمه تمام و افزایش طرح های فناورانه و حتی تامین مالی صنوف تولیدی در قالب طرح تام نموده است که در فاز اول سهم استان گیلان از این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 دکتر دلق پوش تاکید کرد: سامانه بهین یاب بستری مناسب است که برای ثبت نام و استفاده از مزایای تسهیلات طرح تام آماده شده است و  در سه ماه نخست امسال بیش از ۲۸ واحد صنعتی گیلان مطابق با شاخص‌های تعیین شده موفق به ثبت نام جهت بهره مندی از طرح مذکور شده‌اند و بانک صنعت و معدن در این مدت به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام نموده است.

 رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه نشست پس از استماع نقطه نظرات مدیران همخانواده صمت گیلان، به کمبود شدید اراضی صنعتی برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی جدید اشاره نمود و گفت: بیش از دو سال است که موضوع کمبود زمین را در جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشدیم و این در حالی است که با استقبال سرمایه‌گذاران در استان مواجه هستیم و  زمین صنعتی برای واگذاری نداریم.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته 279 جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی به ناچار با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در گیلان علیرغم مراجعه سرمایه گذار مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

گفتنی است هم اکنون قریب به ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان در حال فعالیت است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست،احتمالا گسترش بیشتر صنعت به دلیل کمبود زمین امکانپذیر نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس سازمان صمت گیلان طرح تام واحدهای صنعتی گیلان واحدهای صنعتی صنعتی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران