Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی بزرگی از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان خبر داد و گفت: با تلاش پلیس و همراهی مردم و مسئولین در ۴ سال متوالی گذشته تصادفات کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تصادفات سال 1400 در استان سمنان گفت: بر اساس آمار سال 99 تصادفات منجر به فوت 38 درصد، تصادفات جرحی 19 درصد و تصادفات خسارتی و مجموع تصادفات با 22 درصد کاهش داشته و این کاهش آمار تصادفات نشان از همدلی و همراهی دستگاه های اجرائی و مردم شریف استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگی با اشاره به آمار 3 ماهه اول سال 1400 خاطر نشان کرد: تصادفات فوتی در سال جاری تعداد 6 نفر بوده که همه آن ها مربوط به موتور سیکلت است و به طور کلی نسبت به سال گذشته با 18 درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه 34 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است تصریح کرد: در سالهای گذشته با پیگیری های شورای ترافیک استان نقاط حادثه خیز در استان شناسایی و در جلسات متعدد بررسی و مشکلات این نقاط حادثه خیز مرتفع گردید.

وی افزود: در بررسی های گوناگون استان سمنان دارای 84 نقطه حادثه خیز بوده است که با تعامل صورت گرفته با ارگان های مختلف و دستگاه های اجرائی این تعداد به 34 نقطه کاهش پیدا کرده است و فرمانداری ها موظف به اعلام نقاط حادثه خیز به راهور برای طرح موضوع در شورای ترافیک هستند.

بزرگی با اشاره به نقاط حادثه خیز در شهرستان های استان اظهار کرد: در میان 34 نقطه حادثه خیز در استان، 8 نقطه مربوط به سمنان، 6 نقطه شاهرود، 8 نقطه دامغان، 7 نقطه گرمسار، 3 نقطه مهدی شهر و 2 نقطه مربوط به شهرستان میامی بوده که با تلاش همکاران و دستگاه های اجرائی شهرستان های آرادان و سرخه هیچ نقطه حادثه خیزی ندارند.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه پلیس راهور اقدامات موثری در راستای پیشگیری از حوادث داشته است تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه پیشگیری، هوشمند سازی معابر با تجهیز 150 دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف است که از ابتدای محدودیت های کرونایی به طور کلی 53 هزار و 167 و در سال 1400 در محدودیت های کرونا 11 هزار و 376 اعمال قانون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سیستم های مانیتورینگ در استان سمنان آماده بهره برداری است اما به علت دریافت برخی تاییده ها به عرصه بهره برداری در پلیس راهور نرسیده است و بیش از 100 نفر از همکاران با استفاده از دوربین های کنترل ترافیک و سیستم های ثبت تخلف برخط به اعمال قانون متخلفین مشغول هستند.

بزرگی دومین اقدام مهم در حوزه پیشگیری را تجهیز ناوگان حمل و نقل پلیس عنوان کرد و توضیح داد: در یک سال گذشته تجهیز ناوگان حمل و نقل پلیس با بهترین نحو انجام شده و پلیس با افزایش گشت ها و راه اندازی پلیس نامحسوس به دنبال افزایش امنیت و کاهش تصادفات در سطح استان بوده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ایمن سازی معابر درون شهری را یکی دیگر از اقدامات مهم پلیس راهور دانست و بیان کرد: پلیس راهور برای افزایش رضایت مندی مردم در حوزه ایمنی به ایمن سازی معابر درون شهری مانند نرده گذاری پل های عابر پیاده، ایجاد موانع جهت عدم ورود سواره به پیاده رو ها و پیاده محور شدن معابر در سمنان و شاهرود پرداخته است.

وی به ترخیص خودرو ها و موتور سیکلت ها توسط پلیس اشاره کرد و افزود: تا امروز از 10هزار و 65 دستگاه موتور سیکلت حدود 22 درصد از آن ها یعنی 2هزار و 220 دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده است و برای حدود یک هزار 189 دستگاه خودروی رسوبی نیز با ایجاد شرایط مناسب مانند تقسیط جریمه و یا بخشش جریمه 2 برابری فرصت برای ترخیص خودرو برای صاحبان آن فراهم شده است.

