Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:11:49 GMT

فرمانداری رودبار هیچ نقشی در صدور مجوز معادن ندارد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۳۱۸۷

فرمانداری رودبار هیچ نقشی در صدور مجوز معادن ندارد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با انتشار گزارش» بغض سنگین خرشک پایانی ندارد» در خبرگزاری مهر که از دردهای پیدا و پنهان اهالی خرشک بعد از ۴۰ روز آوارگی و بی خانمانی پس از رانش زمین روستا حکایت داشت و روایت گر مشکلات و دغدغه‌های فراموش شده مردم این دیار و بی تفاوتی مسئولین را نسبت به این فاجعه انسانی و حل مشکلات ساکنین روستا به نقد می‌کشید، فرماندار رودبار که تا چند روز گذشته به سوالات و درخواست خبرنگار مهر برای گفتگو در این زمینه پاسخی نداده بود بر آن داشت تا نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیر از حضور گروه‌های جهادی در خدمات رسانی به خرشک

فرماندار رودبار د درباره اقدامات این ستاد برای پایداری شرایط در روستای خرشک به خبرنگار مهر گفت: به محض اطلاع از رانش زمین در روستای خرشک جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل و به فوریت از زمین شناسان و کارشناسان مختلف در جلسه روز بعد دعوت و گمانه زنی در خصوص ارائه گزارش و نحوه کاهش و رفع دامنه خطر و آسیب پذیری اهالی، صورت گرفت که نتایج آن بزودی اعلام می‌شود.

هوشنگ عباسقلی زاده با اشاره به حضور جهادی بسیجیان، گروه‌های جهادی و امدادی در خدمات رسانی به ساکنین خرشک، بیان کرد: در همان ساعات اولیه با همکاری همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات و نیروها برای خدمات رسانی و اقدامات لازم برای کاهش آثار منفی روحی و روانی ناشی از حادثه، تخلیه محل و فراهم کردن اقلام مورد نیاز اولیه انجام شد.

وی در ادامه به خسارات وارده به زیرساخت‌های روستای خرشک نیز اشاره و اضافه کرد: با برگزاری جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران استانی مصوب شد زمینی تهیه و برای ساخت و اسکان دائم خسارت دیدگان به بنیاد مسکن استان معرفی شود.

فرماندار رودبار با اشاره به معرفی سه منطقه در این زمینه، بیان کرد: مقرر شد مختصات زمین‌های تعرفه شده جهت اتخاذ تصمیم به ستاد مدیریت بحران استان و اداره کل بنیاد مسکن اعلام شود که در حال حاضر منتظر پاسخ بنیاد هستیم.

سهم تقصیر هر شخص در موضوع خرشک باید بررسی شود

عباسقلی زاده درباره شناسایی افراد و دستگاه‌های مقصر در خسارت به مردم روستای خرشک گفت: با توجه به تعطیل معدن مجاور این روستا به دلیل رانش زمین قبل قبول مسئولیت بنده در این شهرستان، سهم تقصیر هریک از عوامل، اشخاص حقیقی و حقوقی باید بررسی دقیق و کارشناسی شود تا هر شخص حقیقی و حقوقی به میزان تأثیرگذاری در حادثه به وجود آمده پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به حساسیت و اهمیت این حادثه، موضوع علاوه بر طرح و بررسی در چندین جلسه مدیریت بحران با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های متولی استان و شهرستان، در جلسات شورای تأمین نیز مطرح و دستگاه قضا نیز پیگیر موضوع بوده و ما منتظر نظر کارشناسی درباره علل رانش هستیم تا تصمیم گیری شود.

عباسقلی‌زاده همچنین به موضوع مجوز داده شده به معدن و لزوم نظارت سازمان صمت نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس آخرین قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی، متولی صدور مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با استعلام از دستگاه‌های متولی و مرتبط بوده و طبق اعلام مسئولین استانی، فرمانداری نقش و دخالتی در صدور مجوز و حتی پاسخ به استعلامات فنی و نیز ملاحظات اجتماعی مربوط به صدور مجوز معادن ندارد.

وی با بیان اینکه برای مقاطعی این اقدام خارج از قواعد و ضوابط انجام اما پس از تغییر رویه منجر به ارسال رونوشت مکاتبات و استعلامات تنها جهت آگاهی آن هم بعد از قطعی شدن فرآیند به فرمانداری شد، ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز همین رونوشت مکاتبات با این استدلال دستگاه‌های متولی که برای فرمانداری نقش و وظیفه‌ای در صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات پیش بینی و تعیین نشده، منعکس نشد اما این موضوع در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان و سپس با مصوبه شورای تأمین شهرستان به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام و مقرر شد از این پس صدور مجوز با نظر و تصمیم شهرستان انجام شود.

فرماندار رودبار تأکید کرد: با این اقدام امکان نظارت بیشتر در قالب کمیته پایش با همراهی دستگاه‌های نظارتی همچون دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و همچنین ادارات متولی همچون منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی فراهم خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: فرآیند صدور پروانه بهره برداری و مجوز برداشت معادن در قالب قانون معادن به نسبت راحت بوده اما برای ابطال مجوزهای صادره و پروانه‌های بهره برداری فرآیند پیچیده‌ای دارد که باید با مستندات بسیار زیاد و پیگیری‌های مختلف اداری و حقوقی از طریق شورای عالی معادن کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف منجر به صدور رأی شود.

کد خبر 5247668

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رودبار معادن رانش زمین ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان شیوع کرونا اردبیل واکسن کرونا مواد مخدر ایلام کنکور سراسری قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه فرماندار رودبار مدیریت بحران روستای خرشک صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی