Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-06@19:10:49 GMT

تکنولوژی میزبان المپیک در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۴۷۱۷

تکنولوژی میزبان المپیک در مقابله با کرونا

به گزارش ایرنا، کمیته برگزاری المپیک توکیو و دولت ژاپن به طور مدام در حال بررسی این هستند که چه نوع فناوری باید در این بازی‌ها ارایه شود. میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به منظور سنجش تمهیدات و اقدامات مقابله‌ای با کرونا  بسته‌ای از دستورالعمل‌های امنیتی و ضدکرونایی را آزمایش کردند.  کمیته بازی‌ها از ابزارها و تکنولوژی مورد استفاده برای سنجش و آزمایش دستورالعمل‌های ضدکرونایی استفاده کردند که آخرین نوعِ دوربین‌های حرارت سنج و دماسنج‌های مادون قرمز از جمله پیشرفته‌ترین آنها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین علاوه بر نصب برنامه‌های مختلف در تلفن همراه، روش‌های خلاقانه دیگری هم وجود دارد که در آن فناوری ژاپنی به مقابله با کرونا کمک خواهد کرد و در زمره قدرتمندترین فناوری در جهان هستند و برای ایمن‌سازی ورزشکاران و شرکت کنندگان در صورت لزوم شبیه‌سازی می‌کنند.

در سطح کلی‌تر، دوربین‌های امنیتی پیشرفته توسط پاناسونیک در این زمینه کمک می‌کند. این سیستم فناوری همچنین برای تجزیه و تحلیل از جمله شناسایی چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری‌ها در رویدادهای مختلف مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

نمونه دیگری از فناوری استفاده از ربات‌های آواتار، یک ورزشکار پارالمپیکی از ماداگاسکار که به طور واقعی از شهر بازدید کرد. وی با یک ربات در حال حرکت بود  که در همان زمان صدای تشویق کودکان محلی را می‌شنید. این ورزشکار  حتی از یک موزه محلی نیز بازدید کرد.

علاوه بر این، فرصت های آنلاین دیگری هم وجود دارد که ورزشکاران المپیک و پارالمپیکی می‌توانند هنگام ورود به ژاپن در طول بازی‌ها منتظر آن باشند. با ارائه فناوری‌های ژاپنی امکان بازدید مجازی از موزه‌های ملی ژاپن فراهم خواهد شد.

ژاپن که پیش‌تر طعم لغو بازی‌ها را در سال ۱۹۴۰ به دلیل جنگ دوم این کشور با چین چشیده بود در سال ۱۹۶۴ تلاش کرد تا اعتبار بین‌المللی خود را در جهان احیا کند و پیامدهای سیاسی جنگ جهانی دوم را از بین ببرد،  میزبان نخستین المپیک رسمی آسیا را در سال ۱۹۶۴ تجربه کرد. اما ژاپن بعد از لغو، تعویق هم را البته برای ۲ ماه مَزه کرد.

دلیل تعویق المپیک ۱۹۶۴ ژاپن موقعیت جغرافیایی خاص این کشور ناشی از گرما و رطوبت بالای آن بود. حال در دومین دوره میزبانی به دلیل شیوع کرونا این رویداد از ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ تغییر یافت.

سی و دومین دوره بازی ها المپیک اول مردادماه امسال در توکیو برگزار می‌شود.  

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو ژاپن المپیک توکیو ژاپن ویروس کرونا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!