بزرگی با اشاره به دخیل شدن دستگاه های اجرائی در حوادث احتمالی تشریح کرد: براساس قانون و با اقدامات پلیس دستگاه های اجرائی در صورت بروز حادثه به علت مشکلات حوزه تخصصی آن ها باید پاسخگو باشند و پلیس بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت درباره وضعیت ترافیک خیابان امام سمنان گفت: پلیس راهور یکی از اعضای شورای ترافیک است و در صورت مخالفت با موضوعات نیز نتیجه ای نخواهد داشت و در مسئله خیابان امام هم با وجود رضایت پلیس برای پیاده محور شدن این خیابان اما مشکلاتی در حوزه های مختلف نظیر ترافیک، پارکینگ و... وجود دارد که قرار است با تکمیل  پروژه و استقرار شورای جدید اقدامات لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از مهمترین اهداف پلیس است تاکید کرد: پلیس همواره برای افزایش ایمنی و آرامش مردم تلاش میکند و در همین راستا برای پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی همکاران ما در شهرستان ها و روستاها حضور پیدا کردند و استان سمنان در اجرای این طرح در کشور رتبه اول را کسب کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه های اجرائی نقاط حادثه خیز نقطه حادثه خیز حادثه خیز استان سمنان پلیس راهور رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد

ایسنا/قم سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال گذشته رفع نقاط پر تصادف را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم در سال ۱۴۰۲ از ۱۷ نقطه حادثه خیز نواقص ۱۵ نقطه را برطرف کنیم.

سید حسن خلیلی‌نیا سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بر اساس آمارهای ۳ساله از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، در اسفندماه سال ۱۴۰۱، ۱۷ نقطه حادثه خیز و پر تصادف قم را احصاء و به استان ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: پس از تعیین ۱۷ نقطه پر تصادف در استان با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده میزان اعتبار مورد نیاز برای هر نقطه احصاء شد و شروع به فعالیت کردیم تا نواقص اولیه برخی از نقاط حادثه خیز را با توجه افزایش ترافیک سفرها در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ برطرف کنیم.

خلیلی‌نیا بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال گذشته رفع نقاط پر تصادف را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم در سال ۱۴۰۲ از ۱۷ نقطه حادثه خیز نواقص ۱۵ نقطه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه از دو نقطه حادثه خیز باقی مانده یک از نقاط را در ابتدای سال ۱۴۰۳ رفع کردیم، افزود: یکی از این نقاط به تقاطع غیر همسطح نیاز داشت که تامین اعتبار آن انجام شده و در حال حاضر پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد که امیدواریم بتوانیم در چندماه آینده به بهره برداری برسانیم.

سرپرست معاونت راهداری قم اضافه کرد: در محور قدیم کاشان دو نقطه پرحادثه نزدیک به هم احصاء شده بود که با انجام اقدامات اولیه از نقطه حادثه خیز خارج شد، اما باتوجه به اینکه در مسیر زیارت جمکران قرار دارد مجددا در دستور کار قرار گرفت لذا برای حدود ۴ کیلومتر از طول مسیری که از آزادراه کاشان به سمت قم هنوز دو طرفه است مجوز گرفتیم که چهارخطه جداسازی شده انجام دهیم؛ با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

خلیلی‌نیا اظهار کرد: امیدواریم در سال جاری ۴ کیلومتر از محور آزادراه کاشان به سمت قم چهارخطه جداسازی کنیم به این معنا که مسیر رفت و برگشت را با هدف حذف تصادفات رخ به رخ جدا کنیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تقریبا ۱۰ درصد افزایش تردد را داشتیم، یادآور شد: در سال گذشته آمار تصادفات با وجود اقدامات انجام شده برای رفع نقاط حادثه خیز و پر تصادف افزایشی بود که با بررسی کارشناسی‌ علت آن ارتقای کیفیت زیرسازی راه‌ها اعلام شد که منجر به افزایش سرعت رانندگان می‌شود.

سرپرست معاونت راهداری قم اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده برای تهیه و نصب چهار دوربین‌ کنترل سرعت مجوز گرفتیم و انتظار داریم با تأمین اعتبار و انعقاد قرارداد برای سال جاری این دوربین‌ها نصب شود تا مسئله کنترل و نظارت بر سرعت را افزایش به تبع تخلفات ناشی از افزایش سرعت و تصادفات ناشی از آن را کاهش دهیم.

خلیلی‌نیا بیان کرد: بر اساس مطالعات ترافیکی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد تصادفات به دلیل عامل انسانی است؛ لذا استفاده از تلفن همراه، عدم استراحت کافی و خواب آلودگی رانندگان، تعجیل، میل کردن غذا حین رانندگی از عوامل انسانی در بروز تصادفات است.

وی آموزش را بر کنترل عامل انسانی در تصادفات موثر دانست و گفت: همکاری با صداوسیما و پلیس راه برای تولید کلیپ‌های آموزشی و فرهنگ سازی ایمنی، اجرای طرح همیاران پلیس در مدارس به ویژه مدارس روستایی، برگزاری پویش همراهان سفر با هدف افزایش آگاهی سرنشینان برای رانندگی ایمن از اقدامات ما در راستای ترویج رعایت قوانین و ایمنی بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد