Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، تیم مذاکره کننده صلح دولت افغانستان اعلام کرد که آن‌ها در جلسه اخیر شورای عالی آشتی ملی در کابل، در مورد سطح بالای خشونت در افغانستان و تأثیر آن در مذاکرات صلح بحث کردند.

در توئیتی در حساب کاربری تیم مذاکره کننده نوشته شده بود: «دستور کار جلسه افزایش خشونت و تأثیر آن‌ها بر شهروندان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این جلسه نتیجه گیری شد که ادامه خشونت و خونریزی در کشور راه حل برای پایان درگیری‌ها نیست و آن‌ها و خواستار پایان جنگ، برقراری آتش بس دائم و پیشرفت در مذاکرات صلح برای دستیابی به یک اجماع سیاسی که منجر به یک صلح گسترده و پایدار شود.

این در حالی است که خشونت‌ها به طور گسترده‌ای در افغانستان افزایش یافته است. بسیاری امیدوارند که مذاکرات صلح به پایان دادن به درگیری‌های فعلی منجر شود.

 نمایندگانی از دولت افغانستان و گروه طالبان طی هفته‌های گذشته در دوحه قطر با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند؛ موضوع اصلی این گفتگو‌ها نیز استقرار صلح در خاک افغانستان بوده است.

اما روند مذاکرات صلح به دلیل اعلام ضرب العجل برای خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان به شدت کند شده که به گفته نماینده اتحادیه اروپا نیاز است احیا شود.

با توجه به خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان بسیاری نگران از سرگیری درگیری‌ها در این کشور هستند. در هفته‌های گذشته خشونت و درگیری‌ها در نقاط افغانستان افزایش یافته که مسئولیت بسیاری از آنان را نیرو‌های طالبان برعهده گرفته اند. با این حال، خطر ظهور تروریست‌های داعشی نیز در خاک افغانستان در حال افزایش است. با این وجود، دستکم دولت افغانستان و طالبان مبارزه با تروریست‌های داعشی وجه اشتراک دارند.  

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان مذاکرات صلح گروه طالبان خاک افغانستان مذاکرات صلح درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان