Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:58:27 GMT

تیفا بهانه جدید تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۴۴۵۰

تیفا بهانه جدید تایوان و آمریکا برای ناراحتی چین

تایوان با استفاده از فرصت تنش آمریکا و چین به دنبال توافق تجاری آزاد با واشنگتن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان دنگ، مذاکره کننده ارشد تجاری تایوان امروز (چهارشنبه) به آمریکا گفت که امیدوار است دو طرف به تدریج به سمت یک توافق تجاری آزاد حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح شده که آمریکا و تایوان پس از مدتها مذاکرات را از سرگرفته و تایوان امیدوار است این توافق به معنای حمایت بیشتر واشنگتن از تایپه باشد.

مذاکرات چارچوب توافق سرمایه گذاری و تجارت موسوم به تیفا پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2016 و همچنین تمرکز رابرت لایتزینگر، نماینده تجاری دونالد ترامپ بر روی چین به تعویق افتاده بود.

مذاکره کننده ارشد تجاری تایوان گفته که تیفا می تواند برای اقتصاد هر دو طرف پرسود بوده و فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد کند.

دنگ در ادامه گفت: ما امیدواریم که از طریق تیفا دو طرف به تقویت روابط ادامه داده و به تدریج به سمت یک توافق تجارت آزاد حرکت کنند.

دولت جدید آمریکا تحت رهبری بایدن بار دیگر با ادعای حمایت از تایوان سعی در افزایش فشار به پکن و زیر سوال بردن حق حاکمیت چین بر تایوان را دارد.

برنت کریستنسن، دیپلمات ارشد آمریکا در تایوان در جلسه ازسرگیر مذاکرات تیفا گفت: اطمینان دارم که مذاکرات امروز به قرار گرفتن روابط اقتصادی تایوان، آمریکا در مسیر درست و به همکاری و پیشرفت بیشتر در آینده کمک خواهد کرد.

هرچند تایوان عضوی از سازمان تجارت جهانی است اما بسیاری از کشورها به دلیل نگرانی از خشم چین حاضر به انعقاد قراردادهای آزاد تجاری با این جزیره نیستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جوزف بایدن تایوان تنش آمریکا و چین جوزف بایدن تایوان تنش آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