Web Analytics Made Easy - Statcounter

«صمد خدابخشی» روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: هشت هزار و ۳۳۰ پرونده سال گذشته به صورت الکترونیکی در استان مراحل اداری را طی کردند.

وی اظهار داشت: پارسال ۹۰ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان مرکزی وارد و ۹۳ هزار و ۹۱۶ فقره پرونده نیز مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شوراهای حل اختلاف استان مرکزی گفت: ۱۶۶ شعبه حل اختلاف در استان مرکزی وجود دارد که شامل ۱۱۸ شعبه شهری، ۴۸ شعبه روستایی با ۱۹ شعبه اجرای احکام  است که در مجموع ۵۸۱ نیرو را شامل می‌شود.

خدابخشی افزود: ۱۳ هزار و ۲۵۶ پرونده سال گذشته به واحد اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان مرکزی وارد شد که ۱۶ هزار و ۶۸۱ فقره پرونده مختومه شد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: ۶۱ هزار و ۸۸۹ فقره پرونده سال ۹۹ به دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک وارد شد که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

«حجت الله درودگر» افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها سال ۹۸ حدود ۱۹۱ روز بوده که در سال گذشته ۱۲۹ روز ثبت شده است.

وی اظهار داشت: ۹۳ درصد دادرسی در حوزه دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ۳۳۲ نشست دادرسی الکترونیکی در بخش زندان سال گذشته در اراک انجام شد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: ۳۹۲ هزار و ۶۷۳ فقره ابلاغ در شهرستان اراک سال گذشته انجام که ۳۵۰ هزار و ۳۸۳ فقره از این تعداد به صورت الکترونیکی ثبت شد.

درودگر افزود: مرکز مشاوره تلفنی به مناسبت هفته قوه قضاییه در استان مرکزی راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان با شماره‌های ۳۳۴۱۸۹۹۰ از ساعت ۱۲تا ۹ به صورت رایگان تماس برقرار کنند.

وی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۸۵۵ پرونده سال گذشته در اراک با صلح و سازش مختومه شد که معادل ۳۷ درصد پرونده‌های مختومه بوده است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: بیشترین فراوانی پرونده وارده به دادگاه‌های عمومی اراک به ترتیب شامل سرقت، مواد مخدر، ضرب و جرح، توهین، رانندگی بدون گواهینامه، تهدید، تخریب و کلاهبرداری است.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضائی ارایه می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شورای حل اختلاف قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شورای حل اختلاف اراک استان مرکزی شورای حل اختلاف قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف استان مرکزی فقره پرونده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهر، جبار سپهری اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف قوه قضاییه و اجرای عدالت، شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در صلح و سازش میان مردم دارند.

معاون توسعه حل اختلاف استان ایلام در ادامه از ورود ۴۵ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده به شعب معاونت حل اختلاف استان ایلام طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت کارکنان معاونت حل اختلاف استان ایلام ۴۴ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده را مختومه کرده‌اند.

سپهری خاطرنشان کرد: با تلاش اعضا و کارکنان حل اختلاف استان ایلام در سال گذشته ۹ هزار و ۲۴۱ فقره پرونده با صلح و سازش به پایان رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: از کل پرونده‌های مختومه ۷ هزارو ۸۹۸ فقره پرونده با مصالحه حقوقی و ۳ هزار و ۴۴۲ فقره پرونده با مصالحه کیفری و هزار و ۳۲۰ فقره پرونده با عدم صلاحیت مختومه شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان ایلام در پایان اظهار کرد: طی یک سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی مصالحه در پرونده‌ها بوده‌ایم.

کد خبر 6094807

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد