Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، شهرستان میامی در سال ۱۳۹۹ با ابلاغ و ترغیب دامداران ۱۰ سامانه مرتعی یا انعقاد قرارداد با نظام مهندسی و شرکت تعاونی طرح مرتعداری تهیه نموده اند. رضایی در ادامه عنوان نموده است پروانه چرای دام، مجوز موقت یک ساله بوده، اما طرح‌های مرتعداری سند ۳۰ ساله است که در دفاتر اسناد رسمی بین مدیرکل و مجریان طرح، عقد قرارداد صورت می‌گیرد و در طرح‌های مرتعداری می‌توان فعالیت‌های متنوعی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع پایه و کاهش فشار بر عرصه‌های مرتعی، استفاده بهینه و مدیریت بهتر بر عرصه‌های مرتعی، جهت گیری به سمت مدیریت پایدار و زمینه سازی برای مشارکت تشکل‌ها در احیا، اصلاح و توسعه مراتع و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری توسط مرتع داران از اهداف اصلی و مزیت تهیه طرح‌های مرتعداری است.
به گفته وی با تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری در شهرستان، اهداف دیگری همچون بهبود و افزایش پوشش گیاهی، افزایش درآمد و بهبود معیشت بهره برداران و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های مراتعی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی مرتعی دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: در طرح‌های مرتعداری، برنامه‌هایی با عنوان طرح‌های مرتعداری تلفیقی نیز دیده شده که در راستای ارتقای پوشش گیاهی مراتع، ارتقای معیشت مرتع داران و کاهش واگذاری ظرفیت‌های شناسایی شده در طرح‌های مرتعداری به افراد خارج از طرح هستند.
وی در عین حال از مرتع داران خواست نگران اجرای طرح‌های مرتعداری نباشند، زیرا طرح مرتعداری یک سند است در حالی که پروانه چرای دام، تنها یک مجوز است.
رضایی عنوان نمود برآورد ظرفیت مرتع به روش های علمی در ابتدای فصل چرا در طول سال در هر تیپ مرتعی، پیشنهاد زمان ورود و خروج دام و همچنین تعداد دام مجاز سالانه ، برگزاری کلاس های آموزشی- ترویجی جهت افزایش سطح آگاهی بهره برداران در خصوص طرح و جلب مشارکت آنان ، حضور و بازدید حداقل سه بار از عرصه های مرتعداری قبل،حین و بعد از فصل چرا و زمان اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی ،گزارش وقوع تخلفات از قبیل بوته کنی،شخم و شیار،قطع درخت و بوته،برداشت غیر مجاز محصولات فرعی و ایجاد حریق به اداره منابع طبیعی شهرستان و بروز رسانی اطلاعات مربوط به وضعیت مجریان طرح های مرتعداری را از وظایف ناظرین طرح های مرتعداری برشمرد.
وی با بیان اینکه انتقال شیوه های نوین بهره‌ برداری و استفاده از دانش بومی بهره برداران ، بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی دامداران در بعضی از طرحهای مرتعداری اجرا شده در مقایسه با سایر مراتع از پی آمدهای مثبت تهیه و اجرای طرح های مرتعداری است افزود: اجرای دقیق این طرح ها علاوه بر افزایش پوشش گیاهی ،اصلاح، احیا و تقویت مراتع موجب ارتقاء توان تولیدی مراتع و کاهش عوامل تخریب در عرصه های مرتعی نیز خواهد شد.

46

کد خبر 1530679

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان طرح های مرتعداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات مؤثری اجرا شده که یکی از آنها خط کشی محورها است، افزود: در این راستا، در یکسال گذشته، خط کشی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ امانی این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی شده است.

وی تهیه و نصب ۷۰۰ متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است.

کرد گفت: تهیه، نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان طی این بازه زمانی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 6089672

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود