Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها که در حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی از سال ۲۰۱۲ ( ۱۳۹۰ خورشیدی) با کمک رژیم صهیونیستی، انگلیس، فرانسه، عربستان گروه تروریستی داعش را ابتدا در سوریه به وجود آوردند که در ادامه به دلیل سیاست‌های پر اشتباه ترکیه و چند کشور اسلامی منطقه غرب آسیا این گروه تروریستی، سازماندهی و تجهیز شد، اکنون و پس از گذشت ۱۰ سال از پایه ریزی داعش و شکست سیاست هایش در این زمینه که با ایثارگری و از خود گذشتی سربازان محور مقاومت و در راس آن‌ها سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی رغم خورد، درصدد است تا چهره‌ای دیگر از خود نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمریکا که در ۱۰ سال گذشته برای آسودگی خاطر رژیم جعلی صهیونیستی و تضعیف محور مقاومت جهت نابودی زیرساخت‌های نظامی، اقتصادی و فنی سوریه از هیچ کوششی فروگذار نبوده است به منظور فریب افکار عمومی مردم جهان اکنون با همدستی همپیمانان اروپایی خود «نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در رم ایتالیا برگزار کرد و سعی نمود در تهیه بیانیه پایانی این نشست سیاست‌های خود را اعمال کند.       

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان» در این بیانیه که دیروز (سه شنبه) صادر شد، آمده است:  ما وزرا و نمایندگان آمریکا، ایتالیا، کانادا، مصر، فرانسه، آلمان، یونان، عراق،  ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان، هلند، نروژ، قطر، عربستان، ترکیه، امارات، انگلستان و نمایندگان اتحادیه کشورهای عربی و اروپا امروز در حاشیه نشست ائتلاف برای شکست داعش که در سطح وزیران برگزار شد، برای بررسی بحران سوریه دیدار کردیم.  

نکته قابل تامل در این بیانیه که توسط آمریکایی‌ها تنظیم شده و تعجب تحلیلگران آشنا به جنگ سوریه و ناظران سیاسی که جنگ ۱۰ ساله سوریه را پیگیری کرده‌اند برانگیخت اینکه امضا کنندگان این بیانیه از جمله وزیر امور خارجه آمریکا آورده‌اند «ما بر اهمیت رسیدگی جدی به نیازهای بشردوستانه از جمله کمک به نجات جان و مقابله با همه گیری کووید ۱۹ که  همه سوری‌های به آن نیاز دارند از هر طریق ممکن از جمله ارائه و توسعه سازوکار سازمان ملل در گذرگاههای مرزی که گزینه مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد، تاکید کردیم.»   

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پیش از این آمریکایی‌ها و کشورهای حامی تروریست‌ها در داخل خاک سوریه بارها از گذرگاههای مرزی برای کمک به گروه‌های تروریستی استفاده کرده‌اند و بارها تروریست‌های مورد حمایت آن‌ها با غارت کمک‌ها و کالاهای ارسالی مورد نیاز مردم سوریه، مانع دسترسی مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاههای مرزی شدند و این کالاها را برای تقویت خود جهت مقابله با سوری‌ها مورد استفاده قرار دادند.  

نکته با اهمیت اینکه در آن هنگام نه تنها آمریکایی‌ها بلکه هیچیک از کشورهای اروپایی به این سوء رفتارها واکنشی نشان ندادند زیرا  اقدام تروریست‌ها را در جهت کمک به اجرای سیاست‌های خود ارزیابی کردند.      

پیش از این و طی ۲ سال گذشته منابع محلی بارها گزارش دادند که نظامیان اشغالگر آمریکایی دهها کامیون حامل غلات سوریه که از سیلوهای تل عو در منطقه الیعربیه القامشلی به سرقت بردند را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در مرز با عراق از سوریه خارج کردند. 

بیانیه  «نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» به سرکردگی آمریکا برای استفاده از گذرگاههای مرزی سوریه به منظور ارسال کمک به مردم این کشور در حالی صادر شد که نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن در کنترل دارند و در ماه‌های گذشته هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی را وارد مناطق نفتی سوریه کردند. 

نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در رم در حالی برگزار شد که هیچیک از نمایندگان کشورهایی که در خط اول مبارزه با داعش و تروریسم بودند و حتی سوریه به عنوان مهمترین قربانی در آن شرکت نداشتند تا برای شرکت کنندگان چگونگی سرقت نفت و محاصره مردم این کشور توسط نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را تشریح کنند و عامل اصلی این جنایات را معرفی کنند.  

در همین حال وزارت امورخارجه و مهاجران سوریه سه‌شنبه شب با انتقاد از نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا در رم ایتالیا، اعلام کرد که ادعاهای بیانیه این ائتلاف با واقعیت همخوانی ندارد و دروغ محض است. 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد: سوریه از وزیران امورخارجه برخی کشورها که مجبور به شرکت و موافقت با دو بیانیه آماده شده توسط آمریکا و متحدانش شده‌اند، بسیار ابراز تاسف می‌کند. 

وزارت امورخارجه سوریه با بیان اینکه بیانیه ائتلاف ضد داعش که از پیروزی‌ها و نقشه‌های خیالی برای شکست این گروهک سخن گفته است، وجود خارجی ندارد و تمام ملل در جریان هستند که این بیانیه با سیاست‌های آمریکا در واقعیت همخوانی ندارد. 

این بیانیه تأکید کرد: چرا که بر اساس سخنان "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه اسبق آمریکا، این ایالات متحده و متحدان آن بودند که با حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانه‌ای اقدام به تشکیل گروهک تروریستی داعش کردند. 

دولت سوریه تصریح کرد در شکست گروهک تروریستی داعش، ارتش سوریه، نیروهای روسی، ارتش عراق و رزمندگان نقش داشتند نه ائتلافی که غیر نظامیان و تاسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد. 

این وزارتخانه افزود: تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ تحمیل شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه و ممانعت آن‌ها از ورود دارو و غذا و سوخت به سوریه دروغ بودن ادعاهای این کشورها مبنی بر علاقه‌مندی‌شان به تامین نیازهای انسانی در سوریه را ثابت می‌کند. 

وزارت امورخارجه سوریه در این بیانیه تصریح کرد: نیازهای انسانی مردم سوریه را نمی‌توان از طریق برخی گذرگاه‌های مرزی تامین کرد به ویژه اینکه این گذرگاه‌ها از سوی برخی از کشورها برای قاچاق سلاح و پول و تروریست‌ها به سوریه استفاده می‌شود. 

این بیانیه تأکید کرد: از سوی دیگر کمک‌های ادعایی از طریق مرزها به دست گروه‌های تروریستی می‌رسد تا بتوانند ضمن تسلط بر این مناطق این کمک‌ها را به بهایی گزاف در بازار سیاه به فروش برسانند. 

نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز سه‌شنبه در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد و ریاست این نشست را لوئیجی دی مایو و آنتونی بلینکن، وزیران امورخارجه ایتالیا و آمریکا برعهده داشتند. 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جوزپ بورل، رییس سیاست خارجه اروپا نیز در این نشست حضور داشتند. 

درگیری‌های داخلی سوریه از اعتراضات مسالمت آمیز ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ در منطقه درعا در جنوب این کشور کلید خورد اما به مرور به سمت درگیری‌های مسلحانه و جنگ کشیده شد. افشاگری‌های بعدی نشان داد که تسلیح گروه‌های تکفیری تحت حمایت واشنگتن در سوریه، بخشی از راهبرد آمریکا برای مشروعیت زدایی از دولت سوریه و تغییر نظام این کشور بود.  

در این مدت نزدیک به ۲ هزار گروه کوچک و بزرگ در سوریه شکل گرفت که اعضای آن از ۸۰  کشور جهان به آنجا آمدند تا به زعم خود حکومت سوریه را سرنگون کنند. بر همین اساس است که سوری‌ها از این جنگ، به عنوان جنگ تمام عیار جهانی علیه کشور خود یاد می‌کنند.  

تاکنون آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد قربانیان جنگ علیه سوریه در دست نیست، اما برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که ۱۰ سال جنگ آمریکایی - اسرائیلی - تکفیری علیه سوریه، جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته و سبب زخمی و معلول شدن صدها هزار نفر دیگر از شهروندان این کشور شده است.  

جنگ ویرانگر، تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های سوریه، مردم این کشور را از مقاومت باز نداشته است. طی این مدت، سوری‌ها با گرسنگی، محاصره در اثر حملات گروه‌های تروریستی و حامیان غربی و منطقه‌ای آن‌ها روبرو شده‌اند، اما هرگز تسلیم خواسته‌های آن‌ها نشده‌اند.  

دولت قانونی سوریه پس از ۱۰ سال جنگ موفق شد که بیش از ۹۰ درصد خاک این کشور را از وجود گروه‌های تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی - عربی پاکسازی کند و اکنون تروریست‌های مسلح که از سوی آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند، در استان «ادلب» در شمال سوریه جای داده شده‌اند.  

برچسب‌ها ایتالیا گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا گروه تروریستی داعش سوریه ایتالیا گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی ایالات متحده آمریکا ترکیه نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش سرکردگی آمریکا گروه های تروریستی گذرگاههای مرزی تروریستی داعش مردم این کشور آمریکایی ها مردم سوریه تروریست ها شده اند سوری ها ۱۰ سال کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

به گزارش «نماینده»، محسن دهنوی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است