Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور علمی نظام پولی و بانکی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیرامون مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی و ایرادات شورای نگهبان بر این مصوبه گفت: با توجه به تورم ۵۰ درصدی امسال، حتی اگر شورای نگهبان هم بر این مصوبه ایراد نمی گرفت، عملا اجرای آن کان لم یکن بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محقق‌نیا روز چهارشنبه در سخنانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس این است که کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این شرط را بگذارد که بانک مرکزی زمانی این مصوبه را اجرایی کند که حداقل برای یک سال تورم یک رقمی و شرایط اقتصادی کشور نیز تثبیت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محقق نیا که به نمایندگی از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کمیسیون اقتصادی نیز شرکت دارد، اضافه کرد: البته چون این مصوبه به شورای نگبهان رفته و دوباره ایراداتی بر آن وارد شده و ممکن است در کمیسیون دوباره به بحث گذاشته نشود ولی هیات رئیسه مجلس می تواند این قید را اضافه کند، حتی خود مصوبه بگذارد.

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در شرایط کنونی اگر مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی اجرا هم می شد، مردم احساس نمی کردند که با این مصوبه، پول آنها با ثبات شده باشد.

مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی بعد از بحث و بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان نیز ایراداتی را به آن وارد کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران لایحه‌ حذف چهار صفر از پول ملی را در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ جهت بررسی و تصویب به هیات‌وزیران ارائه کرد. لایحه‌ای که در جلسه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ به تصویب هیات وزیران رسید و در ۳۰ مردادماه به مجلس شورای اسلامی ارسال و نمایندگان مجلس هم در تاریخ ۷ مهرماه همان سال با قید یک فوریت این لایحه را دستور کار بررسی مجلس قرار دادند.

این طرح پس از طی تشریفات قانونی و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در نوبت طرح در صحن مجلس قرار گرفت که سرانجام در آخرین روزهای کاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، این لایجه در دستورجلسه صحن علنی قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید. این طرح با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده است./ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ساعت گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند